News Flash:

Lectia de viata a unui dublu campion national

23 Octombrie 2007
953 Vizualizari | 0 Comentarii
• Dublul campion national la Grupa N, Adrian Raspopa, a avut un an infernal, plin de ghinioane si a fost nevoit sa abandoneze chiar si la Iasi, din cauza unei probleme la cutia de viteza • Desi a stat trei luni de zile in ghips, Raspopa nu a renuntat la cursele de raliuri si s-a intors la volanul unui Mitsubishi Evo VII "Accidentele fac parte din viata pilotilor de curse. Daca vrei sa castigi, trebuie sa fii rapid, iar daca esti rapid, nu ai cum sa nu faci accidente", asa si-a inceput povestea un dublu campion national la Grupa N, prezent la Iasi cu ocazia ultimei etape din Campionatul National de Raliuri. Adrian Raspopa, un tanar in varsta de 27 ani, a oferit o adevarata lectie de viata, revenind la volanul unei masini dupa ce a stat nu mai putin de trei luni de zile in ghips, dupa un accident groaznic. Aventura lui Adrian Raspopa in lumea sporturilor cu motor a inceput in anul 1998, cand a debutat la Cupa Castrol Promo Rally. Pana in anul 2002 si-a facut stagiatura ca si copilot, participand la mai multe etape de VTM (curse de Viteza pe Traseu Montan). In anul 2002, cu sprijinul unui petrolist din Onesti, a achizitionat o masina Subaru Impreza, iar un an mai tarziu semna un protocol de colaborare cu Renault. Astfel, in sezoanele 2005 si 2006, Adrian Raspopa a devenit campion national al Romaniei, la Grupa N, fiind primul pilot din tara care a condus un model de Renault Clio Super 1600, grupa folosita la Campionatul Mondial de Raliuri. Dupa doi ani excelenti, Raspopa, originar din Onesti, judetul Bacau, a avut parte de un sezon 2007 de cosmar. La Raliul Resitei, Raspopa a dominat cursa in proportie de 70 la suta, dar a terminat la 10 secunde de primul loc, ocupat pana la urma de Bogdan Marisca. Trei luni in spital Infernul avea sa inceapa insa in Raliul Hunedoarei, unde, din dorinta de a face un rezultat foarte bun, Adrian a fortat peste masura si, la o viteza de 160 kilometri la ora, a suferit un impact frontal cu un parapet de beton. Verdictul a fost necrutator: fisura de vertebra cervicala. Au urmat trei luni de zile de chin, in care tanarul pilot a stat in ghips, internat in spital si a pierdut nu mai putin de 4 etape din calendarul competitional. Nu a abandonat insa cursele de raliuri si, sustinut de Compania Nationala Posta Romana, a revenit in lumea sporturilor cu motor si a luat startul la Brasov cu o masina inchiriata, un Mitsubishi Evo VII, asumandu-si astfel riscurile de necunoastere din punct de vedere tehnic a autovehiculului. "Din nefericire, o problema la frane m-a facut sa abandonez Raliul Brasovului, dar m-am ambitionat sa vin si la Iasi, alaturi de copilotul meu, Carmen Poenaru, sa-mi pregatesc masina si sa particip la Raliul Iasului Tester. Dupa primele probe foarte bune, la a treia proba speciala am pierdut treptele 3, 4 si 5, pentru ca s-a rupt axul central al cutiei de viteze. Un an prost, l-am incheiat la fel", a spus resemnat Adi Raspopa. Toate problemele din acest sezon nu l-au descurajat pe pilotul din Onesti, care acum vrea sa-si cumpere un Mitsubishi Evo pentru a putea concura anul viitor in Campionatul National de Raliuri. "Impreuna cu sprijinul Companiei Nationale Posta Romana, sper sa adunam si alti sponsori pentru a putea achizitiona o masina noua, care costa intre 130 mii si 150 mii Euro. Pentru tot sezonul ne-ar trebui aproximativ 350 mii Euro, cu toate cheltuielile incluse. Oricum vreau sa multumesc sponsorilor mei, companiei Omniasig, pentru tot sprijinul pe care mi l-au acordat", a declarat increzator Adrian Raspopa.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1452 (s) | 22 queries | Mysql time :0.031379 (s)