National

Ioan Rus: Reducerea retelei de cale ferata, realizata numai dupa epuizarea posibilitatilor de rentabilizare

Publicat: 04 iun. 2015

Reducerea retelei de cale ferata va fi realizata numai dupa ce vor fi epuizate toate posibilitatile de rentabilizare a acesteia, in conditiile in care exista o tendinta evidenta in toate statele membre UE fata de acest sistem de transport, a declarat ministrul Transporturilor, Ioan Rus, dupa discutiile avute joi, la Bruxelles, cu Violeta Bulc, comisar european pentru Transporturi.

„Comisarul european pe Transporturi a recomandat Romaniei ca in strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare sa acorde atentie potentialului maxim de dezvoltare a acestui tip de transport, iar reducerea retelei de cale ferata sa fie judicios realizata, numai dupa ce au fost epuizate toate celelalte posibilitati de rentabilizare a acesteia”, a declarat Ioan Rus.

Subiectele de discutiile dintre cei doi oficiali au vizat, in principal, Master Planul General de Transport, dar au fost abordate si teme de actualitate ale politicii de transport la nivelul Uniunii Europene.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a dat asigurari ca Master Planul General de Transport respecta in totalitate reteaua TEN-T Core si Comprehensive, iar apoi, in prioritizarea proiectelor este luat in calcul interesul national, care inseamna nevoia de interconectivitate a regiunilor istorice ale tarii.

La randul sau, Violeta Bulc a subliniat ca la nivelul Uniunii Europene accentul va fi pus in viitor pe transportul feroviar si a vorbit de o orientare strategica a Uniunii Europene spre caile ferate, dat fiind potentialul acestui tip de transport in intreaga Europa. Ea a transmis autoritatilor romane ca in strategia de dezvoltare a cailor ferate sa fie analizate nu doar date de trafic si date economice, ci sa se tina cont si de eventuale evolutii si dezvoltari ale cailor ferate.

Potrivit ministrului Ioan Rus, autoritatile romane sunt constiente de importanta transportului feroviar si de faptul ca viitorul apartine cailor ferate, in conditiile in care exista o tendinta evidenta in toate statele membre UE. In plus, oficialul roman considera ca dezvoltarea corespunzatoare a retelei de cale ferata va potenta dezvoltarea proiectelor navale si aeriene din Master Planul General de Transport si va da greutate dezvoltarii Portului Constanta.

Conform Master Planului General de Transport, in urma dezbaterilor publice, in sectorul feroviar au fost propuse investitii pentru reabilitarea coridoarelor feroviare (3.219 km), dar si investitii pentru reabilitarea unor cai ferate cu potential economic (1.131 km — Linia industriei auto, Linia cerealelor, Linia Carbunelui).

De asemenea, au fost propuse pentru electrificare toate sectoarele de cale ferata care apartin retelei TEN-T Core, in total 425 kilometri. S-a propus si implementarea unor sectoare de cale ferata de viteza sporita care sa conecteze principalele centre urbane din Romania, peste 1.000 de kilometri. In ultima varianta a Master Planului, se recomanda achizitionarea a 90 de bucati de material rulant — locomotive, rame electrice si rame diesel.

Investitiile totale pentru sectorul feroviar se ridica la circa 19 miliarde de euro.



loading...

Comentarii
  • Cum sa reduceti mai reteaua de cale ferata? Dar ce, ne jucam de-a trenuletele? Asta e de importanta strategica ! Ati merita impuscati ! Avea dreptate Nicusor Ceasusescu atunci cand a zis ca nu sunteti in stare sa varuiti ce-a construit taica-su !

  • Eu cred ca au ceva la mansarda…Ori nu-i duce capul ori au ceva interese personale sau de partid. Distrug TOT in calea lor. Au fost destepti bulgarii cind au arestat parlamentul lor…

Adauga un comentariu