Terapii alternative

Întinderile, mai eficiente decât mersul pe jos pentru reducerea hipertensiunii

Publicat: 19 ian. 2021
masurarea tensiunii arteriale
Întinderile pot funcționa la fel de bine sau mai bine decât mersul rapid asupra scăderii tensiunii arteriale

Întinderile ar fi mai bune decât mersul rapid pentru scăderea tensiunii arteriale. Cel puțin asta sugerează un nou studiu științific. De ce întinderile sunt mai eficiente decât mersul pe jos pentru reducerea hipertensiunii?

Întinderile pot funcționa la fel de bine sau mai bine decât mersul rapid asupra scăderii tensiunii arteriale, dacă aveți hipertensiune arterială sau sunteți expus riscului de tensiune arterială crescută, potrivit unui nou studiu publicat recent în Journal of Physical Activity and Health. Condusă de Universitatea din Saskatchewan (Canada), cercetarea sugerează adăugarea de stretching in managementul pacienților cu hipertensiune, pe lângă sau în loc de mersul pe jos.

„Toată lumea crede că întinderea înseamnă doar întinderea mușchilor. Dar când îți întinzi mușchii, întinzi și toate vasele de sânge care alimentează mușchiul, inclusiv toate arterele. Dacă reduceți rigiditatea arterelor, există o rezistență mai mică la fluxul sanguin”, a spus dr. Phil Chilibeck, coautor al studiului și profesor de kinesiologie, adăugând că rezistența la fluxul sanguin crește tensiunea arterială și, în cele din urmă, riscurile cardiovasculare.

De ce întinderile sunt mai eficiente decât mersul pe jos pentru reducerea hipertensiunii

Cercetătorii au analizat în mod aleatoriu 40 de bărbați și femei cu vârsta medie de 61 de ani, in două grupuri separate, pe o perioadă de opt săptămâni. Primul grup a făcut 30 de minute de întinderi pe zi, cinci zile pe săptămână, în timp ce al doilea a făcut o plimbare rapidă pentru aceeași perioadă de timp și cu aceeași frecvență. Toți participanții au avut hipertensiune arterială sau hipertensiune în stadiul 1 (adică presiune sistolică între 140-159 mmHg și/sau tensiune arterială diastolică > 90-99 mmHg) la începutul studiului, specificați cercetătorii.

Înainte și după rutina de întindere și mers rapid, oamenii de știință au măsurat tensiunea arterială a participanților, în timp ce erau așezați, culcați și, mai mult de 24 de ore, folosind un dispozitiv portabil.

Verdict: Rutina de întindere a dus la reduceri mai mari ale tensiunii arteriale decât mersul rapid, în toate cele trei tipuri de măsurători (șezut, în picioare și în cele 24 de ore). Cu toate acestea, mersul pe jos a generat pierderea de mai multă grăsime corporală din talie decât participanții la grupul stretch. De asemenea, persoanele hipertensive care sunt obișnuite să meargă ar trebui să continue această practică, dar să adauge câteva sesiuni de întindere pentru mai multe beneficii.

Dr. Chilibeck suspectează că aceleași beneficii ar putea fi obținute prin efectuarea unei rutine de întindere mai scurte decât în ​​acest studiu, dacă se axează pe grupele musculare mai mari ale picioarelor, în special cvadricepsul și hamstrii. În ceea ce privește yoga, aceasta produce reduceri similare ale tensiunii arteriale, a spus cercetatorul, menționând că întinderea este un exercițiu ușor de încorporat în rutina zilnică. Mai ales că este o activitate blândă pentru articulații, un atu în cazurile de osteoartrita.





Adauga un comentariu