News Flash:

Insultata si discriminata! O avocata din Baroul Iasi a trait o experienta traumatizanta cu patronul unui cunoscut restaurant

12 Decembrie 2017
9185 Vizualizari | 32 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6563 RON (0.0000)
USD: 3.8076 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

• Nu s-a asteptat la aceasta reactie din partea conducerii restaurantului • Desi a incercat sa lamureasca situatia, nu a primit un raspuns credibil • Mai mult, s-a simtit insultata si discriminata • Nemultumita, a sesizat autoritatile abilitate

O avocata din Iasi a trecut printr-o situatie extrem de neplacuta in momentul in care a vrut sa faca rezervare la restaurantul "La Conac". Pentru ca voia sa petreaca o seara linistita alaturi de niste prieteni veniti din strainatate, a sunat sa faca o rezervare si a fost refuzata dintr-un motiv extrem de ciudat. Nu s-a asteptat la asemenea reactie din partea conducerii restaurantului.

"Am fost la restaurantul «La Conac» in urma cu doi ani si stiam cum arata in interior, ce mancare servesc si ca au multe motive traditionale, iar locatia este realizata exact in acest stil, traditional. Vineri voiam sa fac o rezervare pentru ca veneau in vizita niste prieteni din strainatate si era locatia perfecta tocmai pentru ca voiam sa le arat un local altfel, traditional. Am sunat sa fac rezervare pentru a doua zi, sambata. Am sunat la numarul de pe site si mi-a raspuns un barbat, cred ca patronul restaurantului. Dupa ce i-am spus ca vreau sa fac rezervare, m-a intrebat daca am mai fost acolo si pentru cate suflete sa fie rezervarea. I-am spus ca mai fusesem si ca nu am inteles ce vrea sa spuna cu «cate suflete». Acesta era de fapt un fel de cod pentru clientii fideli si asa treceai testul. L-am intrebat ce relevanta are daca am mai fost si mi-a spus ca nu primesc pe oricine la restaurant si daca nu am mai fost la ei, sa vin personal sa ma vada pentru ca el primeste la restaurant doar oameni cu bun simt, care sunt de nasul restaurantului. L-am intrebat daca nu isi da seama prin telefon ca sunt de bun simt si i-am zis ca nu mai vreau sa fac rezervare", a spus avocata Lucia Pascaru.

Reclamatie la Protectia Consumatorilor

Imdeiat dupa ce a discutat cu patronul restaurantului, a depus sesizare la Protectia Consumatorilor. "Cei de la OPC mi-au zis ca un patron isi poate selecta clientela, dar nu are voie sa imi impuna asta, adica sa vin personal sa fac rezervarea. Au zis ca o sa sune si ei sa incerce sa faca o rezervare. Nu inteleg de ce domnul care detine localul il prezinta ca fiind public, daca se comporta ca si cum ar fi unul privat? Exista o diferenta intre cele doua. Daca vrea sa fie un local privat, sa se adreseze unei anumite categorii de persoane si sa le faca niste cartele sau carduri de acces. Dar in momentul in care restaurantul e public, poate sa vina oricine sa consume si sa respecte conditiile de bun simt. M-am uitat si pe pagina de Facebook a restaurantului si am citit recenzii negative din partea clientilor care s-au confruntat cu aceeasi situatie sau mai rau. Au fost dati afara din restaurant din diverse motive", a mai spus avocata.

Aceasta ii sfatuieste pe clienti sa depuna sesizari la institutiile abilitate. "In calitate de avocat ii sfatuiesc pe cei care au fost insultati/discriminati/dati afara de la Restaurantul «La Conac» sa sesizeze organele abilitate deoarece asemenea acte nu sunt doar extrem de nepoliticoase, dar sunt si interzise de lege, iar autoritatile trebuie sa ia masuri urgente", a mai spus avocata Lucia Pascaru.

