News Flash:

La cheremul vatmanilor

6 Aprilie 2001
1294 Vizualizari | 0 Comentarii
•Greva continua si in urmatoarele zile •Liderii sindicali de la RATC si-au declinat orice raspundere fata de declansarea si sustinerea grevei spontane. •"Daca se pune problema desfacerii contractelor de munca, atunci vor fi tot atatea concedieri cati angajati are regia", a declarat Vasile Sandu, liderul celui mai mare sindicat din RATC •Soferii si vatmanii considera ca, in sedinta de ieri, consilierii au batut apa-n piua •Primarul Constantin Simirad a venit cu ideea scindarii RATC in doua societati: una care sa se ocupe de transportul cu tractiune electrica, iar cealalta care sa gestioneze transportul cu autobuzele Sedinta extraordinara de ieri a Consiliului Local Municipal Iasi s-a finalizat dezastruos pentru contribuabilii ieseni. Consilierii municipali nu au reusit, dupa aproape patru ore de dezbateri, sa-i determine pe angajatii de la RATC sa reinceapa lucrul. Proiectele aprobate de Consiliul Local au mai facut obiectul si altor sedinte sterile. Rentabilizarea activitatii de transport in comun si programul de transport public urban de persoane au fost doar doua puncte pe ordinea de zi a sedintei extraordinare. Nici macar avizarea unei hotariri privind scoaterea la licitatie a traseelor de maxi-taxi nu a domolit elanul revendicativ al reprezentantilor grevistilor. Liderii sindicali vor fi tarati in tribunal Elocventa dupa finalul sedintei CLM a fost secventa in care Petru Girlea, contestatul presedinte al consiliului de administratie de la RATC, a facut, a facut o adevarata demonstratie de umilinta. El i-a implorat pe liderii sindicali sa-i determine pe muncitorii regiei sa inceteze greva si sa reia activitatea de transport. A fost un ultim gest, disperat se pare, pentru ca RATC sa-si reia locul in cadrul serviciilor publice locale. La presiunile primarului Constantin Simirad, Petru Girlea i-a actionat in judecata pe cei trei lideri sindicali din regie, pentru ilegalitatea grevei si pentru prejudiciile provocate de aceasta. "In cazul in care angajatii nu vor relua lucrul se expun unor drastice sanctiuni. Legislatia actuala prevede chiar si desfacerea contractului de munca", a declarat Petru Girlea. In cursul zilei de astazi, liderii sindicali din RATC vor ajunge in fata instantei pentru greva spontana declansata la inceputul saptaminii, care, insa, si-au declinat orice raspundere vizavi de aceasta. Liderii de sindicat au mentionat ca buna organizare a grevei s-a datorat, in principal, nerezolvarii problemelor stringente cu care se confrunta regia. "Primarul Constantin Simirad i-a dat dispozitie lui Girlea sa ne dea in judecata. Nu putem fi parte in acest proces deoarece nu avem nici o calitate procesuala. Ce s-a votat astazi in Consiliul Local nu satisface doleantele grevistilor. Daca se pune problema desfacerii contractelor de munca, atunci vor fi tot atatea concedieri cati angajati are regia", a subliniat Vasile Sandu, liderul celui mai mare sindicat din RATC . Federatia "Transloc", organizatie ce reuneste, la nivel national, sindicatele din transporturile rutiere va acorda asistenta juridica liderilor de la RATC Iasi care au fost actionati in judecata. "Este absolut normal ca federatia sa sprijine juridic pe membrii sai care au fost chemati in judecata fara nici un motiv", a mentionat Mircea Ionescu, liderul sindical al Regiei Autonome de Transport Bucuresti, care a participat la sedinta extraordinara a CLM Iasi. Grevistii au plecat cum au venit Angajatii de la RATC sunt decisi sa continue, pe termen nelimitat greva spontana. "Vom apela si la greva foamei daca va fi nevoie. Nu ne-a convins absolut nimic din ce s-a discutat in sedinta", a declarat unul din reprezentantii grevistilor. Soferii