News Flash:

Legea invatamantului, criticata de profesori

21 Februarie 2007
1727 Vizualizari | 3 Comentarii
Violeta Amariei
• Profesorii ieseni considera ca, atata timp cat nu sunt elaborate si cadrele in care va fi aplicata aceasta lege, nu poate fi spus daca scopul, acela de reformare a sistemului de invatamant preuniversitar, va fi atins
Proiectul legii invatamantului preuniversitar, supus dezbaterii publice de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC), nu poate fi comentat in profunzime atata timp cat nu exista metodologii si documente care sa fundamenteze aceasta lege. Cel putin aceasta este parerea profesorilor ieseni, care considera ca, atata timp cat nu sunt elaborate si cadrele in care va fi aplicata aceasta lege, nu poate fi spus daca proiectul isi va atinge scopul, acela de reformare a sistemului de invatamant preuniversitar. Fara un plan cadru in care sa fie specificate disciplinele ce vor fi predate la clase, fara o curricula clara, plan de invatamant si statut al personalului didactic, proiectul legii supuse dezbaterii publice este aproape de neluat in seama. "Legea este un cadru general care reglementeaza, in mare, anumite aspecte. Pentru a intelege ce se va intampla cu invatamantul preuniversitar, mie imi trebuie metodologii, cadre de aplicare, planuri ce acum lipsesc. Nu pot fi facute doar schimbari de forma, fara a se lucra deloc la fond. Trebuie cunoscute curricula, planul de invatamant, planul cadru al disciplinelor predate. Eu pot fi de acord cu forma actuala a legii, dar ce se intampla daca vin cu schimbari la planul cadru, de exemplu? Supararea noastra este ca s-a lucrat pe ascuns", a declarat Violeta Amariei, presedintele Aliantei Sindicale Gh. Asachi. Fara testele nationale, bacalaureat intr-o singura sesiune, religia obligatorie, invatamantul primar obligatoriu ar putea consta intr-o clasa pregatitoare si inca cinci clase, iar gimnaziul ar putea cuprinde clasele VI - IX, acesta ar fi pe scurt modificarile aparute in proiectului de lege al inatamantului preuniversitar. In proiectul lansat spre dezbatere publica, MEC propune modificari radicale in invatamantul preuniversitar. Cele mai importante schimbari fac referire la structura invatamantului preuniversitar, dar si la tipurile de examene nationale care se vor da in viitor. Testele nationale vor fi desfiintate, admiterea la liceu se va face printr-un alt tip de examen, bacalaureatul se va sustine intr-o singura sesiune pe an, restantierii fiind nevoiti sa plateasca pentru o alta examinare. Proiectul Legii Invatamantului Preuniversitar ar putea intra in vigoare in anul scolar 2008 -2009, aceasta daca va trece de discutiile publice si de Parlament. Legea invatamantului preuniversitar urmeaza a fi discutata cu reprezentantii sindicalistilor cu incepere din data de 27 februarie 2007.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

Parinte  | #7437
E stringent ca reforma in invatamant sa insemne DECONGESTIONAREA programelor scolare! Numarul de obiecte de studiu, dar si cantitatea de cunostine sunt sunt enorme. Iar acum, mai nou, cu obligativitatea de a `educa` pruncii de la 3 - 4 ani, am impresia ca ne sunt furati copiii pentru ca un sistem haotic, incarcat si absurd sa-i preia!
Un elev  | #7438
In privinta elevilor cind se va schimba ceva? Avem o multime de ore care nu inteleg pentru ce le facem Mi-am ales ca domeniu informatica dar fac mecanica, electricitate sau si mai rau tamplarie Domnilor, daca voiam sa devin tamplar, faceam un SAM in domeniu, nu ma chinuiam sa invat pentru capacitate ca sa intru la liceu Maninc dimineata la 6.30, dupa care abia la ora 16, de aceea probabil m-am si imbolnavit de stomac, iar de lectii ce sa mai zic, nu am timp suficient sa ma pregatesc bine la nici un obiect Santem o generatie foarte prost pregatita, tocmai pentru ca vreti sa invatam totul, iar noi nu reusim sa invatam nimic Va rugam, faceti ceva si pentru noi elevii
alina  | #7439
Mi se pare o mare greseala modificarea propusa.Ar trebui facuta o decongestionare a materiei.La scoala copiii ar trebui sa fie pregatiti pentru viata,sa aiba timp sa inteleaga materia ,sa capete deprinderi...nu sa fie chinuiti cu memoratul. Nu mult si prost!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1669 (s) | 22 queries | Mysql time :0.038703 (s)