Primeaza bunul simt

Patronul localului sustine ca acesta poate sa selecteze clientii si o face in functie de bunul simt. "Stiu despre cine vorbiti. E o doamna care s-a laudat ca are Audi A7 si imi permit eu sa o refuz. Nu am intrat in jocul doamnei. Eu imi triez clientii in functie de bun simt. Ceea ce am realizat aici e un proiect cultural, mai mult decat gastronomic. Noi am creat acest loc acum 4 ani pentru suflet, nu pentru bani. Aici vin artisti, actori care inteleg locul acesta si nu poate oricine sa terfeleasca numele restaurantului. Ne rezervam dreptul de a ne selecta clientela in functie de bunul simt. Celor care suna sa faca rezervare prin telefon le cerem sa se prezinte fizic pentru a vedea daca sunt de bun simt. In cei 4 ani de existenta a restaurantului, 99 la suta din clienti au inteles acest lucru. Clientii fideli, care suna sa faca rezervare telefonica, sunt in memoria telefonului. E o politica de bun simt. Pe meniul restaurantului este taiata sintagma «clientul nostru, stapanul nostru» si specificat «gandul nostru devenit fapta». Au fost si situatii care nu ne-au placut in anii trecuti. De exemplu, un grup de clienti a venit imbracat in trening. La restaurant nu vii imbracat asa si chiar daca platesti pentru ce consumi, nu faci ce vrei, faci bascalie", a spus Daniel Gorbanescu, administratorul restaurantului "La Conac".

Citeste si : Cu siguranta ai cumparat MACROU congelat, dar nu te-ai gandit o clipa la asta! Nu te vei mai apropia de congelator! SECRETUL a fost descoperit!

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

avocata iasi la conac rezervare sesizare protectia consumatorilor
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (32)

