Injectiile cu vitamina C ar putea incetini evolutia cancerului

6 August 2008
741 Vizualizari | 0 Comentarii
Injectiile cu doze mari de vitamina C ar putea reduce marimea si incetini evolutia tumorilor canceroase cu cel putin 50 la suta, potrivit unui studiu realizat pe cobai in Statele Unite, publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences, transmite France Press. Efectele anticancer ale vitaminei C - acid ascorbic - au fost atribuite formarii de apa oxigenata (peroxid de hidrogen) in fluidul care inconjoara tumorile, au explicat cercetatorii de la Institutul National de Sanatate din Statele Unite (NIH), autori ai acestui studiu. Vitamina C nu afecteaza celulele sanatoase. Cobaii, care sufereau de cancer la creier, ovarian sau pancreatic, cu evolutie rapida, au primit, pe cale injectabila - in vene sau cavitatea abdominala - doze mari de vitamina C.

Mecanismele biologice naturale controleaza si regleaza precis dozele de vitamina C absorbite de organism pe cale orala, fapt care limiteaza efectele ei anticancer observate la dozele mai ridicate, au indicat cercetatorii. "Daca se consuma zilnic alimente ce contin peste 200 miligrame de vitamina C, de exemplu, doua portocale si o portie de broccoli, mecanismele biologice impiedica vasele sangvine sa absoarba mai multa vitamina decat trebuie", a spus Mark Levine, coordonator al studiului. Pentru a trece de aceste bariere naturale, cercetatorii le-au administrat, zilnic, animalelor doze de vitamina C mergand pana la echivalentul a patru grame pe kilogram. "Astfel de doze ridicate ar trebui sa aiba efecte anticancer pozitive", a spus Levine.
Vitamina C joaca un rol biochimic esential pentru sanatate. Un deficit prelungit poate provoca aparitia scorbutului si se poate dovedi fatal. Vitamina are si proprietati antioxidante, protejand celulele de efectele nefaste ale radicalilor liberi. Autorii acestui studiu au mizat pe efectul contrar, oxidant, al vitaminei administrate in doze mari: in aceste circumstante, se produc radicali liberi si se formeaza peroxidul de hidrogen, care poate distruge celulele canceroase. Studiul a demonstrat ca dozele mari de vitamina C reduc cu 75 la suta celulele canceroase, lasand intacte tesuturile sanatoase. Autorii studiului au demonstrat, totodata, ca aceste doze mari de vitamina C pot fi injectate si pacientilor umani.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.