Diete si regimuri

La ce sa fii foarte atent cand cumperi si gatesti carnea tocata

Publicat: 16 iul. 2014
Carnea tocata este unul dintre alimentele foarte utilizate de romani, in tot felul de combinatii alimentare, de la sarmale la gustoasele perisoare din ciorba. Insa, atunci cand vorbim despre compozitia carnii tocate din diferite magazine, primul aspect de care trebuie sa tinem cont este compozitia acesteia. Ingredientele inscrise pe eticheta ne indica valoarea nutritionala a carnii, iar printre acestea se regasesc frecvent sorici, zgarciuri, tendoane, organe sau bucati de carne grasa, potrivit csid.ro. 

De cate ori pe saptamana ar trebui sa mananci carne rosie 

De asemenea, nu trebuie sa trecem cu vederea diversii aditivi alimentari, care se adauga in mod intentionat si frecvent pentru imbunatatirea aspectului culorii si a mirosului preparatelor, precum si pentru prelungirea termenului de valabilitate. Prin urmare, carnea tocata vanduta la casolete in supermarket numai carne macra si proaspata nu e.
Atentia trebuie indreptata si asupra faptului ca diferitele mixuri de carne tocata pot deveni indigeste si periculoase, deoarece au o suprafata mare de contact cu aerul inconjurator, astfel incat grasimile din compozitie se peroxideaza, fiind transformate in grasimi nocive, rele. Persoanele cu afectiuni biliare, pancreatice, hepatice sau gastrice sunt cel mai predispuse la indigestie.

Atentie, consumul de carne procesata scurteaza viata! Evitati pe cat posibil  

Daca, totusi, ne dorim sa preparam un sortiment de mancare, iar carnea tocata se regaseste pe lista materiilor prime, cum ar fi de exemplu sarmalutele, chiftelele, ardeii umpluti sau micii, alegeti mai degraba sa va indreptati atentia asupra macelariilor, unde puteti alege o bucata de carne mai putin grasa (pulpa, muschi, cotlet) pe care doriti sa o folositi, existand posibilitatea de a fi tocata pe loc si evitand astfel contactul indelungat al acesteia cu oxigenul din aer, precum si adaosurile complet nenaturale.
Cum recunostem carnea tocata proaspata? Simplu! Carnea proaspata are o culoare roz, un miros de proaspat, placut si nu trebuie sa fie lipicioasa la atingere.

Cum arata carnea dintr-un sandvis McDonald’s inainte sa fie preparata 

Daca ne indreptam atentia asupra alimentatiei sanatoase si dietetice, nu trebuie neglijat faptul ca de obicei mixul de carne tocata este alcatuit din carne rosie (porc sau vita /amestec de porc si vita, in functie de proportia dorita). Pentru persoanele active, sanatoase, care nu sufera de diferite afectiuni, carnea rosie slaba poate fi consumata de 2 ori pe saptamana (o portie=dimensiunea pachetului de carti de joc) in caz contrar aportul acesteia fiind destul de limitat.
Pe langa nutrientii importanti care se regasesc in carnea rosie (vitamine, minerale, proteine), aceasta poate reprezenta o sursa importanta de colesterol si grasime. Dar nu va faceti probleme daca sunteti la dieta sau suferiti de o anumita afectiune care nu va permite consumul de carne rosie, pentru ca exista variante mai sanatoase cum ar fi de exemplu carnea de curcan sau de pasare, care poate fi tocata si preparata intr-un mod sanatos, fara a ne priva de placerea savurarii unui anumit aliment preferat.

Sfatul nutritionistului: Adevarul despre consumul de carne rosie 

Tehnicile culinare de preparare folosite in mod frecvent fac parte, de asemenea,  dintr-un stil alimentar sanatos. Nu apelati imediat la prajire, chiar daca este o metoda convenabila, rapida si utilizata destul de frecvent de catre gospodine la pregatirea chiftelutelor de exemplu. O varianta mult mai sanatoasa sunt cele pregatite la cuptor, pe o foaie de copt.
De asemenea, daca alegem varianta ardeiului umplut, pentru a evita asocierea amidonoaselor (orezul) cu carnea, fiind o combinatie indigesta, se poate opta pentru inlocuirea orezului cu legume (ciuperci de exemplu).
Cat despre felul carnii dorite, respectiv alba sau rosie, dumneavoastra sunteti cei care va cunoasteti cel mai bine starea de sanatate si cum alegeti sa o mentineti.


loading...

Adauga un comentariu