apostol iulian  | #631994
doamna e blonda si cu asta am zis tot
elena  |  #631995
bravo, interzis cocalarilor
Liai  |  #632039
Majoritatea avocatilor sunt cocalari cu BMW.....
Lia  |  #632037
Si a studiat la Petre Andrei.....
Lia  |  #632038
Si a studiat la Petre Andrei.....
un alt avocat  | #632004
Bravo Daniel!
Avocat? Hmm, mai bine jurist!  | #632015
Si mie imi este foarte rusine sa ma prezint avocat cand stiu cum se comporta cei mai multi dintre avocati! De foarte multe ori spun ca sunt jurist, pentru ca de obicei cand spun ca sunt avocat deja aud o groaza de epitete neplacute la adresa avocatilor. Cele mai multe se refera la faptul ca sunt hoti si ca pacalesc clientii ca o sa castige procesele, cand ei stiu ca de fapt clientii nu au dreptate si sunt pierzatori din start, ca sunt aroganti si necinstiti de felul lor, ca sunt in intelegere cu magistratii, ca stiu numai cum sa profite de pe urma statutului de avocat si nu lupta pentru drepturile cetatenilor. Lupta dor pentru buzunarul lor! Si asa mai departe..., ca as scrie un roman, mai ceva decat Razboi si Pace!
Euu  |  #632020
În mare parte este vina clientilor, care prefera un avocat care sa le promita marea cu sarea si eventual niste "interventii". Sunt prostii. Un om rational stie ca un proces nu depinde numai de avocat ci si de judecator. Asadar, nimeni niciodata nu va putea anticipa solutia unui judecator. M-am saturat de fufele din barou, care au mofturi de mari avocate, dar ele au cate doua procese pe an. Atitudinea unui om depinde de educatie si autoeducatie, profesia nu are nici o legatura. Felicitari domnului Daniel.
Cristi  | #632018
A procedat foarte elegant patronul ! Felicitari ! Odata ce s-a ajuns la ziar si la OPC se vede clar "calitatea" acelei tute ridicole. Nu cunosc patronul, nici locatia, dar il felicit !
Amalia  | #632022
Viseaza si ea sa apara in ziar pe prima pagina. Ce vreti? S-a saturat sa nu o bage nimeni in seama. Un pic de vedetism nu strica.
Lia  |  #632035
Are dreptate seful de local. E restaurantul sau si are tot dreptul sa selecteze clientii. Tre sa vada cine vine,ca asa se poate trezi cu un grup de tigani care poate sa strice listea celorlalti clienti. Nu scrie pe fruentea nimanui cine este, de multe ori se vede si dupa tinuta si dupa cum vorbesti. Daca ai A7, BMW, ......nu semnifica nimic. BRAVO DLE PATRON. Te respecti Pe Tine, respecti si clientii.
Lia  |  #632036
Si avocatii buni si renumiti selecteaza clientii. Nu prin telefon aranjeaza un contract de consulenza. Intai vede clientul, vede ce potential are si dupa aceea decide el c’è are de facut, potentialul client poate fi refuzat cu aceeasi eleganta cum a refuzat si patronul de la restaurant asa zisa avocata. Daca era inteligenta nici nu scria acest articol.Se presenta la restaurant ca era interesul ei....
Nu e nimeni mai presus de lege !  |  #632119
Este PUBLIC, deci nu poti selecta / discrimina clientii.
Conform Constitutiei Romaniei, oamenii sunt egali.
Nu poti refuza nici tigani, nici chinezi, nici africani !
Nu iti convine Constitutia Romaniei ? Cara-te din Romania!
Du-te in strainatate, fa-ti acolo local, nu te retine nimeni.
Euuu  | #632042
S-a facut de rasul curcilor. Eu sunt curios cine o cauta ca avocat pe asta.
Nu e nimeni mai presus de lege !  |  #632123
Localul are capital privat, dar caracter PUBLIC !
Tot ce este PUBLIC este adresat in mod direct PUBLICULUI !
Citeste definitia cuvantului PUBLIC !
Citeste Constitutia Romaniei, oamenii sunt egali !
Ionut  | #632048
Nu recomand acest restaurant! Am fost si eu acolo si am avut parte de una din cele mai proaste experiente din viata mea. Cand am intrebat cum de mancarea vine atat de greu, mi s-a spus ca se vede ca nu prea am multa ”materie cenusie” si ca daca tot nu n-au apucat sa ma serveasca, sa plec de acolo. Acesta era chiar proprietarul. Asa ca am plecat, dar nu mi-a venit sa cred ca asa ceva e posibil.
Ioana  | #632049
Situatia este foarte tare: suni sa faci rezervare si esti intampinat de intrebarea: "Ati mai fost pe la noi?". Raspunsul negativ din partea mea este urmat de raspunsul foarte sictirit al domnului de la celalalt capat al firului (proprietarul): "Nu putem face rezervari prin telefon persoanelor care nu ne-au mai vizitat pana acum, deoarece nu stim cum sunteti imbracati”....
Lin  | #632054
Daca te amendeaza OPC-ul, te apar pro bono.
Nu e nimeni mai presus de lege !  |  #632125
N-ai ce sa aperi, ca nu esti mai presus de lege.
1. Conform Constitutiei Romaniei, oamenii sunt egali.
2. Oamenii beneficiaza si de prezumtia de nevinovatie.
3. Respectul nu se impune cu lopata, respectul se castiga.
4. Localul are capital privat, dar caracter PUBLIC.
5. Tot ce este PUBLIC se adreseaza in mod direct PUBLICULUI.
Andrei  | #632056
