News Flash:

Injuraturile intre elevi sunt la ordinea zilei

20 Ianuarie 2006
1307 Vizualizari | 0 Comentarii
•Cazurile intens mediatizate de violenta in unitatile de invatamant au pus pe jar reprezentantii invatamantului preuniversitar iesean, care au realizat timp de o luna un studiu cu tema "violenta in scoala"

Supraincarcarea materiei, lipsa de comunicare, intimidarea, privirile autoritare, judecatile de valoare si etichetarile sunt principalele presiuni pe care le resimt elevii din partea profesorilor. Mai mult decat atat, cele mai frecvente forme ale violentei au loc in pauzele dintre ore, in incinta scolii, si dupa terminarea orelor, in vecinatatea scolii. Cel putin asa releva un studiu al psihopedagogilor scolari din cadrul Centrului Judetean de Asistenta Psiho-Pedagogica (CJAPP). Cazurile intens mediatizate de violenta in unitatile de invatamant au pus pe jar reprezentantii invatamantului preuniversitar iesean, care au realizat timp de o luna un studiu cu tema "violenta in scoala". Pentru a vedea care sunt tipurile de violenta prezente in scoli, daca s-a intensificat frecventa acestora, care sunt riscurile la care sunt supusi elevii, psihologii scolari au ales un esantion de 1.260 de tineri aflati in clasele VII-XII din 20 de scoli aflate in toate zonele municipiului Iasi. De asemenea, in esantion au fost cuprinsi si 322 de profesori care au trebuit sa raspunda la chestionarele psihologilor scolari.

Elevii se injura reciproc in pauze

Violenta verbala este resimtita in proportie de 15 la suta din elevi, in timp ce 85 la suta sustin ca se intampla rar sau niciodata ca profesorii sa se manifeste un limbaj violent la ore. Oricum, pe primul loc in relatia elev-profesor, cu 18 procente, se afla presiunile de natura psiho-pedagogica si sociala. Cu alte cuvinte, supraincarcarea materiei, lipsa de comunicare, intimidarile, privirile autoritare, judecatile de valoare si etichetarile gen "esti un prost" sunt elementele care determina stresul, fapt care duce la violenta. "Interesant este ca si profesorii recunosc faptul ca apeleaza la violenta verbala, sunt mai autocritici sau poate ca simt ca pot vorbi mai frumos", a declarat Maricica Buzescu, directorul CJAPP. Un alt capitol cercetat de psihologii scolari este reprezentat de violenta intre elevi. Aici, procentele sunt mai mari, pentru ca tinerii recunosc ca exist mai multe diferente. Astfel, 43 la suta dintre acestia recunosc ca folosesc violenta verbala in raport cu alti colegi. "Elevul vine la scoala cu valorile si comportamentul din familie si mediul social, iar pentru ei violenta verbala este un fel de 'modus vivendi'. La fel, si profesorii sustin ca intre elevi se manifesta acesta violenta verbala, pentru ca lor li se pare normal sa foloseasca formul verbale gen 'fa, da-te mai incolo', pentru ca aceasta vad acasa sau la bloc", a mai precizat Maricica Buzescu. De asemenea, tinerii au mai recunoscut izolarea, privarea de afectiune si lipsa de afectivitate fata de ceilalti colegi este prezenta in scoala.

Bataia parintilor, rupta din rai

Un alt element relevat de studiul CJAPP arata ca elevilor li se pare normal ca parintii sa le mai aplice din cand in cand cate o corectie. Doar in cazurile in care bataia este foarte dureroasa, copiilor li se pare anormal. "In familii totul este roz pentru ca, in general, copiii sunt obisnuiti cu bataia, fapt anormal. Frecventa formelor de violenta in interiorul scolilor este redusa, acestea sunt concluziile", a mai spus Buzescu.
Marilena ROJNITA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4154 (s) | 22 queries | Mysql time :0.297662 (s)