Gadgeturi

Ironic: Samsung, responsabil pentru ecranul noului iPad

Publicat: 14 mart. 2012

Samsung Electronics este furnizorul ecranelor pentru noul iPad al Apple dupa ce LG Display Co si Shart Corp nu au atins standardele cerute de companie.

Samsung, care apare de mult pe lista furnizorilor Apple, este cel mai mare producator de ecrane plate din lume, si singurul care comercializeaza ecrane de 9,7 inci pentru device-ul cu touch-screen care va fi pus in vanzare vineri, 16 martie, sustine Vinita Jakhanwal, manager al iSuppli, citat de Bloomberg.

Noul display al iPad are de patru ori mai multi pixeli decat versiunea anterioara, transformand textul, imaginile si clipurile video sa apara mult mai clare si realistice.

Noua intelegere dintre cele doua companii intareste legatura dintre Apple si Samsung, care realizeaza deja componente pentru iPhone si iPad, in ciuda numeroaselor procese in care sunt implicate. Lansarea noii tablete iPad din cursul saptamanii trecute, ridica nivelul calitatii pe care competitia trebuie sa o atinga, inclusiv Galaxy Tab-ul celor de la Samsung.

Specificatiile tehnice ale ecranului noului iPad sunt foarte solicitante in ceea ce priveste rezolutia ridicata„, sustine Jackhanwal. „Atingerea acestei rezolutii inalte fara sa compromiti consumul de energie si luminozitatea in timp ce respecti standardele de calitate ale Apple a ridicat probleme LG Display si Sharp„.

Inainte de a realiza intelegerea cu Samsung, furnizorul de display-uri cu cristale lichide folosite in versiunile mai vechi ale iPhone si iPad era LG Display. Acum, compania cu sediul in Seul primeste aproximativ 2% din veniturile Apple, adica 10 miliarde dolari, conform unei estimari realizate de Bloomberg.

Tabletele, cele mai in voga device-uri

La doar cateva zile de la lansarea celei de-a treia generatii iPad, zvonurile in legatura cu viitorul model au inceput sa apara. Korea Times citeaza o sursa oficiala a Samsung, care doreste sa isi pastreze identitatea ascunsa, ca o versiune a tabletei iPad cu ecran de 7,85 inci va ajunge in magazine pana la finalul anului, scrie Engadget.

Conform unor estimari, Apple va cheltui de doua ori mai multi bani pe ecrane in cursul acestui an. Un studiu de piata realizat de Gartner Inc, arata ca pana la finalul anului 2012 vor fi vandute 103,5 milioane de tablete, doua treimi avand insemnele Apple.

Procesul fara sfarsit

Cu toate acestea, Apple ar putea sa doreasca sa isi diversifice portofoliul de furnizori din cauza problemelor legale cu Samsung. „Din moment ce relatia dintre Apple si Samsung nu e prea grozava in aceste zile, Apple ar putea sa caute si alte nume in domeniu„, a declarat un analist IT din Coreea de Sud.

Apple, cu sediul in Cupertino, California, si Samsung sunt angajate intr-un numar mare de dispute asupra unor brevete legate de tehnologii mobile si design inca din luna aprilie a anului trecut, cand compania producatoare de iPhone a acuzat compania sud coreeana de copierea produselor sale.



loading...

Adauga un comentariu