News Flash:

Lipsa calciului distruge oasele

31 Martie 2001
1313 Vizualizari | 0 Comentarii
Alimentele de origine vegetala bogate in calciu sunt: legumele uscate boabe, nuci, zarzavaturi cum ar fi varza, conopida, precum si unele fructe (portocale, lamai). De retinut ca cel mai bogat aliment in calciu este branza si branzeturile fabricate cu cheag. Calciul nu se gaseste in carne, zahar, faina alba, cartofi, orez, unt, untura. O alimentatie compusa numai din aceste alimente duce la decalcifierea organismului, cu efecte dezastruoase asupra sistemului osos care devine foarte sensibil la socuri cat de mici. Calciul intra in constructia oaselor si a dintilor care contin 90% din cantitatea totala a acestui element aflata in organism. Restul se afla in sange, inlesnind buna functionare a organelor, servind la inchegarea sangelui, iar uneori la ingradirea microbilor. Calciul are avantajul de a putea fi depozitat in oase si folosit atunci cand nu se gaseste destul in hrana. Organismul femeii, in timpul sarcinii si al alaptarii, are nevoie de mari cantitati de calciu, pe care daca nu le primeste din hrana zilnica, le ia din propriile oase, care devin friabile, iar dintii capata in acest caz tendinta de a se caria. Cantitatea de calciu necesara femeii insarcinate este de 1,5 grame pe zi, crescand catre sfarsitul sarcinii la aproximativ trei grame pe zi pentru a asigura formarea scheletului copilului, precum si pentru a o feri pe mama de o decalcifiere. In perioada de alaptare este nevoie de doua-patru grame pe zi. De asemenea, copiii au nevoie de mari cantitati de calciu pentru dezvoltarea sistemului osos. Lipsa de fosfor si calciu in organism duce la rahitism si tulburari nervoase. Adultii lipsiti de calciu sunt amenintati de reumatism, fracturi, tuberculoza, carii dentare. Impreuna cu calciul, fosforul formeaza materialul de constructie al oaselor. Cea mai mare parte din cantitatea de fosfor din organism se afla in oase si dinti. Restul serveste la buna functionare a tuturor organelor si, in special, a sistemului nervos si al celui muscular. Lipsa fosforului din alimentatie duce nu numai la slabirea oaselor si a dintilor, dar si la tulburari nervoase si la slabirea muschilor. Alimentele de origine animala bogate in fosfor sunt: galbenusul de ou, creierul, carnea, mai ales carnea de peste, icrele, laptele si branza, iar cele vegetale: legumele uscate boabe, fructele uleioase, coaja boabelor de cereale, painea; in cantitati mai mici - in zarzavaturi si fructe. O alta substanta minerala este fierul care se gaseste in organism in sange si ficat. El contribuie la formarea hemoglobinei, iar lipsa fierului duce la anemie. Alimentele de origine animala bogate in fier sunt: ficatul, splina, maduva rosie, inima, muschii, galbenusul de ou. De asemenea, din regnul vegetal, urmatoarele alimente ne aduc fierul: fructele uscate, legumele uscate, verdeturile proaspete (spanac, urzici, laptuci), legumele si zarzavaturile proaspete (varza, mazare verde, ardei gras), fructele proaspete (capsuni, caise, struguri, prune, cirese), cereale necojite si painea integrala. Fierul nu este folosit de organism daca hrana nu are calciu. Totodata, fierul se gaseste si in unele ape minerale: Borsec, Vatra-Dornei, Buzias.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1443 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020690 (s)

loading...