Actualitate

Investitie absurda a primariei in orasul fara parcari

Publicat: 11 sept. 2011
1

@ Primaria vrea sa infiinteze un centru de mobilitate pentru promovarea transportului public @ In loc sa faca parcari care sa acopere necesarul din municipiu, Gheorghe Nichita acceseaza proiecte europene de doi lei @ „Centrul isi propune sa ofere informatii despre transportul public si mijloacele de transport alternative din Iasi si sa stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, iesenii vor fi încurajati sa foloseasca mai mult transportul public în detrimentul transportului cu masinile personale”, spun reprezentantii primariei

Primarul Gheorghe Nichita
a ajuns la concluzia ca iesenii nu ar trebui sa aiba masini personale si sa foloseasca doar mijloacele de transport in comun. De aceea, cu ajutorul unui program european, el vrea sa inaugureze si un Centru de Mobilitate, prin care sa fie transmise informatii despre transportul local. Insa acestea se stiu. Transportul public este la pamant. Mai mult, RATP are datorii uriase la bugetul de stat. Totodata, prin promovarea transportului public, primarul incearca sa ascunda o problema pe care nu a rezolvat-o. E vorba de locurile de parcare, insuficiente in raport cu numarul de masini. Si pentru ca nu este in stare sa amenajeze parcari, Nichita indeamna soferii sa foloseasca autobuzele sau tramvaiele. „Viitorul Centru de Mobilitate al Municipiului Iasi, situat în centrul de cartier din cartierul Alexandru cel Bun va fi deschis în cursul lunii noiembrie, în cadrul proiectului european SEE MMS (Sistem de Management a Mobilitatii), finantat prin Programul SEE (South-Eastern Europe). Centrul isi propune sa ofere informatii despre transportul public si mijloacele de transport alternative din Iasi si sa stimuleze mobilitatea persoanelor. Astfel, iesenii vor fi încurajati sa foloseasca mai mult transportul public în detrimentul transportului cu masinile personale. Bugetul Iasului pentru acest proiect este de 90 mii euro, cofinantarea primariei fiind de doar 2 la suta. Proiectul este finantat pe o perioada de 3 ani”, se arata intr-un comunicat al primariei.

A promis parcari

Nichita a promis ca va amenaja o parcare pe strada Musatini nr. 57, in cartierul Alexandru cel Bun, si pe strada Tabacului nr. 19 – 25, in cartier Dacia. In total, cele doua parcari ar fi trebuit sa aiba o capacitate de 400 de locuri. „Insuficienta locurilor de parcare genereaza, pe langa blocarea a mare parte din aleile si strazile dintre blocuri, si un mare disconfort in ce priveste siguranta si securitatea autovehiculelor cetatenilor. Amenajarea si realizarea de noi locuri de parcare se constituie ca o cerinta maxima pentru institutia noastra, avand in vedere obligatia municipalitatii privind securitatea si siguranta cetatenilor”, motivau edilii. Totul a ramas la stadiu de proiect.





Comentarii
  • Mai Bouarule , oricite parcari ar face primarul in Iasi , problema congestionarii traficului va exista.Pina nu o sa intelegeti toti ca singura solutie este favorizarea in trafic a mijloacelor de transport de mare capacitate in dauna autoturismelor personale , populatia va trebui sa suporte cresterea continua a consumului de carburant, a noxelor , intirzierea in trafic , nervi. Voi nu-i cazul s-o faceti numai pe Giga Contra ca lumea se prinde si nu mai cumpara ziarul

  • Sa mearga Nichita cu transportul public. NU numai ca-i jalnic, da’ impreuna cu CJ a mai si votat pentru crestearea tarifelor.

    Bai cheliuta, esti de cacao rau. Mori

  • Transportul in comun este un serviciu foarte bun si des uzitat si in tarile civilizate. De fapt, este cel mai folosit. Este nevoie si de parcari, dar sa nu uitam ca traficul este supradimensionat, strazile sunt aceleasi si nu pot face altele, nici nu le poti largi. Transportul public ar putea rezolva aceste probleme.

