Titlurile zilei

Kaufland Podu de Piatră din Iași recunoaște o grozăvie de zile mari! Un tânăr a reușit să pună pe jar șefii companiei germane din cauza unei cutii cu fasole. Reacția celui mai mare retailer: „Ne angajăm să returnăm banii pe loc”

Publicat: 23 apr. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Kaufland Podu de Piatră din Iași recunoaște o grozăvie de zile mari Un tânăr a reușit să pună pe jar șefii companiei germane din cauza unei cutii cu fasole. Reacția celui mai mare retailer Ne angajăm să returnăm banii pe loc
Kaufland Iași a retras de la comercializare un lot cu cutii cu fasole care conțin doar apă. Problemele au fost descoperite de un client din Iași, Ionuț Negru, care a cumpărat 12 cutii, iar când a ajuns acasă a descoperit că acestea nu au deloc fasole, ci numai apă

Kaufland Podu de Piatră din Iași a retras de la comercializare mai multe produse cu probleme, aflate pe rafturi. Este pentru prima dată când retailerul admite că au apărut nereguli. Tot scandalul a plecat de la un ieșean care a sesizat problema după ce a cumpărat, în urmă cu câteva zile, cutiile cu fasole care conțineau doar apă. În România, Kaufland a declarat o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de euro, aferentă anului 2019

Situație în premieră la Iași, după ce compania Kaufland România a fost reclamată de clienți. Ieșeanul Ionuț Negru a reușit să oblige reprezentanții companiei să retragă un produs prezent pe rafturile magazinelor. Totul s-a întâmplat pe data de 18.04.2021, când tânărul s-a dus la cumpărături la magazinul Kaufland Podu de Piatră, din Iași. A pus în coșul de cumpărături 12 cutii cu fasole „Red Kidney Beans”. A mers la casă și a achitat suma de 27.6 lei, apoi a părăsit magazinul și s-a îndreptat spre domiciliu. În aceeași zi, Ionuț Negru a vrut să gătească produsele cumpărate, moment în care a avut o mare surpriză. Când a desfăcut cutiile, în loc de fasole a găsit doar apă. Clientul nemulțumit a postat fotografiile pe rețelele de socializare.

„Iată ce am cumpărat din Kaufland, Podu de Piatră. Cutii de fasole doar cu apă. Eu nu am reușit să fac filmare, dar cineva care a pățit la fel a filmat și asta este dovada”, a arătat tânărul pe grupul Ești din Iași Dacă.

Kaufland România a fost oprită de tânărul ieșean, care a făcut publică povestea

Reporterii „BZI” au luat legătura cu tânărul care a sesizat problema de la magazinul Kaufland Podu de Piatră. Ionuț Negru a precizat că nu a mai apucat să depună plângere la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Iași.

„Nu am făcut plângere la OPC și nici nu am fost să cer banii. După ce am pozat și postat, am aruncat toate cutiile și, din păcate, cu tot cu bon. Ideea a fost să arăt ce am pățit eu. A costat 2,30 RON cutia, ori 12 bucăți. Preventiv, am vrut să mă asigur că nu o vor păți și alții”, mai spune ieșeanul.

O altă clientă care a fost în aceeași situație a postat un video pe YouTube, unde se vede cum desface cutiile sigilate, marca Kaufland, și acestea conțin doar apă. Video-ul poate fi urmărit ">AICI, pe ediția on-line „BZI”.

La Iași, în premieră, Kaufland România a retras de la comercializare lotul cu cutiile de fasole care conțin doar apă

Reporterii „BZI” au cerut un punct de vedere oficial din partea reprezentanților Kaufland România. Aceștia au recunoscut că pe rafturile magazinului se aflau produse neconforme. În consecință, cutiile cu fasole au fost retrase de la comercializare.

„Am luat legătura cu furnizorul produsului Red Kidney Beans pentru a-i semnala situația și a solicita lămuriri. Până la clarificarea situației, din grija pentru clienți, am dispus retragerea de la vânzare a lotului în toate magazinele Kaufland. Conform procedurii în vigoare, la livrarea în magazin, produsele Red Kidney Beans au venit însoțite de declarație de conformitate din partea furnizorului, ce atestă că erau bune de consum. Furnizorul ne-a comunicat că a demarat verificări pentru a afla cum s-ar fi putut întâmpla așa ceva, în contextul în care pe linia de producție există un proces automatizat de control al calității. Linia este echipată cu două verificări de nivel, unul pentru cantitatea de impulsuri și unul pentru cantitatea de sos.

Sistemul este setat să se oprească în cazul în care nivelul de umplere al unei cutii este sub nivelul standard. Din oră în oră, prelevăm un număr mare de cutii pentru verificarea greutății de umplere. Nu a fost înregistrată nicio problemă sau reclamație cu lotul livrat. Pentru a fi siguri că evităm astfel de situații, am efectuat o schimbare pe linie. Pentru că satisfacția clienților e foarte importantă pentru noi, ne angajăm să returnăm banii pe loc în cazul în care un client este nemulțumit, indiferent de motiv”, susțin reprezentanții Kaufland.

Pentru neregulile descoperite în magazinele Kaufland, OPC a aplicat amenzi în valoare de 100.000 de lei

Probleme cu produsele vândute în rețeaua de supermarketuri Kaufland au fost des întâlnite în Iași, dovada fiind numeroasele reclamații ale clienților depuse atât la Registrul de reclamații al magazinelor Kaufland, cât și la CJPC Iași. Una dintre reclamațiile depuse de ieșeni în anul 2020 se referă la faptul că un client a găsit salam mucegăit pe rafturile magazinului, iar în momentul în care a sesizat situația, nu a primit un răspuns din partea angajaților. Mai mult, a fost obligat să plătească pentru produse care nu erau cumpărate din magazin.

Clienții din Iași au atras atenția de nenumărate ori asupra problemelor cu care s-au confruntat în momentul în care au achiziționat diverse produse din rețeaua de magazine Kaufland. În urma verificărilor efectuate de comisarii pentru protecția consumatorilor, în ultima perioadă, reclamațiile depuse de ieșenii nemulțumiți s-au confirmat. De asemenea, controalele tematice efectuate de CJPC Iași au scos la iveală mai multe nereguli în magazinele Kaufland. În urma acestor verificări au fost aplicate amenzi de 100.000 de lei. Clienții erau păcăliți cu false promoții, erau informați greșit, iar prețul de la casa de marcat era diferit față de cel prezent la raft.

Unul dintre cei mai mari angajatori din România are 600 de angajați în magazinele Kaufland Iași

Sunt situații în care ieșenii au dat în judecată Kaufland și au reușit să obțină despăgubiri, așa cum este și cazul femeii care și-a rupt mâna în timpul cumpărăturilor făcute în unul din magazine. Kaufland este prezent în România din anul 2005, fiind cel mai mare lanț de hipermarketuri, urmat de Carrefour și Metro, după valoarea vânzărilor. Strategia companiei este diferită de cea a competitorilor săi direcți: Kaufland este primul lanț de hipermarketuri care a intrat în orașele mici din România, cu 25.000-40.000 de locuitori.

În magazinele Kaufland Iași lucrează, în medie, câte 150 de angajați. În februarie 2008, Kaufland România avea circa 5.650 de angajați, la sediul central, în cele 31 de magazine, precum și la sediul logistic situat în Parcul Industrial Ploiești. În prezent, compania a ajuns în topul angajatorilor privați din România, după Petrom și Dacia, cu un total de 13.500 de salariați. În 2019, Kaufland România a înregistrat o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de euro.

Adauga un comentariu