Patronul acestui local nu are niciun fel de respect fata de clientii sai si sta si foarte prost cu nervii sau cel putin, pare sa fie deranjat de orice interactiune intre el si client. De exemplu, daca intrebi cat mai dureaza comanda care a fost facuta in urma cu 45 minute te trezesti ca esti insultat si chiar amenintat ca vei fi dat afara. Cred ca ar merge o lectura a unui cod al bunelor maniere pentru dl patron (sau ză boss, cum se crede el).
A fost prima si ultima oara cand mai calc pe acolo..
Octav  | #632058
In sfarsit ia cineva atitudine impotriva nesimtitilor de la acest local. Chiar ma intrebam cat o s-o mai tina asa.
un suflet flamand  | #632065
Mai bine ca nu ati mers acolo, ori nu va primeau deloc ori va primeau si apoi daca faceati nazuri ca de ce vine mancarea intr-o ora si nemultumiri din astea, de client enervant, va dadeau afara si va mai si injurau.
Client  | #632068
Un crașma ordinara ca toate celelalte... de-ar stii clientii ce "curatenie" e in bucatarie.. ar fugi cu genuncii la piept.. Dom'sef de local, Decât să triez clienții la intrare, mai degrabă ai face curat în bucătărie, spălând blidele alea obosite din bucătăria ta jegoasă. Să treacă și sanepidul, e sau alte organe de control În într-ale curățeniei
Concurenţa  | #632072
Se c**a pe el domnu patron că vezi, dragă doamne, conacul reprezintă un proiect cultural şi nu gastronomic. poate vrea sa zica un proiect de ridicat mitocania la nivel de arta. dar probabil ca are dreptate, astfel de comportament e ”traditional romanesc.”
Nu e nimeni mai presus de lege !  |  #632126
Nu conteaza ce reprezinta, conteaza ca este PUBLIC.
Tot ce este PUBLIC se adreseaza PUBLICULUI.
Sa faca localul cu caracter EXCLUSIVIST si cu asta basta.
Musoni  | #632079
Il cunosc pe patron ( un mîrlete obosit ), i am fost in control ( jale ce e in contabilitatea lui ), datorii la anaf, spalatorii de case angajati cu 2 ore, ospatarii cu 4 ore. Pe cei care îi angajeaza îi tine 90 zile in proba fara sa le faca forme legale.
Patronul este mai mereu baut, la fel circula si cu masina. Aviz pietonilor
Sorina  | #632098
Mai domnule patron, si daca te suna mă-ta mai buhaiule si tu bat fiin cum esti de obicei nu o recunosti, ce faci?, nu o primesti pe cea care a dat viata unui animal pe numele tau adevarat de Daniel Gorbanescu? Sa ma k a k in fata usii tale si in ceea ce gatesti tu luat ieftin de la carefour
#stupariu doina  | #632102
Foarte bine a facut patronul asta ! Daca intreaba pe ce nume e rezervarea si ti se raspunda "STUPARIU", ii comunici ca nu ai locuri ! Toata mahalagioaicele din oras se cred mari cucoane si duc clientii prin localuri de genul ! Fufa asta a vrut sa se dea interesanta ca face ea rezervare si iaca o stie lumea ! Astfel de mizerii, ca si "CLANUL STUPARIU" trebuie eliminate usor usor din societatea civilizata ! Ei trebuie exclusi ca sa ramana macar un asemenea local in care nu ii este permis oricarei mahalagiaoice si tiganci sa intre si sa "arunce cu bani la lautari" ! Avocatele astea mahalagioaice cand vad ca raman fara prosti pe care sa i suga, inventeaza asemenea "reclama" la ziar ! Mars la cratita tiganci imputite ce sunteti !
Dani  | #632109
Orice patron are dreptul să își selecteze clienții. Scurt si fara comentarii. Dacă da faliment ca si-a selectat prea "tare" clienții, este responsabilitatea lui. Cine face "galagie" ca durează prea mult mâncarea, Sa se duca la shawarma sau la drive, la restaurant te duci sa socializezi, Sa te simti bine in general, Sa "gusti" din ambient, etc. Dacă te duci doar pt "crapelnitza" , Sa bagi ceva in fizic, du-te unde scrie mai sus sau comanda catering. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sa fii politicos, finutz fata de cei care servesc, ca e de bun simt sa respecți pe cei care muncesc, cred ca nu te costa prea mult, cel puțin dpdv moral, psihic, Dacă ești educat....
Dani2  |  #632124
Pentru toti neavizatii care fac alimentatie publica: nu va puteti selecta clienții! Altfel, vine OPC si va da na na. Daca nu va pricepeti, ba baieti, lasati-i pe altii.
Titu  | #632112
Marlanu cand se ajunge o futiii pi masa mai intai.
Unde pe pamantul civilizat se pomeneste asa ceva.
Toate rezervarile in lume se fac prin telefon.Daca e club privat e altceva.
In cazul acesta avem aici o situatie vadita de discrimnare.Intri-o tara unde exista justitie patronul i_ar preda restaurantul avocatei daca nu ar avea bani sa plateasca daunele morale.
Eu cred ca poate castiga procesul cu hurdubanul asta.E avocat.
Mentalitatea romaneasca pute.
Pacat!
Dani  | #632114
Dacă a dat banul jos si este nemulțumită, da, cred ca are dreptul să comenteze experiența "proasta" trăită acolo dar cu titlu impartial...
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2326 (s) | 21 queries | Mysql time :0.038748 (s)