News Flash:

Licitatia pentru largirea autostrazii Bucuresti-Ploiesti - suspendata

28 August 2009
668 Vizualizari | 0 Comentarii
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a suspendat licitatia pentru largirea la trei benzi a celui de-al doilea tronson al autostrazii Bucuresti-Ploiesti, din motive tehnice si legislative, a declarat ieri ministrul Radu Berceanu. "Nu s-a gandit toata lumea la toate problemele de ordin legislativ si tehnic. De exemplu, acolo era o problema de acces la autostrada - daca ar fi castigat altii, astia vechi (constructorii care lucreaza la primele doua benzi - n.r.) nu i-ar fi lasat sa foloseasca drumurile de aces, ceea ce inseamna ca ar fi trebuit sa sara peste autostrada ca sa ajunga la aliniamentul unde trebuie sa lucreze, lucru imposibil", a spus Berceanu. Ministrul a adaugat ca a solicitat un punct de vedere asupra licitatiei Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice (ANRMAP). Potrivit lui Berceanu, in Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania exista doua scoli de gandire. "Sunt unii care spun ca in legea achizitiilor publice scrie ca se poate da licitatia prin incredintare directa, dar din motive tehnice nu se poate, si altii care spun ca pe perioada asta de mare intensitate in care toata lumea vrea sa il omoare mediatic pe celalalt, se va face o comisie de analiza imediat", a adaugat ministrul. Acesta a spus ca decizia predecesorului sau, liberalul Ludovic Orban, de a extinde la trei benzi prima portiune a autostrazii a fost nejustificata. "Domnul specialist in cheltuirea banului public le-a dat italienilor prin incredintare directa, iar eu in partea astalalta am spus faceti licitatie", a spus Berceanu referindu-se la Orban. In luna iulie, Compania de Drumuri a anuntat ca sapte firme si consortii, din Romania, Spania si Portugalia, au depus oferte pentru largirea la trei benzi a tronsonului de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, valoarea estimativa a lucrarilor fiind de 196,85 milioane lei, fara TVA. Ofertele au venit din partea Euroconstruct Trading 98/PA&CO International/Via Design (Romania), MonteAdriano Engenharia E Construcao (Portugalia), Lena Engenharia E Construcoes (Portugalia), Marcor Ebro/Proyectos Tecnicos Y Obras Civiles/Copisa Constructora Pirenaica (Spania), Spedition UMB, Colas Romania si Sociedate de Construcoes Soares da Costa (Portugalia). Lucrarile se vor desfasura la autostrada Bucuresti-Ploiesti, pe tronsonul cuprins intre km 19+500 si km 45+000, respectiv Moara Vlasiei-Ploiesti, unde lucreaza deja, pentru solutia cu doua benzi pe sens, consortiul Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct `98/Com-Axa. Contractul a fost atribuit in vara anului 2007 si are o valoare de 249,74 milioane euro. Initial, si primul tronson, intre kilometrul 0 si 19+500, a fost proiectat la doua benzi, insa fostul ministrul al Transporturilor Ludovic Orban a decis schimbarea solutiei tehnice de la doua, la trei benzi pe sens. Pe aceasta portiune lucreaza o asociere italiana formata din firmele Impressa Pizzarotti si Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 152,8 milioane euro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1360 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013396 (s)