News Flash:

La zece ani de la infiintare, Bing Bang va recomanda:

9 Iunie 2002
913 Vizualizari | 0 Comentarii
"Decat un curcan pe luna, mai bine un pui in fiecare zi!"

Una dintre cele mai bine cotate societati din domeniul comertului cu carne si produse din carne de catre clientii ieseni este societatea Bing Bang. Cu un nume parca predestinat, societatea, infiintata in 1992, s-a extins de la an la an, ajungand in prezent sa activeze si in domeniul productiei pe baza de carne. Despre cine a reusit sa puna pe picioare aceasta afacere, dificultatile inerente debutului afacerii, directiile urmate si planurile de viitor ale Bing Bang am aflat pentru dumneavoatra, intr-un interviu acodat in exclusivitate cotidianului ZIUA de Iasi, de la patronul acestei firme, Barbu Vaduva.

Bogdan Chiru: Cum a inceput afacerea Bing Bang?
Barbu Vaduva: Am inceput aceasta afacere pe ideea de a face comert, si mai ales de a face comert de calitate. Am venit cu experienta acumulata in cadrul altor afaceri din Ardeal, pe acelasi domeniu de comert cu produse alimentare si alimentatie publica. In acea perioada, majoritatea societatilor functionau in locatie de gestiune si in spatii subinchiriate. Neavand o baza materiala, spatii necesare, am fost obligat sa cumpar un spatiu comercial, astfel ca prima data am avut sediul pe strada Arcu nr. 18.

B.C.: De ce Bing Bang?
B.V.: Numele societatii Bing Bang vine de la acea notiune din astronomie care inseamna primul moment de la care a inceput dezvoltarea Universului.

B.C.: Orice nou inceput presupune o serie de dificultati inerente. Care au fost cele mai mari dificultati ce a trebuit sa le depasiti?
B.V.: Dificultatile nu m-au ocolit deloc. Prima dificultate a fost faptul ca nu puteam sa gasesc spatiu unde sa-mi desfasor activitatea. Apoi o foarte mare dificultate mi-au creat-o firmele de stat. Erau acele asa-zise firme capusa, ale personalului din conducerea lor, cu care trebuia sa concurez. Desi eram dispus sa platesc pe loc marfa, acestia o dadeau pe ochi frumosi la alte firme care plateau si mai putin, si mai tarziu. Eram vesel si incisiv, iar ca sa scap de cei care spuneau "opriti-l pe asta", am fost nevoit sa deschid o alta societate. Concurenta care mi se facea era total neloiala si a trebuit sa apelez la acest artificiu. Si, apropo de concurenta neloiala si de dificultatea gasirii unor sedii, s-a mers pana acolo incat, la licitatiile de sedii, cei care voiau sa-mi puna bete in roate aranjau sa fragmenteze spatiile comerciale pentru a nu mai avea ce sa fac cu ele.

B.C.: Cum a continuat dezvoltarea afacerii pe care o conduceti?
B.V.: De la inceputul activitatii noastre am optat pentru oameni bine pregatiti, cu o foarte buna calificare si pe care i-am platit bine. Doar asa am reusit sa ne mentinem pe piata si chiar sa ne dezvoltam afacerea. Am inceput, asa cum am mai spus, cu un magazin in str. Arcu, apoi am mai deschis, la un an de zile, alte doua magazine in Piata Unirii, iar la inca un an am deschis alte trei magazine: in Alexandru, pe Cuza Voda si in Tudor. Dat fiind faptul ca dispuneam de angajati bine pregatiti, ca prestam servicii de calitate, firma a cunoscut o dezvoltare foarte buna in primii ani de activitate. Ulterior, odata cu scaderea foarte drastica a puterii de cumparare, mi-am dat seama ca trebuie sa nu pun toate ouale in acelasi cos. Astfel, am decis sa extind domeniul de activitate si in sfera productiei. Asa am cumparat platforma de la Miroslava si am inceput sa investec intr-un abator propriu si intr-o prima fabrica de preparate din carne.

B.C.: Ati fost nevoit sa apelati la credite, cel putin pentru inceperea afacerii?
B.V.: Afacerea am inceput-o din profiturile obtinute la firmele pe care le aveam in Ardeal. Apoi, dezvoltarea ei am realizat-o prin reinvestirea continua a beneficiilor realizate. Practic, pot pune ca autofinantarea a fost principala strategie pe care am urmat-o in dezvoltarea afacerii, creditele accesate fiind putine si intotdeauna foarte mici.

B.C.: Care au fost directiile de management pe care le-ati creat in afacerea Bing Bang?
B.V.: Despre directii se poate vorbi foarte mult. Asa cum am precizat deja, am decis sa nu pun toate ouale in acelasi cos. As numi aceasta prima directie pe care am dat-o firmei. Ne-am ocupat si de turism, am investit in cercetarea pietei pentru noi oportunitati de investitii si de atragere de fonduri. Insa principala activitate a ramas intotdeauna comertul cu produse alimentare, lucru la care ne pricepem cel mai bine. Am analizat de fiecare data nevoile clientilor nostri si am raspuns cu promptitudine acestora. Nu am facut niciodata rabat de la calitate si am urmat cea mai importanta lege pentru noi: "clientul notru, stapanul nostru". In ceea ce priveste furnizorii, i-am ales intotdeauna cu foarte mare grija, pentru ca de ei depinde si calitatea servirii clientilor nostri. Selectia foarte atenta a furnizorilor nostri a facut ca majoritatea acestora sa devina furnizori traditionali ai nostri, adevarati parteneri de afaceri. In relatiile cu statul, avem un comportament corect. Nu avem nici un fel de restante la bugetele de stat.

