News Flash:

Intareste-ti sistemul imunitar cu 8 alimente sanatoase

12 Noiembrie 2017
5383 Vizualizari | 0 Comentarii
Sistemul imunitar

Sistemul imunitar trebuie sa functioneze in stare optima pe tot parcursul anului, astfel incat sa poata sa combata infectiile si alte probleme de sanatate. Poti sa il fortifici daca incluzi urmatoarele alimente in dieta ta zilnica.

Poate sistemul imunitar nu te preocupa decat iarna. Insa organismul tau are nevoie de mijloace de aparare eficiente pe tot parcursul anului. Pe langa a evita stresul si a dormi mai bine, si ceea ce mananci joaca un rol in prevenirea si tratarea bolilor.

In articolul de azi vrem sa iti prezentam cele mai bune alimente pe care trebuie sa le consumi pentru a evita bolile si a-ti intari sistemul imunitar.

Alimentatia si sistemul imunitar

O dieta nesanatoasa iti va distruge sistemul imunitar
Alimentele consumate au un impact major asupra sistemului tau imunitar—un impact care poate fi fie pozitiv, fie negativ. Daca alegi sa consumi alimente bogate in faina rafinata, grasimi si zaharuri, sistemul tau imunitar va ceda. Astfel, virusurile si bacteriile nocive vor putea patrunde mai usor in organism.

Pe de alta parte, alimente sanatoase precum fructele si legumele de sezon ajuta organismul sa se apere impotriva microorganismelor care provoaca boli. Un aport scazut de grasimi nocive nu te va ajuta doar sa pierzi in greutate, ci si sa iti sustii sistemul imunitar.

Ce alimente pot fortifica sistemul imunitar?

Nu duci lipsa de motive sa mananci bine, in special daca vrei sa te mentii sanatos. O dieta echilibrata iti aprovizioneaza organismul cu vitaminele si mineralele de care acesta are nevoie pentru a combate imbatranirea celulara si radicalii liberi.

La inceputul fiecarui sezon, urmeaza pasii necesari pentru a-ti intari mijloacele naturale de aparare si a evita bolile. Cele mai bune alimente care previn gripa, racelile, durerile in gat si nu numai sunt:

Laptisorul de matca

Intr-un stup de albine, doar regina consuma laptisor de matca. Acest produs este bogat in vitamine, inclusiv vitamina A, B, C si E.

Mai mult, laptisorul de matca contine cupru, fier si fosfor si poate aproviziona organismul cu seleniu, acizi grasi nesaturati si calciu. Cu ajutorul lui, poti evita infectiile. Copiii si persoanele in varsta ar trebui neaparat sa il consume.

Te sfatuim sa servesti o lingura de laptisor de matca in fiecare dimineata, pe stomacul gol. Nu il combina cu niciun alt aliment.

Ghimbirul

Cu siguranta bunica te-a sfatuit sa bei ceai de ghimbir ori de cate ori suferi de raceala sau congestie nazala. Afla ca avea dreptate! Aceasta radacina populara in bucatariile asiatice este foarte benefica pentru sanatate, drept pentru care a fost folosita in cadrul medicinei naturiste timp de secole.

Datorita continutului sau de antioxidanti, ghimbirul poate sa combata infectiile si sa imbunatateasca sanatatea celulara. Pentru a profita de toate beneficiile oferite de aceasta radacina, adaug-o in preparatele servite sau foloseste-o pentru a prepara un ceai.

Ingrediente

1 cana (250 ml) de apa
½ lingurita (2 g) de ghimbir ras
1 lingura (25 g) de miere

Instructiuni

Incalzeste apa si, de indata ce atinge punctul de fierbere, adauga ghimbirul.
Lasa infuzia sa dea in clocot timp de 5 minute, apoi ia-o de pe foc si acopera ibricul.
Strecoara ceaiul obtinut si indulceste-l cu miere. Serveste-l la o temperatura cat mai ridicata.
Propolisul

Acesta este un alt produs pe care albinele il folosesc in viata lor de zi cu zi, in special pentru a-si acoperi stupul. Propolisul este un aliment foarte bogat in aminoacizi, vitamine, uleiuri esentiale si bioflavonoide. Datorita acestor nutrienti, el actioneaza ca un tonic care tine infectiile virale si bacteriene la distanta.

Nu ezita sa mananci propolis daca suferi frecvent de infectii respiratorii sau ai sistemul imunitar slabit (din cauza mostenirii genetice, a stresului, a depresiei, etc.) si esti mai vulnerabil bolilor.

Supa de pui

Anumite preparate sanatoase iti intaresc sistemul imunitar
Iata un alt remediu pe care bunicile noastre ni-l dadeau cand eram bolnavi de gripa. Supa calda de pui are abilitatea de a ameliora congestia nazala si ne poate ajuta sa ne simtim mai bine atunci cand suntem raciti. Deoarece creste temperatura corporala, aceasta promoveaza eliminarea secretiilor si mentine corpul hidratat.

Iaurtul

Iaurtul contine mai multe tipuri de „bacterii benefice”, care regleaza flora intestinala si sustin sistemul imunitar. Pe langa iaurt, te sfatuim sa consumi si chefir si alte alimente fermentate. Probioticele din componenta acestora combat virusurile si bacteriile.

Ceaiul verde

Cel mai popular ceai asiatic contine antioxidanti numiti polifenoli, cu abilitatea de a stimula sistemul imunitar. In plus, catechinele din componenta ceaiului verde pot distruge virusul care provoaca gripa. Pentru a-i amplifica efectul benefic, te sfatuim sa indulcesti aceasta bautura cu miere.

Usturoiul

Si plante ca usturoiul sunt utile daca ai sistemul imunitar slabit
Stiai ca un catel de usturoi tine medicul la distanta? Pe langa aroma sa intensa caracteristica, usturoiul prezinta compusi sulfurosi ca alicina, care fortifica sistemul imunitar. Poti include acest aliment in numeroase retete, astfel incat sa profiti de beneficiile sale pentru a trata gripa, racelile si durerile in gat.

Spanacul

Spanacul te va face la fel de puternic ca Popeye, dar te va si proteja impotriva bolilor. Acest super-aliment poate fi inclus in numeroase retete, printre care tarte, smoothie-uri, umpluturi si salate.

Spanacul intra in categoria de legume cu frunze verzi si reprezinta o sursa incredibila de vitamina C si acid folic, putand fortifica sistemul imunitar si repara celulele. Nu in ultimul rand, spanacul mentine organismul hidratat si creste nivelul de energie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ghimbirul ingrediente instructiuni
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1413 (s) | 24 queries | Mysql time :0.025943 (s)