News Flash:

IULIUS MALL Г®si serbeaza un AN de viata prospera cu trГўmbite si focuri de artificii

22 Iunie 2001
683 Vizualizari | 0 Comentarii
"Ma voi simti Г®mplinit ca om dupa ce voi avea o retea de mall-uri Г®n RomГўnia", declara Iulian Dascalu, presedintele IULIUS GROUP

ГЋn clipele Г®n care cititi aceste rГўnduri, angajatii IULIUS MALL fac ultimele retusuri la marele spectacol pregatit Г®n cinstea iesenilor, prilejuit de Г®mplinirea unui an de la lansarea celui de-al doilea mall din RomГўnia, la Iasi. Sau, poate ca, marele eveniment s-a Г®ncheiat deja pentru cititorii de duminica. ГЋn cazul Г®n care faceti parte din a doua categorie, nu-i totul pierdut, pentru ca am Г®ncercat sa redam imaginea completa a ceea ce Г®nseamna un show-business Г®n conceptia IULIUS MALL. A fost marcat, astfel, un an de existenta, alaturi si pentru ieseni, un an Г®n care conceptul de comert a fost radical schimbat, un an Г®n care cumparatorul a reactionat pozitiv la invitatia adresata de IULIUS MALL si anume sa faca "UN AN DE CUMPГҐRГҐTURI FERICITE!".
Care au fost premisele deschiderii unui mall Г®n Iasi, ce impact a avut Г®n comertul zonal, dar si planurile de viitor ale firmei, toate acestea ne-au fost dezvaluite de IULIAN DASCГҐLU, presedintele IULIUS GROUP.