B.C.: Care sunt relatiile dumneavoatra cu breasla producatorilor si a comerciantilor de carne?
B.V.: Unul din motivele pentru care reusim sa ne mentinem si sa prosperam pe piata aceasta deosebit de dificila, in care reglementarile legale in vigoare mai mult sunt impotriva noastra decat cu noi, este faptul ca suntem foarte bine informati cu ultimele tendinte in domeniu. Societatea Bing Bang este membra a Asociatiei Romane a Carnii, cu care suntem legati prin colaborari, consultari in tot ceea ce priveste domeniul productiei de carne si a produselor din carne.

B.C.: Aveti relatii de colaborare in strainatate?
B.V.: Sigur ca m-a preocupat dezvoltarea relatiilor comerciale in strainatate. Printre colegii de breasla din strainatate se numara si domnul Constantin Stelian, plecat in America in urma cu 25 de ani, care este membru al Asociatiei Americane a Carnii. Cu dumnealui am avut numeroase discutii foarte fructuoase, consultandu-ma in multe probleme. De asemenea, am avut deosebita placere sa-l cunosc pe Presedintele Asociatiei Americane a Carnii, domnul Steave.

B.C.: Cum vedeti viitorul productiei de carne si a produselor din carne in Romania?
B.V.: Problema este destul de complicata in aceasta privinta. Tara noastra, dintr-un exportator de carne si produse de carne, a ajuns importatoare. Este foarte trist, dar asta este realitatea. Din cauza neputintei guvernelor succedate dupa Revolutie, a imposibilitatii atragerii de fonduri, a lipsei de sprijin a agriculturii, a presiunilor facute de cercurile internationale, cu concursul "foarte bun" al managerilor romani pentru demolarea unitatilor etalon care altadata erau adevarate locomotive ale industriei romanesti a carnii, am ajuns sa fim si in acest domeniu codasi, sa importam. Sunt insa un optimist din fire si imi exprim sincera speranta ca Romania, tara care a tinut doua comori imperiale, Istambulul cu carne de vita si Viena cu carnati, va reusi sa isi revina, chiar daca unii nu ar dori acest lucru.

B.C.: Ce planuri de viitor aveti?
B.V.: Evient, un prim plan se refera la extinderea activitatii pe care o desfasuram in acest moment pe cele doua laturi, a cometului cu carne si produse de carne si a productiei. Pe langa aceasta, doresc sa realizez la Iasi un parc de distractii pentru tineret. Ideea realizarii acestui obiectiv mi-a venit din faptul ca, la momentul actual, tinerii sunt, practic, impinsi spre droguri, spre fel de fel de obiceiuri rele, din lipsa unui cadru care sa le ofere posibilitatea umplerii benefice a timpului liber. In acest parc doresc ca, pe langa facilitatile pentru agrement, sa ofer si un spatiu in care tinerii sa cunoasca traditia, istoria acestor locuri, lucruri ce vizeaza cultura. Doresc sa atrag in acest parc si vizitatori din Republica Moldova, sa vada ca avem o istorie comuna, pentru ca nu mi se pare normal sa se spuna ca romanii si moldovenii vorbesc pe doua limbi diferite: unii romaneste, iar altii moldoveneste. Acest lucru este rusinos si cred ca tine de fiecare din noi sa schimbam aceasta situatie. Voi cere prijin la organismele si comunitatile romanesti din Statele Unite si din Europa in ce priveste atragerea de fonduri, pentru ca tinerii basarabeni sa vina, daca se poate gratuit, sa viziteze acest parc. Evident, este necesar si concursul autoritatilor locale, fara de care acest deziderat nu ar putea deveni realitate.

B.C.: Maine (n.r. - astazi) veti implini 10 ani de activitate. Cum veti sarbatori acest eveniment?
B.V.: In primul rand, vom sarbatori acest eveniment printr-o analiza extrem de atenta a activitatii de pana in prezent. Este un moment deosebit de important, un moment pihologic as putea pune, in care trebuie sa vedem ce am facut bine, ca sa stim ce sa continuam, ce am facut gresit, ca sa stim unde trebuie sa corectam. Trebuie sa invatam din trecut si sa ne gandim la viitor. Piata este in continua miscare. Spuneam ca trebuie sa facem in continuare ceea ce am facut bine. Dar este posibil ca ceea ce era bine ieri maine sa fie prost. Exigentele cresc, cerintele clientilor se chimba continuu, iar noi trebuie sa avem grija sa le intelegem si sa le satifacem. Cu ocazia acestui eveniment, a implinirii a 10 ani de activitate, invitam sa fie alaturi de noi reprezentantii mass-media si partenerii nostri de afaceri. De asemenea, vor fi prezenti si invitati din strainatate, colegi din bresala productiei de carne si din breasla comerciantilor.

B.C.: In incheiere, daca vreti sa adresati cateva cuvinte partenerilor dumneavoastra.
B.V.: Cand ma gandesc la parteneri, ma gandesc deopotriva la clienti si la furnizori. Pe acestia doresc sa-i felicit pentru alegerea de a fi alaturi de un partener de incredere, care nu i-a dezamagit si nu-i va dezamagi niciodata, ci, dimpotriva, ii va incanta. Si niciodata sa nu uite ca "Decat un curcan pe luna, mai bine un pui in fiecare zi!".
A consemnat Bogdan CHIRU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1505 (s) | 22 queries | Mysql time :0.041837 (s)