News Flash:

Limbaj de mahala - Prefectul scandalagiu

21 Iulie 2005
591 Vizualizari | 0 Comentarii
•Probabil din dorinta de a-si face imagine, prefectul Radu Prisacaru a acuzat conducerea municipalitatii ca a luat mita in vederea trucarii licitatiei pentru achizitionarea celor 50 de autobuze de tip MAZ •"Exista un capac de 20 de mii Euro, pentru fiecare autobuz, care a ajuns pana la cele mai inalte birouri din primarie", a spus Prisacaru •"In cazul in care nu va aduce dovezi pentru cele declarate voi cere Guvernului si primului ministru sa-l dea afara pe prefectul de la Iasi", a replicat primarul Gheorghe Nichita •Sefii municipalitatii au demontat fiecare din acuzatiile prefectului Disperat ca ramane fara credibilitate din cauza scandalurilor in care este implicat, prefectul Radu Prisacaru a decis sa starneasca un nou razboi cu municipalitatea ieseana, actiune care nu poate sa aiba decat finalitatea unei destabilizari a administratiei locale. Pentru ca se simte bine atunci cand face scandal, Radu Prisacaru a mers pana acolo incat i-a acuzat pe sefii municipalitatii iesene ca ar fi luat mita circa 1 milion de Euro pentru trucarea licitatiei de achizitionare a celor 50 de autobuze noi de tip MAZ. "Exista un capac de 20 de mii Euro, pentru fiecare autobuz, care a ajuns pana la cele mai inalte birouri din primarie", a spus Prisacaru. Prefectul a sustinut ca la aceasta licitatie a fost favorizata firma Dunarea Leasing SA, care a si castigat licitatia cu ajutorul unei finantari asigurate de firma Ager Leasing SA. De precizat ca prefectul a recunoscut ca nu are toate dovezile necesare pentru a sustine acuzatiile si ca informatiile i-au fost furnizate in mare parte de firmele care au pierdut licitatia, si anume HVB Leasing Romania SRL, BRD Sogelease SRL si BMC Romania SRL. Motivele prefecturii Prefectul sustine ca la aceasta licitatie, care se va incheia cu semnarea unui contract in valoare de 10 milioane Euro, Dunarea Leasing SA a fost favorizata prin impunerea unor conditii in caietul de sarcini pe care celelalte firme nu le puteau indeplini. Radu Prisacaru a aratat ca licitatia a fost repetata de cinci ori, dar conditiile tehnice menite sa puna piedici firmelor care concurau impotriva Dunarea Leasing SA au fost pastrate. Licitatia a fost organizata pentru prima data pe data de 28 februarie anul acesta de catre Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Pana la urma, deoarece s-a tot repetat, licitatia a fost organizata de Bursa Romana de Marfuri, dar conditiile din caietul de sarcini au fost formulate de municipalitate. In caietul de sarcini erau impuse doua conditii privind calitatea autobuzelor si intretinerea acestora, despre care se sustine ca ar favoriza firma castigatoare. Este vorba despre o capacitate a motorului de 10 mii de centimetri cubi si asigurarea unui service autorizat RAR (regitrul Auto Roman - nr) cu autorizatie de un an vechime pentru marca de autobuze prezentata. Prefectul, si firmele care au pierdut, spun ca desi Directia tehnica a eliminat cele doua conditii, atunci cand a fost facuta selectia finala s-a tinut cont de acestea. Ulterior, conditia privind asigurarea un service autorizat a fost scoasa definitiv. A fost adus argumentul potrivit caruia numai autobuzele de tip MAZ pot fi adaptate unui motor de 10 mii de centimetri cubi si, astfel, a fost favorizata firma Dunarea Leasing SA. Acuzatorii au adaugat ca ulterior, deoarece licitatia s-a amanat de mai multe ori, a mai fost pusa o conditie pentru a favoriza aceasta societate comerciala, despre care se stia ca va aduce autobuze de tip MAZ. Astfel, a fost specificat ca autobuzele vor avea o podea joasa in procent de 70 la suta, pentru a favoriza batranii