Diete si regimuri

La ce te ajuta lintea mai ales in perioada postului

Publicat: 22 nov. 2018
25

Marele merit al acestei legume este acela ca este extrem de bogata in fibre, ceea ce o face foarte valoroasa. Omul contemporan consuma o cantitate mult prea mica de fibre fata de nevoile organismului, fapt care duce la boli de tranzit intestinal cu simptomatologii dintre cele mai neplacute.

Este bogata in proteine si saraca in grasimi si are grija – prin fibrele solubile pe care le contine – de normalizarea colesterolului din sange. Aceleasi fibre o fac importanta in hrana diabeticilor, deoarece incetineste asimilarea glucozei, dar si in hrana celor care se confrunta cu un tranzit lenes si urmarile constipatiei.

Printre mineralele pe care le contine se disting fosforul – cu rol important in sanatatea oaselor si a dintilor, fierul – esential in formarea globulelor rosii din sange si zincul – important pentru participarea sa la reactiile imunitare. Contine vitaminele pretioase din grupul B. Acidul folic, mai cunoscuta si sub denumirea de B9 ajuta la dezvoltarea sanatoasa a fatului, fiind vitala pentru buna functionare a sistemului nervos si producerea materialului genetic.

Daca te intrebi de ce ai inlocui fasolea cu linte, raspunsul se gaseste in lista lunga a elementelor nutritive pe care boabele de linte le contin. Este vorba despre fibre, proteine, minerale precum fierul, zincul, fosforul, magneziul, vitaminele B1(tiamina), B5 (acidul pantotenic), B6 si B9 (acidul folic).
 
Fiind de mici dimensiuni, boabele de linte au un avantaj important: fierb rapid, ceea ce inseamna ca nu se pierde foarte mult din cantitatea de nutrienti. Pentru a te bucura din plin de beneficiile sale nutritive, o poti consuma in salate, alaturi de legume bogate in vitamina C.

Lintea se gaseste in diverse variante, adesea in forma uscata, la punga, dar si sub forma de conserva, cele mai bune pentru consum fiind considerate sortimentele de linte verde si rosie.
 
Linte verde. Acest sortiment, cu gust usor picant si fierbere lenta, este bogat in molibden, fibre si vitamina B9, dar contine si toate celelalte elemente despre care am vorbit mai sus, in special proteine, fier, fosfor, postasiu si vitamina B1. 
 
Lintea rosie este o excelenta sursa de proteine, are gust de nuca si este folosita in diverse retete culinare, cum ar fi supele si piureul de linte. Acestea sunt, de altfel, si preparatele recomandate, asta pentru ca lintea rosie este mai putin rezistenta la fierbere, comparativ cu alte sortimente. Partea buna este ca, spre deosebire de fasole, acest tip de linte nu necesita un timp in care sa stea in apa, la inmuiat, inainte de gatire.

Linte maro. Este poate cea mai folosita in bucatarie, datorita gustului nici dulce, nici picant, dar si pentru ca fierbe rapid, in 20-30 de minute. 
 
Linte neagra. Este saraca in grasimi, dar bogata in proteine, are cel mai ridicat continut de fier si o aroma deosebita, lucruri care fac din lintea neagra ingredientul potrivit pentru retetele de orez, salate, supe, dar si garnituri.





Adauga un comentariu