National

Italienii, in razboi cu McDonald’s

Publicat: 13 ian. 2016
1

Trei asociatii ale consumatorilor din Italia au solicitat Comisiei Europene sa demareze o ancheta in scandalul francizelor McDonald’s din peninsula, italienii sustinand ca anumite clauze contractuale incalca principiile concurentiale din UE.

Lantul McDonald’s, cel mai mare proprietar de spatii comerciale din lume, este acuzat ca practica niste chiri de pana la zece ori mai mari decat nivelul pietei si ca ii forteaza pe viitorii proprietari ai francizelor sa semneze contracte pe 20 de ani, dupa cum relateaza portalul IB Times.

Citeste si Shrek a EXISTAT cu adevarat. Cine era – FOTO

La aceasta ora, CE ancheteaza si o posibila negociere a taxelor aranjata intre celebrul lant de restaurante si autoritatile luxemburgheze, dar noua ancheta ar putea viza un posibil abuz de pozitie dominanta al multinationalei.

Anul trecut, McDonald’s a raportat venituri de 9,27 de miliarde de dolari din sistemul francizei de restaurant, adica o treime din veniturile totale ale companiei americane.

In Europa, aproape 75% din restaurantele McDonald’s functioneaza in sistem de franciza, iar lantul de fast-food isi bazeaza profitul pe incasarile din chiria localurilor francizate, sustin cele trei organizatii din Italia.

„McDonald’s exercita un control excesiv si disproportionat asupra francizatilor sai prin implementarea unor conditii nejustificate care depasesc cerintele de protectie ale sistemului, know-how-ului sau reputatiei”, se arata in plangerea de 46 de pagini inmanata comisarului european Margrethe Vestager.

Citeste si Veste buna pentru iubitorii filmului Fast&Furious

Atac la buzunarul clientilor
Codacons, Movimento Difesa del Cittadino si Cittadinanzattiva, cele trei organizatii pentru protectia consumatorilor sustin ca pretul exorbitant al chiriilor este resimtit direct de client.

Intr-o analiza intocmita de acestia, 97% din produsele vandute in restaurantele francizate ale McDonald’s din Bologna sunt mai scumpe decat in cele pastrate in administrarea directa a multinationalei, in vreme ce la Roma scumpirile se aplica la 68% dintre produsele din meniu.

Cele trei organizatii din Italia sunt sustinute in demersul lor si de Sindicatul International al Angajatilor din Servicii si sindicatele din comertul european, ambele fiind in spatele plangerii depuse la CE in cazul scutirii de taxe pentru multinationala americana.

Citeste si Doi frati din Iasi au pornit o afacere de succes cu doar 3000 de euro

Peninsula italiana a devenit un adevarat taram al discordiei pentru compania americana, anul trecut mai multi bucatari-sefi localnici amenintand cu un proces in instanta pe motivul firma a folosit intr-o reclama traditionala pizza pentru a promova meniurile Happy Meal din restaurantele McDonald’s.




Adauga un comentariu