News Flash:

La un pas de dezastru

30 August 2005
1020 Vizualizari | 0 Comentarii
O locomotiva a luat foc in Gara Targu Frumos

•O locomotiva Diesel Hidraulica LDH a luat foc ca urmare a gunoaielor adunate pe osii •Locomotiva era dusa la reparatii •Una dintre cauzele posibile pentru acest incident este vechimea parcului de locomotive din depourile Regionalei Feroviare Iasi •Dintre cele aproximativ 380 de vagoane cat are Regionala Iasi in acest moment, marea majoritatea a fost fabricata in anii 1970-1980

Ieri, in jurul orei zece dimineata, gara din Targu Frumos trecut pe langa un dezastru. O locomotiva Diesel Hidraulica LDH a luat foc in timp ce era dusa la reparatii. Incendiul a pornit de la una dintre osiile locomotivei si, dupa primele cercetari, cauza pare a fi gunoiul care se adunase pe osia respectiva. Cel mai probabil gunoiul adunat in timp s-a amestecat cu uleiul folosit la ungerea osiilor iar combinatia rezultata dintre cele doua elemente s-a aprins. Prin interventia rapida a autoritatilor, incendiul a fost stins, din locomotiva fiind distrusa numai cabina mecanicului de locomotiva. In perioada urmatoare urmeaza a fi stabilita valoarea pagubelor produse de incendiu. Daca incendiul s-ar fi extins la restul locomotivei ar fi putut rezulta o explozie extrem de violenta, in conditiile in care o locomotiva Diesel poate avea la bord peste patru mii de litri de motorina. Traficul de calatori pe ruta Pascani - Iasi a fost grav perturbat. Trenul numarul 6452, care circula pe ruta Pascani - Iasi, a ajuns cu o ora intarziere. De vina pentru acest incident a fost gasit mecanicul de locomotiva. "Locomotiva mergea la reparatii cand a avut loc acest incident. Din cauza mizeriei adunate sub osia numarul unu a izbucnit un inceput de incendiu, in urma caruia a ars cabina locomotivei. Din primele cercetari rezulta ca vinovat de acest incident este mecanicul de locomotiva. Acesta a fost sanctionat cu inlocuirea din functie. Dupa o ora, locomotiva a fost mutata si circulatia a putut fi reluata. Nu au fost victime. Ca urmarea a acestui incident, trenul 6452 care circula pe ruta Iasi - Pascani a avut o intarziere de o ora", a declarat Constantin Axinia, director la Regionala Feroviara de Transport Calatori (RFTC) Iasi.

Vagoane cu vechime de peste 30 de ani

Una dintre cauzele posibile pentru acest incident este vechimea parcului de locomotive din depourile Regionalei Feroviare Iasi. Nici la capitolul vagoane Regionala Iasi nu sta mai bine. Dintre cele aproximativ 380 de vagoane cat are Regionala Iasi in acest moment, majoritatea a fost fabricata in anii 1970-1980. Aceste vagoane au fost reconditionate de mai multe ori si in felul acesta li s-a marit durata de viata cu pana la 10 ani. Totusi, aceste reconditionari nu pot elimina uzura morala a acestor vagoane. O serie de vagoane fabricate in anii 1965 au fost deja programate pentru casare. Cele mai vechi vagoane care mai sunt in folosinta la CFR Iasi sunt fabricate in anul 1955. Acestea au fost reconditionate si sunt folosite pe ruta Iasi - Ungheni. Majoritatea vagoanelor folosite in acest moment va trebui retrasa din uz in anii urmatori. Cu toate reparatiile suferite, aceste vagoane nu mai sunt compatibile cu noile tehnologii. "Aceste vagoane vor fi retrase treptat. Instalatiile de incalzire de pe aceste vagoane nu mai sunt compatibile cu sistemele folosite astazi. Incalzirea pe aceste vagoane se face inca cu abur, ceea ce implica anumite costuri. Cea mai buna metoda este incalzirea electrica. Aceste vagoane vor fi inlocuite de trenurile de tip Desiro", a declarat Adrian Hristov, sef serviciu revizii vagoane la RFTC Iasi.
Dragos LICA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4072 (s) | 22 queries | Mysql time :0.294721 (s)