News Flash:

Lipsa subventiilor alunga investitorii din transportul feroviar

11 August 2005
1109 Vizualizari | 0 Comentarii
•Incercarile de rentabilizare a Cailor Ferate Romane (CFR) prin inchirierea unor sectii feroviare secundare au esuat si la Regionala Iasi din cauza lipsei subventiilor •"Noi am inregistrat pierderi de 3,7 miliarde lei (370 de mii lei noi). A trebuit sa renuntam, ca altfel dadeam faliment", a declarat Nicolae Ianos, managerul societatii comerciale MIS Grup Transport Feroviar SRL

Desi sunt agenti economici interesati sa preia si sa investeasca pe anumite sectoare de transport feroviar care nu aduc profituri pentru Caile Ferate Romane, lipsa subventiilor de la bugetul de stat a determinat ca multi dintre acesti investitori sa renunte. Incercarile de rentabilizare a Cailor Ferate Romane (CFR) prin inchirierea unor sectii feroviare secundare au esuat si la Regionala Iasi. O singura firma privata a incercat timp de opt luni de zile sa faca profitabila o linie secundara, dupa care a renuntat. Astfel, incepand cu 15 septembrie 2004, societatea comerciala MIS Grup Transport Feroviar SRL a inchiriat de la CFR segmentul de linie Florin-Dornisoara, din judetul Suceava. Obligatiile agentului economic erau de a intretine linia si de a asigura traficul de calatori. Alti bani mai puteau obtine din transportul de marfa. Trenul de marfa circula pana in Floreni, dupa care era preluat de firma si dus la destinatie, serviciu pentru care firma MIS Grup Transport Feroviar SRL incasa un tarif. Afacerea a mers prost de la inceput din cauza traficului redus de calatori. Astfel, in medie erau 6 calatori pe zi pentru care firma consuma o cantitate de aproximativ 500 litri de carburanti. Societatea comerciala a mai rezistat in speranta subventiilor pentru traficul de calatori promise de Guvern. Cum aceste promisiuni nu s-au materializat, la 1 aprilie 2005 patronii firmei au renuntat. La cateva luni dupa aceasta a fost aprobata acordarea acestor subventii. Agentii economici pot primi subventii pentru transportul de calatori de pana la 1,5 miliarde lei (150 mii lei noi). "Noi am inregistrat pierderi de 3,7 miliarde lei (370 de mii lei noi). A trebuit sa renuntam, ca altfel dadeam faliment. Acum s-a aprobat legislatia pentru acordarea subventiei si purtam negocieri cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Din martie tot suntem dusi cu vorba. Au mai fost si alti agenti comerciali care au dorit sa faca investitii asemanatoare, dar au renuntat. Chir si cu aceasta subventie tot nu ne recuperam toate datoriile, dar putem continua", a declarat Nicolae Ianos, managerul societatii comerciale MIS Grup Transport Feroviar SRL.
Dragos LICA

Toamna grea pentru transportul feroviar

Tot mai multe ramuri sindicale din transportul feroviar isi arata nemultumirea fata de modul in care decurg negocierile salariale cu actuala guvernare. Nici pana in acest moment nu s-a ajuns la o intelegere cu privire la noul Contract Colectiv de Munca, si asta dupa aproape o jumatate de an de negocieri. Dupa ce sindicalistii din ramura infrastructura au inceput sa discute despre o noua greva pentru a obtine drepturile salariale, mecanicii de locomotiva se arata dispusi sa adopte aceleasi masuri. "Mecanicii de locomotiva din Iasi sunt in continuare total nemultumiti de mersul negocierilor. Multi dintre ei ar fi de acord cu un nou conflict de munca. Am primit in continuare acelesi oferte care nu mentioneaza nimic cu privire la cererile noastre salariale. Dupa ce se va da sentinta, pe 15 septembrie, in procesul pe care l-a intentat sindicatul mecanicilor de locomotiva societatilor de transport feroviar marfa si calatori vom decide masurile pe care le vom lua", a declarat ieri Constantin Boureanu, liderul sindicatului Mecanicilor de Locomotiva - ramura tractiune, din Regionala Feroviara Iasi. Pana in acest moment mai multi lideri de sindicat au dat de inteles ca singurul lucru care a oprit continuarea grevei feroviarilor din luna iunie a fost reprezentat de inundatii. Daca majorarea de salarii ceruta de sindicalistii feroviari nu va fi aprobata si inclusa in noul contract colectiv de munca, o noua greva la CFR este inevitabila in aceasta toamna. Marirea salariilor cu 10 la suta este singurul punct din cererile sindicalistilor la care reprezentantii Guvernului si ai sindicatelor nu au ajuns la nici o intelegere.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1528 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017912 (s)

loading...