Magazin

Legatura dintre insomnie si SUICID

Publicat: 18 feb. 2013
1

Prin insomnie se intelege dificultatea de a adormi, precum si cea de a avea un somn fara intrerupere, toata noaptea. Simptomele insomniei persista cel putin o luna si nu apar impreuna cu alte tulburari ale somnului, tulburari psihice sau consumul unor substante.
Insomnia si cosmarurile pot creste riscul suicidului, in cazul persoanelor care sufera de depresie, consoform unui nou studiu al Universitatii din Augusta.

Studiul a confirmat rezultatele cercetarilor anterioare referitoare la legatura dintre problemele cu somnul si un risc crescut de suicid. In plus, cercetarea a scos in evidenta poibile simptome care ar trebui tratate pentru reducerea acestui risc.

„Insomnia poate cauza un sentiment de disperare, un factor important al suicidului”, a explicat cercetatorul W. Vaughn McCall, presedintele Departamentului de Psihiatrie si Sanatate Comportamentala de la Georgia Health Sciences University, Augusta .

In timpul studiului, au fost analizate 50 de persoane deprimate cu varste intre 20 si 84 de ani dintre care 56% au avut tentative de suicid.  Pentru a evalua gradul insomniei si al gandurilor sinucigase ale celor care au particpat la studiu, cercetatorii le-au aplicat mai multe chestionare. In urma rezultatelor s-a constat o legatura intre insomnie si gandurile sinucigase: cu cat gradul de insomnie era mai sever, cu atat riscul de suicid era mai mare. Si studiile anterioare au descoperit ca persoanele care se confrunta cu insomnia, au un risc de 2 ori mai mare de suicid, spre deosebire de cei care nu au probleme cu somnul. 
 
„Insomnia poate fi atat o cauza, cat si o consecinta a depresiei, insa un lucru este sigur: insomnia poate agrava depresia. Oamenii devin destul de descurajati si demoralizati dupa o noapte de nesomn, de aceea persoanele care sufera de insomnie ar trebui sa faca un consult psihiatric pentru a afla daca sufera de boli psihice, inclusiv depresie”  adauga medicul McCall.
Tratarea insomniei poate reduce riscul suicidului, iar cele mai eficiente remedii sunt:
– Igiena somnului – corecteaza comportamentul sau factorii care nu sunt compatibili cu somnul: consumul de cafea inainte de somn, zgomotul, temperatura camerei neadecvata;
– Terapia cognitiva are ca scop corectarea conceptiilor gresite despre somn si reducerea gandurilor negative si ingrijorarii legate de inabilitatea de a adormi;
– Terapia relaxationala care isi propune sa reduca tensiunea musculara si sa creeze o stare de relaxare favorabila somnului;
– Terapia bazata pe stimul-control reprezinta incercarea de a reasocia patul cu senzatia de somnolenta si necesitatea somnului. Regulile pentru aceasta metoda de tratament sunt:
Utilizati patul doar pentru somn sau activitate sexuala (nu cititi, nu priviti la televizor si nu mancati in pat)
Asezati-va in pat doar cand va este somn
Daca nu veti reusi sa adormiti in timp de 15-20 de minute, ridicati-va din pat si faceti ceva relaxant pana veti simti senzatia de somnolenta
Nu stati culcat in pat mai mult decat este necesar
Abtineti-va de la somnul din timpul zilei.
Terapia de restrictie se bazeaza pe faptul ca petrecerea unui timp excesiv in pat frecvent duce la perpetuarea insomniei.
sursa: doctorulzilei.ro





Comentarii
Adauga un comentariu