- Cui a apartinut ideea Г®nfiintarii unui mall la Iasi?
- Initial, am lansat la Iasi Centrul Comercial Iulius, pe care mai toata lumea a avut ocazia sa-l cunoasca, amplasat Г®n zona Centrului Civic. Ne desfasuram activitatea Г®ntr-un spatiu redus, cu o suprafata de expunere a standurilor de circa 2.000 mp, Г®ntr-o forma mai empirica, daca am putea sa-i spunem asa. Cu timpul, orasul s-a dezvoltat, clientii aveau nevoie de altceva, standardul serviciilor trebuia sa creasca si atunci a fost acceptata ideea de mall, bineГ®nteles, preluata de la cei specializati Г®n acest gen de comert.
- De ce la Iasi si nu la Bacau?
- N-as vrea sa fie un prim motiv faptul ca sunt iesean. Considerentul de baza pe care l-am avut Г®n vedere a fost ca Iasul este un oras mare, reprezentativ pentru RomГўnia si amplasarea mall-ului aici trebuia, negresit, facuta.
- Pentru a ne putea forma o imagine cГўt mai corecta, ce presupune conceptul de mall?
- Mall-ul nu reprezinta doar locul unde cumparatorul Г®si poate achizitiona un anumit produs, ci si un loc de agrement. Prin spatiile special amenajate pentru copii, prin baruri, restaurante si tot setul de servicii si facilitati puse la dispozitie, cream un mediu deosebit de agreabil, unde clientii nostri Г®si pot petrece foarte multe ore Г®n timpul pe care Г®l au la dispozitie.
- Unde a aparut primul mall Г®n RomГўnia?
- IULIUS MALL din Iasi a fost construit dupa cel din Bucuresti si, cГўt de curГўnd, va fi lansat al treilea mall din RomГўnia, la Timisoara. Ne-am orientat atentia spre Timisoara Г®ntrucГўt este, la fel ca Iasul, un oras reprezentativ, care are putere economica. Avem deja un centru comercial la Timisoara si, prin urmare, cunoastem foarte bine piata, iar Г®n momentul de fata se lucreaza la partea de proiect. Viitorul mall din Timisoara va avea o suprafata de 40.000 mp, Г®n prima faza. ГЋn cea de-a doua etapa, suprafata va fi extinsa cu Г®nca 20.000 mp. Mall-ul din Timisoara va face o sinergie cu hoteluri de trei, de patru stele, pe un amplasament de aproximativ 12 hectare.
- Ce model a preluat IULIUS MALL? Unul de tip occidental sau unul destinat Europei de Est?
- Conceptul de mall presupune, Г®n primul rГўnd, modul cum realizezi mixtul de profile (amplasarea magazinelor Г®ntr-un anumit loc, la un anumit nivel) pentru a-i conferi o atmosfera placuta. Sigur ca acest concept a fost adaptat pietei noastre. Magazinele din IULIUS MALL sunt de dimensiuni mai mici, spre deosebire de cele din occident, care au un spatiu minim de 100-150 mp. Cu timpul, Г®nsa, pe masura ce va creste si puterea comerciantului, suprafetele vor atinge si aceste cote de tip occidental. Noi Г®i sprijinim Г®n ceea ce si-au propus. Nu sunt simpli chiriasi, ci parteneri si, Г®n acelasi timp, clientii nostri.
- Ce magazine si alte suprafete amenajate mai deosebite are Г®n componenta sa IULIUS MALL?
- Un punct de atractie Г®l constituie spatiul amenajat pentru copii. L-am gГўndit ca pe un loc de joaca, dar si de poveste. ГЋn fiecare week-end organizam evenimente speciale pentru ei, Г®n colaborare cu actorii de la Teatrul "Luceafarul". Spectacolele sunt gratuite si copiii pot alege sa-si petreaca, Г®n modul cel mai frumos cu putinta, timpul liber.
- Daca ar fi sa contabilizam eforturile financiare de pГўna acum, la ce suma se ridica investitia Г®n IULIUS MALL?
- Investitia se ridica la circa sase milioane de dolari. Important este, Г®n momentul de fata, sa mentinem IULIUS MALL cel putin la nivelul Г®n care se afla, adica sa ne ocupam de mentinerea lui, care presupune costuri importante. Standardul pe care l-am impus nu trebuie sa coboare.
- La nici un an de la lansarea IULIUS MALL, firme puternice din RomГўnia s-au vazut nevoite sa se Г®nscrie pe o lunga lista de asteptare pentru a-si putea expune produsele sale Г®n cadrul mall-ului din Iasi. CГўte firme sunt Г®n aceasta situatie?
- Este adevarat. Avem o lunga lista de asteptare si, din pacate, nu avem spatii suficiente. Nu pot afirma cu exactitate care va fi durata de asteptare pentru simplul motiv ca am avut parte de chiriasi foarte corecti, dar si multumiti de serviciile noastre si de vГўnzarile Г®nregistrate. Sunt Г®n jur de 80 de potentiali clienti ai IULIUS MALL, printre care se numara si retele foarte mari care vor sa patrunda Г®n Iasi.
- Care este suprafata totala de expunere Г®n IULIUS MALL?
- Daca vorbim strict de magazine, suprafata de expunere este de aproximativ 8.000 mp. La aceasta se adauga suprafata supermarket-ului de 2.000 mp si cea a bowling-ului, de 2.500 mp.
- Care sunt elementele cheie ale strategiei de dezvoltare?
- Foarte important Г®ntr-o asemenea activitate este sa nu tratezi chiriasii din spatiu ca pe simpli platitori. ГЋn al doilea rГўnd, interesul nostru si finalitatea se Г®ndreapta catre cumparatori. Tinem foarte mult ca orice om care viziteaza mall-ul sa se transforme Г®n cumparator, sa-l fidelizam. ГЋn aceeasi masura, calitatea serviciilor conteaza foarte mult. Pentru a fi siguri ca ne vom atinge telul, am sponsorizat un set de cursuri adresate angajatilor firmelor care au Г®nchiriat spatii Г®n IULIUS MALL. Scopul acestora a fost cresterea calitatii serviciilor. BineГ®nteles ca efectul a fost resimtit tot de catre cumparatori. Totodata, am pus la dispozitia clientilor nostri un pachet complet de servicii (agentie de turism, posta, farmacie s.a.)
- Am vorbit despre afacerea IULIUS MALL. Cum va implicati Г®n problemele comunitatii locale?
- Consideram ca suntem prezenti la aproape toate actiunile ce au loc pe plan local. Am strГўns fonduri pentru case de copii, pentru copiii bolnavi, facem sponsorizari Г®n sport, sprijinim pe cГўt posibil si biserica. Atunci cГўnd spunem "noi", nu ma refer strict la IULIUS MALL, ci si la chiriasii nostri. ГЋmpreuna facem lucruri frumoase.
- La un an de la lansarea mall-ului la Iasi, va considerati un om Г®mplinit?
- Probabil ca suntem construiti sa nu fim niciodata multumiti de rezultate. Poate ca ma voi simti Г®mplinit pe plan profesional Г®n momentul cГўnd voi ajunge sa am o retea de mall-uri Г®n RomГўnia. Deocamdata, crestem, suntem ca si chiriasii nostri, muncim foarte mult si ne Г®ndreptam catre o tinta foarte bine stabilita.
- Ajuns Г®n aceasta pozitie, poate considerata de unii de invidiat, sunteti Г®nconjurat de prieteni adevarati?
- As putea spune ca am cГўtiva prieteni de suflet, chiar daca se spune ca oamenii cu bani nu au prieteni. Acestia au fost Г®ntotdeauna aproape de mine.
- Ce recomandari aveti de facut comunitatii oamenilor de afaceri si ce mesaj doriti sa le transmiteti clientilor dumneavoastra?
- Oamenii de afaceri ar trebui sa fie mai uniti, sa fie mai luptatori. Clientilor nu pot sa le promit decГўt ca voi face tot posibilul ca nivelul serviciilor sa creasca Г®n permanenta, ca ma voi gГўndi tot timpul la ei din toate punctele de vedere.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1414 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021009 (s)

loading...