Actualitate

Lista bancilor care se lupta in instanta cu o importanta institutie

Publicat: 27 mart. 2015
1

@ Majoritatea proceselor impotriva Protectiei Consumatorilor sunt deschise de catre banci @ In cele mai multe cazuri, judecatorii dau castig de cauza institutiei de control

Numarul reclamatiilor facute de ieseni impotriva bancilor a crescut in ultima perioada. In urma anchetelor demarate de comisarii ieseni de la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Iasi, institutiile bancare au inceput sa fie aspru amendate pentru diferite incalcari ale prevederilor legale. Nemultumiti de sanctiunile aplicate, reprezentantii bancari au incercat sa-si dovedeasca nevinovatia in fata instantei de judecata, insa fara succes. De cele mai multe ori, judecatorii au dat castig de cauza Protectiei Consumatorilor, iar deciziile acestora au condus la masuri drastice care trebuiau duse la indeplinire de institutiile financiar-bancare.

Astfel, consumatorii nemultumiti erau despagubiti, iar bancile trebuiau sa achite amenzile aplicate de comisarii din cadrul CJPC Iasi. In prezent, bancile sunt implicate in aproape 100 de dosare cu institutia. In cele mai multe dintre aceste cauze este implicata Volksbank, cu 22 dosare pe rol si Banca Comerciala Romana (BCR), cu un numar de 16 dosare. De asemenea, procese mai sunt cu Piraeus Bank, Raiffeisen Bank sau Banca Transilvania. Cea mai mare amenda contestata este in valoare de 10.000 lei, aplicata anul trecut, dar si anul acesta bancilor din Iasi. Institutiile financiare bancare au castigat doar in 5 la suta din cazurile deschise in instanta.

Citeste si: Povestea crunta a ieseanului care si-a dat foc in sediul Raiffeisen. Banca l-a facut sa-si doreasca moartea – FOTO, VIDEO

Firmele de telefonie mobila si bancile sunt cele mai reclamate de ieseni, astfel ca si amenzile aplicate de catre comisari sunt mari pentru ca problemele cu care se confrunta clientii nemultumiti afecteaza un numar mare de persoane. In luna martie, la sediul CJPC Iasi au fost depuse peste 100 de sesizari impotriva bancilor si firmelor de telefonie mobila. Majoritatea dintre acestea sunt intemeiate. Unele se solutioneaza amiabil intre prestatorul de servicii, altele, cu amenzi sau avertismente. In primele doua luni din an, au fost inregistrate 670 de reclamatii care vizeaza firme din toate domeniile de activitate.





Adauga un comentariu