Economic Local

Înscrierile în schema HoReCa s-au încheiat. Firmele din Iași au cerut ajutoarele financiare pentru pierderile provocate de pandemia de COVID-19

Publicat: 28 iul. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Înscrierile în schema HoReCa s-au încheiat. Firmele din Iași au cerut ajutoarele financiare pentru pierderile provocate de pandemia de COVID-19
Antreprenorii din Iași au cerut ajutoare financiare în schema HoReCa, drept urmare a pierderilor provocate de pandemia de COVID-19. În această perioadă se evaluează cererile depuse de firmele din toată țara

Firmele din Iași care au înregistrat pierderi financiare din cauza pandemiei de COVID-19 s-au înscris în schema HoReCa. În jur de 100 de cafenele, restaurante, agenții de turism sau hoteluri din Iași s-au înscris în acest program derulat până pe 26 iulie 2021. De remarcat este faptul că 10.185 de firme din toată țara au depus cererile în cadrul programului

Procesul de înscriere în schema HoReCa s-a încheiat, iar firmele din Iași au depus peste 100 de solicitări pentru accesarea ajutoarelor financiare. Firmele care s-au înscris trebuie să aibă 20 la sută din pierderea de cifră de afaceri între 2019 și 2020. Plafonul de finanțare este asigurat de Guvernul României prin bugetul de stat, de 2,5 miliarde de lei. După închiderea procesului online de aplicare, urmează perioada de evaluare a dosarelor depuse.

În această etapă vor fi comunicate deciziile de admitere sau respingere. Evoluția numărului de dosare va fi postată pe site-ul Ministerului Economiei, la secțiunea „Schema HoReCa”, în fiecare săptămână. După finalizarea procesului se va stabili suma finală pentru care există cereri de finanțare, iar sumele solicitate vor fi plătite către beneficiarii selectați la finanțare. Imediat după parcurgerea acestor etape va începe trimiterea contractelor la semnat de către beneficiari și plata efectivă a ajutoarelor financiare. Astfel, 10.185 de firme din toată țara au depus cereri în cadrul programului.

Când vor fi evaluate cererile depuse de antreprenorii ieșeni

Inițial, înscrierile pentru antreprenorii afectați de pandemia de COVID-19 erau prevăzute pentru perioada 29 iunie – 20 iulie, dar termenul s-a prelungit până pe 26 iulie 2021. Dintre cei 10.185 de potențiali beneficiari înscriși din toată țara, aproximativ 3.000 au aplicat în perioada de prelungiri, iar, în ultima zi de înscrieri, au aplicat aproximativ 580 de solicitanți. În următoarele 2-3 luni vor fi evaluate dosarele depuse, iar banii ar putea intra în conturile beneficiarilor în această toamnă, potrivit unor surse din Ministerul Economiei.

Patronii de cafenele, hoteluri, restaurante, pensiuni, agenții de turism, afectați de pandemia de COVID-19, sunt potențialii beneficiari în cadrul programului derulat de Ministerul Economiei. Suma maximă ce poate fi obținută de o firmă din Iași este în valoare de 800.000 de euro, iar valoarea ajutorului financiar va fi de 20 la sută din valoarea rezultată din scăderea activității beneficiarului în anul 2020, comparativ cu 2019.

Antreprenorii din Iași au primit ajutoare financiare în Măsurile 1 și 2 în valoare de 30 de milioane de euro

Ca modalitate de atribuire a ajutoarelor, dacă valoarea însumată a cererilor de finanțare depășește creditul de angajament sau bugetar alocat pentru schemă, angajarea, respectiv plata către beneficiari se va face proporțional, prin raportarea sumei aprobate pentru fiecare beneficiar la suma totală a cererilor de finanțare aprobate, potrivit OUG nr. 10/2021.
Antreprenorii din Iași care au înregistrat pierderi financiare în anul 2020 au solicitat granturile acordate în cadrul Măsurilor 1 și 2. Suma plătită până în prezent în Măsura 2 este în valoare de 46 de milioane de lei (aproximativ 9 milioane de euro), ultimele plăți fiind făcute în aceste zile. În Măsura 2 au fost acordate micro-granturi în valoare de 2.000 de euro pentru fiecare beneficiar din Iași, în total fiind plătite 21 de milioane de euro.

Adauga un comentariu