News Flash:

Isteria jocurilor online

11 Iunie 2006
935 Vizualizari | 0 Comentarii
•Lumea virtuala a jocurilor online a atins cote impresionante, numarul jucatorilor ajungand sa rivalizeze cu populatia unor state •Printre cele mai populare se numara Lineage 2, World of Warcraft si EVE-Online •Jocurile online sunt insa si o sursa de bani, multi jucatori vanzandu-si pe sume importante de bani resursele virtuale acumulate in timpul jocului Jocurile online s-au dezvoltat in ultima perioada atat de mult, incat numarul jucatorilor a ajuns sa rivalizele cu populatia unor state destul de mari. Odata cu dezvoltarea conexiunilor la Internet, a intervenit nevoia crearii unor jocuri online care sa isi atraga clientii prin grafica cat mai realista, si nu numai. Producatorii de jocuri online, pe langa grafica 3-D cat mai realista, au inceput sa creeze modele extrem de realiste care se refera la guvernari mondiale, economie si comert, prin asta realizand in acele jocuri tipuri de economii in societati imaginare. Aceste jocuri cer resurse semnificative si la nivel de hardware, cat si la nivel de latime de banda de Internet. Majoritatea acestor jocuri este de gen RPG (Role Playing Game), RTS (Real Time Strategy) sau Simulation. Printre cele mai populare se numara Lineage 2, World of Warcraft si EVE-Online. Lupta pe viata si pe moarte in Lineage 2 Lineage 2 a devenit foarte popular pentru simplitatea sa, semnificativa fata de celelalte in acest gen. Jocul se desfasoara intr-o lume fantastica, populata de personaje de legenda. Jucatorul isi poate alege caracterul dintre 5 rase distincte (Human, Orc, Elf, Dark Elf si Dwarf), fiecare cu calitatile si dezavantajele sale. Fiecare dintre cele 5 rase contine doua subdiviziuni: Luptator si Magician. Luptatorii sunt cei care folosesc arme de lupta corp la corp sau arcuri. Acestia isi dezvolta, pe parcursul jocului, duritatea, rezistenta la lovituri, forta si viata (viata care consta in numarul de lovituri pe care le poate primi un personaj pana moare). Magicienii pot folosi si ei armele luptatorilor, dar sunt mult mai ineficiente in fata adversarilor, astfel incat magicienii se axeaza aproape exclusiv pe vraji. Punctele slabe ale jocului sunt destul de numeroase, unul dintre ele fiind faptul ca distantele intre orasele din care se pot alimenta caracterele cu arme si potiuni sunt foarte mari si pot fi parcurse pe jos sau, in functie de serverul pe care se joaca, foarte costisitor folosind teleportoarele din oras. Luptele sunt de obicei rapide daca monstrul este mai slab decat jucatorul, si se termina foarte repede daca monstrul este mai tare decat jucatorul. Exista optiunea de a te inscrie intr-un clan, asta oferind o protectie mai mare in fata monstrilor de nivel mai mare. Faptul ca exista si servere ale jocului pe care se poate juca gratuit face ca acest joc sa acapareze timpul foarte multor jucatori romani. Captivatia EVE-Online EVE-Online este un alt tip de joc online, dar nu de tipul celui prezentat mai sus. EVE combina strategia cu economia si cu actiunea intr-un decor spatial. In EVE, jucatorul nu mai detine un simplu personaj, ci o intreaga corporatie, care, la un moment dat, poate forma guvern si care poate detine planete intregi, chiar sisteme solare. Povestea jocului este destul de captivanta, si se desfasoara dupa momentul in care Pamantul a devenit un desert, toate resursele au fost epuizate si omenirea a trebuit sa caute alte planete pentru a-si asigura supravietuirea. Jocul este foarte complex si cere foarte mult timp pentru a evolua la nivele mai inalte. Jocul presupune cunostinte destul de avansate de economie, strategie economica si politica pentru a putea rezista printre jucatorii de top. Se formeaza aliante politice sau economice, se duc lupte cu eventualii adversari sau pirati etc. Acest joc nu prea a avut succes printre jucatorii din Romania, prin simplul fapt ca nu exista nici un server gratuit, existand un singur server de EVE, acela detinut de producatorii jocului. Jocurile online aduc bani Un alt avantaj al jocurilor online este cel material, jucatorii putand castiga sume importante de bani prin diverse modalitati. In unele tari, exista firme care se ocupa doar cu acest lucru, angajand oameni care sa joace non-stop, dezvoltand caracterele din joc sau adunand resurse virtuale, care, ulterior, sunt vandute pe bani reali altor jucatori impatimiti. Printre aceste resurse se numara anumite artefacte (sabii, scuturi, armuri, nave sau locatii) sau pur si simplu obiecte folosite pentru crearea de artefacte unice sau foarte scumpe. In jocuri ca "Project Entropia" un jucator a platit 26.000 de dolari pentru o insula virtuala, iar in 6 luni si-a recuperat banii si a inceput sa profite, vanzand altor jucatori drepturi de minerit pe acea insula. Comertul cu obiecte sau caractere virtuale a devenit o afacere care ruleaza circa 100 de milioane de dolari anual. In cateva tari asiatice au aparut deja hotii si trisorii virtuali si, odata cu ei, au fost intocmite si legile care-i condamna. De data aceasta, condamnarea nu e virtuala, ci este foarte reala. Unul dintre cele mai recente cazuri a fost cel al catorva tineri din Coreea de Sud, care au furat de la alti jucatori sume importante de bani virtuali si i-au vandut altor jucatori pe suma de 1.3 milioane de dolari, de data aceasta reali. Dupa sesizarea Politiei, aceastia au fost depistati si inchisi. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, este posibil ca, in viitorul nu foarte indepartat, sa se ajunga ca jocurile online sa devina o meserie cat se poate de reala, care sa permita celui implicat resursele materiale necesare supravietuirii in viata reala in timp ce el este scufundat in realitatea virtuala. Sebastian BARGAU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1472 (s) | 22 queries | Mysql time :0.023975 (s)