Magazin

Le Figaro introduce taxe pentru materialele online

Publicat: 15 feb. 2010
1

Responsabilii editiei online a cotidianului francez Le Figaro au anuntat introducerea, de ieri, a unui sistem de plata pentru continutul premium disponibil pe internet, mentionand, însa, ca stirile vor continua sa fie gratuite, informeaza blogul PDA al Media Guardian. In loc sa introduca acces cu plata pentru tot continutul sau online, Le Figaro a optat pentru un model „freemium”, taxand numai pentru extrase de tipul newsletter-elor, copii digitale ale editiei print sau optiuni pentru mediile sociale. Noile elemente vor fi disponibile în trei versiuni diferite de abonament. „Stirile vor fi întotdeauna gratuite”, sustine, însa, purtatorul de cuvant al publicatiei, Antoine Daccord. Cele trei variante de abonament sunt „Connect” (acces gratuit, include newslettere, comentarii pe marginea materialelor si crearea unei prime pagini personalizate), „Select” (include Connect si acces la analize aprofundate, la editia digitala a ziarului si la 30 de articole de arhiva) si „Business” (include optiunile din primele doua abonamente plus doua newslettere de afaceri). LeFigaro.fr are sapte milioane de vizitatori unici pe luna, însa nu se stie cati dintre ei vor fi dispusi sa plateasca pentru extra-optiuni. Desi a anuntat-o de mai mult timp, Le Figaro introduce efectiv aceasta masura dupa Hamburger Abendblatt din Germany. In ianuarie, Le Figaro si L’Express anuntau ca intentioneaza sa introduca acces cu plata la continuturile lor online. Pe de alta parte, Le Monde dispune deja de un serviciu cu plata pentru materialele premium de pe site-ul sau, pretul abonamentului fiind de sase euro pe luna.





Adauga un comentariu