Diverse

Legatura dintre flora intestinala si obezitate. Cum sa pastrezi echilibrul microbiomului

Publicat: 11 iun. 2019
25

Stim cu totii ca bacteriile bune din intestin sunt benefice pentru un sistem digestiv sanatos si pot ajuta la constipatie, reflux, sindromul intestinului iritabil. Dar stiti ca exista numeroase dovezi care sugereaza o legatura intre dezechilibrul microbiomului si o serie intreaga de alte probleme cum ar fi obezitatea, bolile cardiovasculare, diabetul si bolile autoimune. Imbunatatirea microbiomului este o modalitate eficienta de a aborda problemele legate de greutate. S-a constatat ca dezechilibrul florei intestinale influenteaza probabilitatea dezvoltarii obezitatii si a sindromului metabolic, un grup de afectiuni care includ glicemie, colesterol si trigliceride ridicate, exces de grasime corporala. Pe scurt, microbiomul modificat stimuleaza inflamatia, influenteaza nivelul de energie, creste depunerea de grasime, reduce absorbtia de glucoza si secretia de insulina, ducand la cresterea glicemiei. Toate acestea sunt vesti proaste pentru sanatatea noastra!

Dieta care afecteaza microbiomul. Microbiomul nostru difera dramatic in functie de dieta noastra. Acest lucru sugereaza ca dieta noastra joaca un rol imens in ceea ce priveste nivelurile de bacterii sanatoase pe care le avem in intestine. Alimentele care au un efect negativ asupra nivelurilor noastre de bacterii sanatoase includ: uleiuri foarte rafinate, inclusiv uleiurile de gatit cum ar fi cel de canola, porumb si soia; grasimi trans si hidrogenate utilizate in alimentele ambalate si prajite; alimente alergene cum ar fi porumb, peste, produse lactate, unele nucifere si grau; produse din cereale prelucrate si rafinate, in special daca au eliminat fibrele si alti nutrienti. Ganditi-va la biscuiti, paine alba, produse de patiserie si briose; alimente si apa care sunt contaminate cu chimicale, reziduuri de pesticide, bacterii; alimente bogate in zaharuri rafinate, cum ar fi bauturi racoritoare, ciocolata si inghetata. Chiar si un consum prea mare de zaharuri sanatoase – fructele, poate provoca cresterea bacteriilor nesanatoase; exces de produse de origine animala si de cereale, cu prea putine fructe si legume; consum excesiv de alcool si tigari.

Alimentele care promoveaza un microbiom sanatos: fructe si legume proaspete sau putin gatite pentru a-si pastra nutrientii, consumate in fiecare zi. Scopul este sa ai o varietate de legume colorate diferit, inclusiv legume cu frunze verzi, cruucifere – broccoli, usturoi, ceapa, salata verde, sfecla rosie, ardei gras si cartofi dulci. Evitati sucurile de fructe, mancati fructele intregi. Incercati alimentele probiotice sau fermentate care contin in mod natural drojdii sanatoase si bacterii. Acestea includ iaurtul natural, kombucha, kefirul si varza.
 
Cand vine vorba de sanatate, calitatea alimentelor este mai importanta decat cantitatea. Incercati sa cumparati alimente organice. Cumpararea de carne provenita de la animale hranite cu iarba este ideala deoarece produsul final este mai bogat in nutrienti cum ar fi acizii grasi omega-3. Consumati alimente bogate in fibre – ovaz, secara integrala, orez negru, fructe, legume, fasole, linte si quinoa. Fibrele, cum ar fi cele din cojile de psyllium, inulina si oligozaharidele sunt foarte benefice. Aceste alimente si suplimente sunt considerate prebiotice deoarece contin "combustibil" pentru bacteriile benefice care traiesc in intestine.

Suplimentarea cu probiotice reprezinta o modalitate sigura de a stabili un microbiom sanatos. Gasirea produsului potrivit pentru dumneavoastra depinde de ceea ce va doriti. Cu toate acestea, s-a constatat ca o tulpina specifica de probiotic numita Lactobacillus rhamnosus LGG repopuleaza microbiomul intestinal, suprima organismele patogene si imbunatateste captuseala intestinala. Antibioticele si alte medicamente pot modifica microbiomul nostru care afecteaza sistemul nostru imunitar si digestiv. De asemenea, este important sa faceti exercitii fizice, sa dormiti suficient si sa reduceti cat mai mult posibil nivelul de stres.





Adauga un comentariu