News Flash:

La simulare, un tramvai similar a functionat corespunzator

26 Martie 2006
910 Vizualizari | 0 Comentarii
•In urma cu doua nopti, expertii au supus la teste un tramvai similar cu cel care a provocat accidentul in fata Agentiei Tarom •Desi au fost demontate mai multe piese, tramvaiul a franat oricum •"Au reiesit mai multe grafice si coeficienti care vor trebui interpretati de specialisti, pentru a putea sa oferim o explicatie clara a ceea ce a dus la accidentul de tramvai", a spus procurorul Victor Codreanu •De aceasta expertiza depinde viitorul transportului cu tramvaiul din municipiul Iasi

Un tramvai similar celui care a provocat accidentul din fata Agentiei Tarom a functionat corespunzator, chiar daca echipa de ancheta a incercat sa reproduca cat mai bine defectiunile posibile ale respectivului tramvai - ghiulea. "La testele care au fost efectuate cu un tramvai similar cu cel care s-a produs accidentul totul a functionat. Tehnicienii au incercat sa simuleze defectiuni de diverse tipuri la sistemele de franare, insa, cu toate acestea, tramvaiul a franat. Au fost scoase si sigurantele de la panoul de comanda si franele tot s-au activat", a declarat inspectorul Costel Mandru, purtator de cuvant al Politiei Rutiere Iasi. Victor Codreanu, procuror de la Parchetul de pe langa Tribunalul Iasi, a condus investigatiile si toate cercetarile pe care tehnicienii le-au efectuat asupra tramvaiului care a produs accidentul in care au fost raniti 6 cetateni. "Am audiat pasagerii din tramvai, martorii de pe marginea drumului din momentul impactului, cat si soferii care se aflau in trafic in acel moment. Apoi, am mers in Targu Cucu, unde era parcat tramvaiul, si impreuna cu specialistii l-am transportat la depou unde acesta a fost examinat. In zona Alexandru cel Bun au fost efectuate mai multe teste cu un tramvai similar pe drum drept si au fost verificate toate sistemele de franare. Au reiesit mai multe grafice si coeficienti care vor trebui interpretati de specialisti, pentru a putea sa oferim o explicatie clara a ceea ce a dus la accidentul de tramvai. Astazi (ieri -n.r.) vom expertiza intreaga instalatie electrica a tramvaiului si vom vedea ce rezultate vom obtine", a precizat procurorul Victor Codreanu. Trebuie remarcat ca simularea unei defectiuni la un tramvai similar cu cel implicat in accident nu s-a desfasurat in aceleasi conditii atmosferice ca in seara accidentului. In seara zilei de 22 martie nu ploua, nu ningea si nici nu era la fel de frig ca in momentul simularii accidentului. Aceasta problema a fost remarcata si de prof. Radu Gaiginschi, membru al echipei de expertiza care ancheteaza cazul. "Probele pe care le-am ridicat la simulare nu sunt concludente. In momentul simularii era umed afara iar in momentul accidentului nu era. Sunt niste probleme foarte gingase in acest caz si nu ne putem pronunta deocamdata cu fermitate. Este in joc viitorul transportului in comun cu tramvaiul din municipiul Iasi. Vom analiza cu reponsabilitate acest caz si apoi ne vom pronunta", a precizat prof. dr. Radu Gaiginschi, profesor de accidentologie la Universitatea Tehnica Gheorghe Asachi.
Cezar ELISEI
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1348 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013304 (s)