  • Ambuteiajele au loc din cauza intersectiilor ce nu mai fac fata, nu din cauza lipsei locurilor de parcare. De exemplu: Pd Ros, Tudor, Gara, Fundatie. Constructia de locuri de parcare este inutila in situatia actuala. Mult mai necesare sunt pasaje subterane si incurajarea transportului de MARE capacitate (adica tramvaie si autobuze articulate).

  • Daca primarul ar avea cojones, ar separa complet calea de rulare a tramvaielor de restul traficului. Astfel timpii de asteptare in statie s-ar micsora, deci ar face transportul in comun mult mai atractiv, deci ar duce la scaderea numarului de masini din trafic, deci s-ar elibera intersectiile si ceva locuri de parcare. Insa pentru asta trebuie cojones si viziune pe termen lung.

  • Desigur sa solutia este sa circulam cu mijloacele de transport in comun, ca peste tot in lumea civilizata. Dar la noi tot romanul si-a adus cate un cazan de doi lei din Italia si daca tot are masina, cum sa mearga cu tramvaiul? Trebuie sa-si plimbe rabla prin targ, sa-l vada lumea, ca s-a ajuns. Bre, sa mai privim pe-afara unde toti isi lasa masinile la intrarea in orase si circula in localitati numai cu mijloace de transport in comun.

  • ar trebui descurajat total transportul cu masina personala, ca in elvetia si tari nordice. de asemenea ar trebui sa fie cumparate doar tramvaie NOI in care jegosii care merg fara bilet sa n-aiba acces.

  • Felicitari pentru aceasta initiativa a primarului mai ales daca este pusa si in practica. Este foarte bine ca iesenii au autoturisme personale in numar mare,dar asta nu inseamna sa le foloseasca pentru a merge din sufragerie in baie cand il paleste ca….a. Problema este ca strazile si aerul din Iasi nu mai suporta un asemenea trafic auto si incurajarea unui transport electric in comun mai ieftin,a folosirii bicicletelor, a mopedelor este o solutie de bun simt.

  • multi frustrati pe aici….va este ciuda ca nu aveti masini? sa faca parcari si strazi europene, nu regii autonome falimentare din care sa se FINANTEZE POLITIC!!

  • Ce ma distrati voi cei cu „incurajarea”. Ce sa incurajeze mai? Ceva ce nu exista? Ceea ce are iasul nu e transport in comun ci o caricatura de transport in comun. E bun doar pentru pensionari si elevi adica oameni cu 6-* ore de timp liber pe zi. Am mers acum 2 sapt cu tramvaiul din Tatarasi in Copou si in afara ca m-a costat aproape tot atat cat m-ar fi costat combustibilul, am asteptat tramvaiul 3* de minute, tramvaiul avea o viteza comparabila cu a unui om alergand, avem impresia ca se va desface in orice moment in bucati, zdranganea de aveam m-a luat durerea de cap la propriu dupa *0min. As exagera daca as spune ca era murdar sau ca erau dubiosi in tramvai, nu a fost cazul – era si duminica si era destul de liber. Dar repet..cine nu a mers vreodata cu mijloace de transport in comun civilizate sa nu numeasca batjocura din Iasi transport in comun.

  • serigule, esti inteligent cat o musca. Tu crezi ca lipsa locurilor de parcare blocheaza intersectia din Podu Ros? Ma scuzi, si o musca e mai inteligenta ca tine.

    Tramvaiul e numai bun pentru Iasi fiindca ii f**e pe soferii imbecili. Asa ca, la cat mai multe tramvaie.

  • Probabil toti care va dati cu parerea ca e o initiativa buna nu ati mers in viata voastra cu autobuzul in Iasi.
    Mai intai sa faca un transport in comun decent, nu zic modern, dar sa fie decent si dupa aceea sa incepa sa il promoveze.
    In momentul de fata daca as avea posibilitatea sa nu mai fiu nevoit sa merg vreodata cu autobuzul/tramvaiul in Iasi nici nu as intoarce capul inapoi.

Adauga un comentariu