si persoanele cu handicap si in vederea respectarii normelor europene in domeniu. BRD Sogelease Leasing a trimis Prefecturii Iasi o adresa in care se arata ca o astfel de podea o au numai autobuzele de tip MAZ. S-a mai precizat ca modificarea privind podeaua a avut loc cu trei zile inainte de depunerea ofertelor, desi legea prevede un termen de cel putin opt zile. O alta obiectie a prefectului si a firmelor care au pierdut se refera la pretul autobuzelor. Licitatia de la Iasi a fost adjudecata cu un pret de 200 de mii Euro pentru un autobuz. Prefectul a sustinut ca primaria din Constanta a cumparat autobuze de acelasi tip cu un pret de numai 77 de mii Euro iar Primaria Pitesti cu 93 de mii Euro. Prisacaru si-a incheiat acuzatiile anuntand ca va trimite dosarul privind licitatia de achizitionare a celor 50 de autobuze spre cercetare Parchetului National Anticoruptie. Scandal politic Primarul Gheorghe Nichita a declarat ca toate acuzatiile prefectului sunt pure speculatii si ca nimic din ceea ce sustine nu este adevarat. "Cer public prefectului sa-si asume responsabilitatea pentru ce a declarat, sa aduca dovezi si sa numeasca vinovatii. Nu se pot face invinuiri cu 'se pare ca'. Exista organe de control abilitate care pot verifica actele unei licitatii. In cazul in care nu va aduce dovezi pentru cele declarate, voi cere Guvernului si primului ministru sa-l dea afara pe prefectul de la Iasi", a declarat ieri primarul Nichita. Mai mult, seful municipalitatii a aratat ca, avand in vedere speculatiile care se fac privind organizarea unor alegeri anticipate, prefectul Radu Prisacaru a intrat in campanie electorala si de aceea acuza un primar al PSD. "Nu putem pune in pericol transportul public din municipiu pentru ca nu i se pare prefectului corect. Observ ca Prisacaru continua disputele politice si a inceput sa-si faca campanie electorala pe acuzatii. Trebuie sa-l anunt ca nu vor fi anticipate", a mai spus Nichita. Acesta a adaugat ca licitatia a durat atat de mult si inca nu s-a incheiat contractul deoarece s-a dorit eliminarea oricarei suspiciuni de frauda. "Daca doream sa directionam licitatia catre o anumita firma contractul era semnat deja iar licitatia nu trebuia sa ajunga la a treia procedura. Dimpotriva, de aproape o luna negociem contractul si analizam detaliat preturile fiecarei componente din oferta", a mai spus primarul. Argumentele tehnice Directorul tehnic al primariei, Mihai Chirica, a demontat cu argumente fiecare dintre acuzatiile aduse de prefect. "S-a eliminat conditia capacitatii motorului si nu s-a tinut cont de ea. A fost inlocuita cu conditia care se refera la puterea motorului, minim 150 kilowati", a spus Chirica. Acesta a mai adaugat ca ultima modificare a caietului de sarcini, care se refera la podeaua autobuzelor, a fost facuta pe 30 mai a.c., iar a treia procedura de licitatie avut loc pe 8 iunie a.c., deci s-a respectat termenul impus de lege. Mihai Chirica a argumentat ca municipalitatea cumpara autobuze mai scumpe deoarece au dotari tehnice mai performante. "De fapt autobuzele au un pret de 6.425.000 Euro, restul de pana la 10 milioane Euro sunt costurile leasingului. Autobuzele au acest pret deoarece sunt incluse si sistemul de ticketing (aparate de taxat si intregul sistem de inregistrare a biletelor - n.r.), computer de bord, sistem de comunicare cu dispeceratul, incalzire si sistem de transmisie audio-vox (de comunicare a soferului cu calatorii printr-un microfon legat de difuzoare - n.r.)", a precizat directorul tehnic al municipalitatii. Constantin MAZILU Lucian SCHIOPU Cristian MATASA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1298 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019617 (s)