News Flash:

Intoleranti, individualisti si blazati - tinerii de azi!

3 Februarie 2010
599 Vizualizari | 0 Comentarii
Tinerii din prezent, comparativ cu cei din 2005, sunt mai blazati, mai individualisti, mai putin dispusi sa-si asume responsabilitati sociale, mai radicali si intoleranti si mai dependenti de comunicarea virtuala, este rezultatul unui studiu realizat de GfK Romania. In plus, studiul a scos la iveala faptul ca tinerii de azi sunt mai dezamagiti de ceea ce le ofera societatea, precum si de valorile pe care aceasta le promoveaza. Potrivit studiului, tinerii cu varste de 15 - 20 de ani sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales in grupurile din care fac parte, dorind in primul rand sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta. "De asemenea, ramane valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15 - 20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii, din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele", spune Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.

Cum se imbraca tinerii?

Tinerii pun mare pret pe felul in care arata, starea lor de bine depinzand in mare masura de aspectul lor exterior; astfel, pentru ei nu conteaza doar imbracamintea, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, acestia alegandu-le cu grija si investind fara niciun regret in ele o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost. Tinuta standard a unui "pioner" in 2009 presupune conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimate, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari. Reprezentantii generatiei "Converse" percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, playerul mp3 si computerul cu acces la Internet. "Tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status. Cu cat esti mai «tehnologizat», ai acces la mai multe activitati, informatii, poti face anumite lucruri care sa te faca vizibil. In plus, in functie de cat de modern, autentic sau trendy este, gadget-ul folosit sau detinut te pozitioneaza intr-o anumita categorie sociala, iti da sau nu acces la un anumit grup - aspect care este foarte important in randul adolescentilor", a adaugat Mirila.

La ce se uita tinerii?

Tinerii admira, in randul personalitatilor autohtone, pe acelea care dau dovada de talent, inteligenta, principii clar creionate, curaj si care au de transmis un mesaj personal despre viata. In ceea ce priveste raportarea la mass-media si gradul de expunere, studiul arata ca media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri. Timpul in fata televizorului sau ascultand radioul a fost inlocuit, pe agenda adolescentilor, de timpul petrecut in fata calculatorului, conversand cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia. "Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala. Dar nu exista un program pe vreunul din canalele noastre care sa ma faca sa imi doresc sa-l urmaresc", a declarat unul dintre adolescentii participanti la studiu. GfK Romania a derulat studiul la sfarsitul anului 2009, pentru a realiza un portret al tinerilor de azi, avand in centru generatia adolescentilor si tinerilor intre 15 si 20 ani. Proiectul este o reeditare a unuia similar realizat pentru prima oara de companie in 2005. Pentru a realiza studiul, GfK Romania a utilizat mai multe tipuri de culegere a informatiei, intre care forumuri de discutii online si focus grupuri. Proiectul a fost derulat la Bucuresti, in perioada august-noiembrie 2009. GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK si este lider in cercetarea de piata din Romania. Infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are in prezent peste 150 sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1281 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013136 (s)