si vatmanii au considerat ca in sedinta de ieri consilierii au batut apa-n piua. Lungile discutii ale consilierilor, interpelarile sterile presarate cu termeni tehnici si insistarea pe unele detalii nesemnificative in raport cu gravele probleme ale RATC i-au exasperat pe reprezentii protestatarilor. Consilierul Gheorghe Nichita a mentionat ca RATC trebuie restructurata in ansamblul ei si ca strategia de dezvoltare a regiei trebuie sa fie facuta in baza unui plan detaliat. Primarul Constantin Simirad a venit cu ideea scindarii RATC in doua societati: una care sa se ocupe de transportul cu tractiune electrica, iar cealalta care sa gestioneze transportul cu autobuzele. In opinia primarului, zonarea orasului ar fi solutia rentabilizarii transportului in comun. "In interiorul orasului trebuie mentinut doar transportul cu tramvaiul. Transportul auto trebuie facut de la periferia orasului pina la capatul liniilor de tramvai" a declarat Constantin Simirad. Consilierul Constantin Carapanu a sugerat ca un termen de 90 de zile ar fi suficient pentru elaborarea unui plan de restructurare al RATC. Contrariat de graba cu care doi consilieri PNL, respectiv Dan Carlan si Radu Prisecaru s-au implicat in tratative cu protestatarii, primarul Simirad a concluzionat: "Acolo unde miroase, se aduna si gize". Dupa trei ore si jumatate de discutii, reprezentantii grevistilor au realizat ca principalele probleme ale RATC au fost pasate cu diplomatie. Primarul Constantin Simirad a parasit sala de sedinte dupa ce liderul sindical Vasile Sandu a facut o trecere in revista a problemelor regiei. Enervati de atitudinea sfidatoare a primarului, reprezentantii vatmanilor si soferilor au declarat ca vor continua miscarea de protest. Licitatiile au termen in iunie Consilierii locali au aprobat ieri Programul de transport public urban de persoane, masurile privind rentabilizarea activitatii de transport in comun in municipiul Iasi si scoaterea la licitatie a traseelor pentru transportul public urban. Programul de transport public urban de persoane reevalueaza pe tipuri de vehicule capacitatea de transport pe traseele de maxim interes. In privinta rentabilizarii activitatii RATC, proiectul avizat de conducerea regiei si sindicate prevede reducerea cheltuielilor cu aproximativ un miliard de lei lunar. Consilierii locali au aprobat pentru RATC un plafon al subventiilor de 10% din valoarea incasarilor din bilete si abonamente. Traseele de transport urban, pentru reglementarea activitatii de maxi-taxi, vor fi scoase la licitatie pina la data de 1 iunie 2001. Pretul de pornire al licitatiei va fi de aproximativ 5 milioane de lei/luna/vehicul. Pentru comparatie, la Suceava aceasta licitatie, care s-a tinut deja, a pornit de la 1,5 milioane de lei/luna/vehicul si s-a adjudecat la 5 milioane de lei/luna/vehicul. Simirad trece la represalii Protestul muncitorilor de la RATC a fost criticat dur de primarul Constantin Simirad. "Greva este total ilegala. Protestul nu este justificat. La RATC sunt citeva persoane ce doresc functia de director. Nu este de competenta salariatilor demiterea directorilor. Acolo este nevoie de un manager ferm. Girlea este ferm daca va fi stimulat cu un ghiont de la Primarie. Girlea va fi ferm sau nu va fi deloc. Pentru ilegalitatea grevei, legislatia actuala prevede pierderea drepturilor stipulate in contractul de munca. Pe de alta parte, concurenta este binevenita pentru RATC. Angajatii de acolo au o mentalitate socialista. Nu am avut cu cine sa port un dialog. Muncitorii trebuie sa reia lucrul. Este inadmisibil sa nu fie respectata legea" a declarat Constantin Simirad. Ovidiu MARDARE Catalin DUMITRESCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1429 (s) | 22 queries | Mysql time :0.030369 (s)