National

Iohannis va avea avion pana la sfarsitul anului, dar „practica europeana” ne obliga la o „flotila prezidentiala”

Publicat: 16 mart. 2016
1

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anuntat, miercuri, ca in ultima sedinta a CSAT s-a stabilit ca, pana la sfarsitul anului, statul roman sa cumpere o prima aeronava prezidentiala, cel mai probabil cu un istoric de zbor de 3-4 ani.

„Am fost in CSAT. Acolo am facut o prezentare a comisiei numite care este planul nostru de actiune. Nu s-a vorbit despre bugetare, decat ca avem un punct fix – rectificarea bugetara. (…) S-au facut doar pasii de lucru, cu ce se va merge, cum se va face analiza de oferte, cum va scrie ANAF o procedura special pentru aceasta achizitie, care, probabil, din motive de economie, va fi una ‘govern to govern’ cu unul din statele europene. Ne propunem, in cazul in care totul merge bine, ca la sfarsitul anului sa avem o prima aeronava cumparata”, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Citeste si Klaus Iohannis a sustinut intr-un discurs din Israel ca a mai trait o „viata anterioara” alaturi de sotia sa, Carmen

El a precizat ca Executivul va lua legatura cu toate guvernele tarilor din Uniunea Europeana pentru a achizitiona o aeronava prezidentiala.

„Vom lua legatura cu toate guvernele comunitatii europene. O aeronava prezidentiala de obicei se cumpara dupa cel putin 3 sau 4 ani, cel putin 3-4 ani de zbor, pentru ca atunci are un anumit istoric si poti sa sti mai multe despre ea. Spre asta se indreapta si obiectivele noastre”, a adaugat ministrul Transporturilor.

Intrebat de jurnalisti daca vor fi mai multe aeronave achizitionate, ministrul Transporturilor a spus ca Romania respecta practica europeana.

Citeste si ANAF VREA CASA LUI IOHANNIS: „Contestatarii fiind nemultumiti declara de fapt un recurs la recurs, ceea ce este inadmisibil… Nu exista niciun motiv de contestatie in anulare”

„Este rostul comisiei de a stabili structura flotilei prezidentiale. Nu pot anticipa, pentru ca avem o comisie de 20 de oameni cu peste 7 sau 8 ministere, cu specialisti in aviatie. (…) Practica europeana este sa aiba flotile intre 3 si 5 aeronave, practica europeana de la care nu putem sa ne abatem. O sa vedem, pentru ca noi suntem mai zgarciti ca ceilalti si probabil ca vom avea mai putine”, a precizat Costescu.





Adauga un comentariu