News Flash:

Kosarom-emblema calitatii

20 Decembrie 1999
2217 Vizualizari | 0 Comentarii
SC Kosarom SA, cel mai performant combinat de prelucrare a carnii din judet si printre cele fruntase din tara, este o unitate care si-a construit o strategie de dezvoltare perfect adaptata la cerintele de pe piata romaneasca. Respectind protectia sociala, produsele combinatului poarta eticheta calitatii iar fluxul tehnologic se desfasoara sub rigorile severe ale normelor de igiena. 1999 a fost un an record pentru Kosarom din perspectiva productiei fizice realizate. Transpus in termeni financiari, acest record inseamna o cifra de afaceri de circa 125 miliarde de lei. Constienta ca distrugerea combinatelor de crestere a animalelor sta la baza falimentarii industriei alimentare, echipa manageriala a societatii Kosarom si-a construit propriul combinat de crestere a porcilor la Roman ( SC SUINPROD Roman), care, anul acesta, se inscrie cu o productie de 45 de mii de capete.

Una din greutatile cu care se confrunta orice societate romaneasca o constituie lipsa de lichiditati. O directie a strategiei aplicate de Kosarom a fost eliminarea acestui impediment, astfel incit sa nu fie tulburata cu nimic politica de dezvoltare. Solutia a fost simpla: constituirea unui lant de magazine proprii amplasate in pietele agroalimentare. Ca urmare, de duminica,19 decembrie 1999, iesenii pot cumpara produsele Kosarom dintr-un nou magazin propriu amplasat in zona garii. Acesta se inscrie in lantul de magazine, consacrate deja pe piata din Iasi, amplasate in pietele Alexandru, Dacia si Nicolina. Cu prilejul inaugurarii ultimului magazin, directorul general al societatii, Nicolae Apostol, a avut amabilitatea sa ne raspunda la urmatoarele intrebari:
- Ce noutati mai aveti sa ne comunicati, cu exceptia celei care face obiectul acestei inaugurari?
- Ne-am ambitionat si vrem sa cumparam un IAS, care sa ne asigure baza furajera pentru combinatul de crestere a porcilor de la Roman, deoarece vrem sa venim in intimpinarea politicii guvernului, de privatizare a IAS. Intentia noastra se va concretiza numai daca treburile vor decurge intr-un mod corect, fiindca, pina acum, noi am privatizat fara sa facem vreo frauda.
- Solutia aleasa de dumneavoastra, si anume de iesire din blocajul financiar prin crearea de magazine proprii, a dat roade?
- Pina in prezent a dat rezultate, dar ea nu este o solutie de perspectiva, in conditiile in care vor veni oameni de afaceri puternici din lume si vor investi in mari lanturi de magazine. In comparatie cu acestea, magazinele noastre vor fi obisnuite si chiar modeste. Insa merita efortul de a le construi fiindca ele sint o solutie pe o perioada medie si in conditiile in care avem nevoie de resurse financiare mai rapide. Deocamdata sint multumit de rezultatele obtinute cu aceste magazine, mai ales ca putem grupa toate produsele noastre in asa fel incit consumatorii sa recunoasca produsele pe care le recomandam ca fiind bine proportionate tinind cont de raportul pret - calitate.
- Ce inseamna un produs marca Kosarom?
- Marca Kosarom inseamna in primul rind calitate. Cantitatea de proteina din produsele noastre este foarte mare. Omul nu trebuie sa manince slanina, el trebuie sa manince carne. Majoritatea producatorilor inglobeaza in produse foarte multa slanina. Intr-adevar, slanina este energizanta, insa proteina este vitala, ea creaza imunitate organismului. Nu spun ca omul nu are nevoie de energie, insa el, in primul rind, trebuie sa fie sanatos. Am ales sa merg pe acest principiu, chiar daca pretul produsului Kosarom este ceva mai ridicat. In acest sens nu este o cultura a consumatorului si educatia ar trebui s-o faca Oficiul pentru Protectia Consumatorului si alte organe abilitate (Directiile Sanitar Veterinare, Directiile Sanitare).

Despre calitatea produselor Kosarom si despre testele facute cu acestea ne vorbeste directorul comercial al societatii, ec. Marius Grosuliac:
- Am facut un test la un sortiment din gama noastra si anume la parizerul pentru copii. Rezultatul a fost exceptional. S-a putut observa in termen de doi, trei, pina la cinci ani, faptul ca parizerul pentru copii, marca Kosarom, a dat rezultate excelente din punct de vedere al dezvoltarii armoniase in timp ce, consumind alte produse, parintii ne-au spus ca au avut probleme de nutritie. Acest produs are dozat necesarul de proteina. Nu introducem ingrediente precum soia si slanina, care nu fac altceva decit sa nu aiba nici un efect asupra cresterii copilului.

In final, cei doi interlocutori ne-au asigurat ca vor continua sa aplice normele elementare de comert, iar atunci cind investitiile la Kosarom se vor termina, garantat, preturile vor scadea. De fapt, o astfel de scadere se inregistreaza si acum, de pina la 15% .
LT
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1474 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016987 (s)