News Flash:

Lipsa parcarilor, pe nervii iesenilor

23 Octombrie 2008
1350 Vizualizari | 2 Comentarii
Lipsa parcarilor pe nervii iesenilor
• Doua mii de parcari si aproape 100 mii de masini reprezinta scenariul unui trafic sufocant • In zona centrala a orasului, soferii trebuie sa aiba un noroc chior pentru a prinde un loc de parcare • Edilii au cateva planuri pentru amenajarea mai multor locuri de parcare, dar acestea nu dau semne ca ar avea vreo finalizare • "O sa fie cosmar. Va trebui sa se gaseasca o solutie. Cred ca va ajunge sa platim pentru a circula pe o anumita strada. Nu poate fi vorba de lipsa locurilor de parcare. Acestea sunt berechet, in schimb nu este initiativa din partea autoritatilor locale", a declarat profesorul universitar Radu Gaiginschi, expert in circulatie


Situatie fara precedent in istoria inmatricularilor auto de la Iasi. In ultimul an s-a inregistrat o explozie a numarului de masini inmatriculate in capitala Moldovei. Orasul a fost impanzit de mii de autovehicule, in replica la numarul impunator de inmatriculari facute in Iasi. Numai in decursul acestui an au fost inmatriculate 106.600 autovehicule, cu peste 10 mii mai multe comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Din numarul total de autovehicule inmatriculate, 91.500 sunt din municipiu. Cresterea numarului de masini inmatriculate este pusa pe seama taxei de prima inmatriculare, care in ultima sa varianta a incurajat importul de masini. Cu alte cuvinte, eliminarea taxelor a creat teren favorabil iesenilor pentru a-si achizitiona o masina second-hand. Mai exact, de la inceputul anului, orasul se poate lauda cu 8.350 de masini. In mod cert, cifra reala este mult mai mare, in conditiile in care multi ieseni si-au instrainat masina, in timp ce altii au recurs la casarea acesteia prin Programul Rabla. Deloc neglijabil este si numarul studentilor care au venit in capitala Moldovei cu un autoturism. "In ultimul an, in municipiul Iasi au fost inmatriculate 106.600 autovehicule, cu peste 10 mii mai multe fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din numarul total de autovehicule, 91.500 sunt din municipiul Iasi. De asemenea, numarul masinilor inmatriculate in judet se ridica la 8.350", a declarat comisarul Vasile Zacornea, din cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Eliberari Permise de Conducere si Certificate de Inmatriculari a Vehiculelor (SPCREPCCIV) Iasi. In timp ce parcul auto a crescut simtitor, numarul locurilor de parcare a ramas acelasi. Desi de ani buni iesenii au fost amagiti cu planuri marete, autoritatile nu au facut nimic in ceea ce priveste suplimentarea locurilor de parcare. Acestea sunt din ce in ce mai rare sau lipsesc cu desavarsire. In aceasta situatie, singura solutie a soferilor ieseni este sa parcheze pe trotuare sau pe spatiile verzi. Oamenii legii sunt rezervati in ceea ce priveste evolutia traficului in urmatorii ani, avand in vedere infrastructura care da batai de cap. "Daca nu se va imbunatati infrastructura, se va circula si mai greu. Nu poate fi contestat faptul ca va creste parcul auto. In acest caz, va trebui sa se gaseasca solutii de rezolvare a problemei", a declarat subinspectorul Eugen Gatlan, ofiter din cadrul Serviciului Politiei Rutiere Iasi.

Doar doua mii de parcari

Municipalitatea a reusit in doi ani sa inventarieze doar doua mii de locuri de parcare pe raza municipiului Iasi. Acestea nu ajung nici macar unui cartier din oras, in situatia in care parcul de masini existent in acest moment pe raza municipiului sufoca fiecare metru patrat de pe marginea drumurilor publice sau mai toate trotuarele orasului. Totodata, primaria a incercat sa darame o serie de garaje pentru a folosi aceste spatii in vederea amenajarii unor noi parcari. Insa aceasta masura nu a avut nici un efect deoarece masinile tot pe locuri interzise sunt parcate sau incurca traficul rutier. Mai mult, in zona centrala a orasului, soferii trebuie sa aiba un noroc chior pentru a prinde un loc de parcare. Situatia este complicata si de firmele de transport persoane care stationeaza in locuri nepermise in speranta ca vor prinde cati mai multi clienti. "Noi am inventariat pana acum 2000 de locuri de parcare de resedinta sau cu plata. De doi ani am inceput sa facem aceasta inventariere. Dupa datele noastre, mai avem de inventariat inca 300 de locuri de parcare", a precizat Letitia Palaga, director Directia de Administrare a Patrimoniului Public si Privat (DAPPP). Edilii au cateva planuri pentru amenajarea mai multor locuri de parcare, dar acestea nu dau semne ca ar avea vreo finalizare. Este vorba de amenajarea unor locuri de parcare pe malurile raului Bahlui. Mai mult, primarul Gheorghe Nichita a promis ca in acest mandat va scoate si din piatra seaca 5000 de locuri de parcare. Cu toate acestea, specialistii in circulatie explica faptul ca lipsa locurilor de parcare este o falsa problema deoarece acestea exista, in schimb nu se vede competenta autoritatilor. "O sa fie cosmar. Va trebui sa se gaseasca o solutie. Cred ca va ajunge sa platim pentru a circula pe o anumita strada. Nu poate fi vorba de lipsa locurilor de parcare. Acestea sunt berechet, in schimb nu este initiativa din partea autoritatilor locale", a declarat profesorul universitar Radu Gaiginschi, expert in circulatie.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Andrei P.  | #45965
Un primar incompetent si fara o gandire de viitor ! Articolul prezinta o problema reala a orasului , caruia primarul nu ii acorda nici cea mai mica atentie. Se dau autorizatii de constructie pentru mari cladiri de birouri sau blocuri de locuit ,fara a se gandi nimeni ca au nevoie si de locuri de parcare pentru masinile celor care vor lucra sau vor locui acolo. Un exemplu edificator : strada Sf. Lazar , unde in ultimii ani s-au dat autorizatii de constructie si s-au construit cel putin 5-6 mari cladiri si care nu au locuri de parcare. !
Paul  | #45966
Chiar eu i-am prezentat primarului o solutie pentru o parcare sub podul Nicolina, care acum e teren viran si isi schimba taximetristii uleiul acolo, varsindu-l pe jos. Dar raspunsul a fost ca e zona de protectie (a cui? a protejatilor, a primarului) in timp ce si Bazarul si Talciocul, tot in aceeasi zona sint si nu mai e nici o problema.
Dar asta e primarul reales. Ne bucuram ca-l avem degeaba.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2258 (s) | 22 queries | Mysql time :0.089718 (s)