National

Locomotiva trenului internațional București-Viena a fost cuprinsă de flăcări. O sută de călători s-au autoevacuat

Publicat: 24 sept. 2020
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Locomotiva trenului internațional București-Viena a fost cuprinsă de flăcări. O sută de călători s-au autoevacuat
Tren în flăcări

Locomotiva trenului internațional București-Viena a luat foc, joi seara, în zona stației de cale ferată Crăciunelu de Jos, județul Alba. Traficul pe magistrala 300, București-Oradea, este blocat. Potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române, incendiul a izbucnit la locomotiva trenului IR 12346-1, care se deplasează pe relația București – Curtici – Viena, pe magistrala de cale ferată 300, la kilometrul feroviar 380+300 de metri, în zona stației CF Crăciunelu de Jos, județul Alba.

Nu au fost înregistrate victime, dar traficul feroviar în zonă este blocat. La fața locului au intervenit pompierii din Blaj. Potrivit ISU Alba, din primele informații, incendiul se manifesta cu degajări de fum, fără flacără vizibilă. În tren se aflau aproximativ 100 de călători, care s-au autoevacuat. ISU Alba anunță că incendiul a fost lichidat, iar o altă locomotivă va prelua garnitura pentru a transporta călătorii spre destinație.

Când va fi dat în folosinţă trenul de la Gara de Nord spre Otopeni. Garnitura CFR Călători va circula la un interval de 50 de minute

Trenul de la Gara de Nord spre Otopeni va începe să ducă călătorii spre aeroport începând cu luna decembrie, a afirmat marţi Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. O singură garnitură de tren, cu o capacitate de 70 sau de 110 locuri, va duce călătorii la un interval de succedare de 50 de minute.

Un singur tren va duce călătorii din Gara de Nord la aeroportul Otopeni, iar intervalul de succedare va fi de 50 de minute, a declarat, miercuri, Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, într-o întâlnire cu presa.

Când va fi dat în folosinţă trenul de la Gara de Nord spre Otopeni

Dan Costescu, directorul general al CFR Călători, a fost întrebat de jurnalişti la ce interval va circula trenul, în contextul în care, marţi, ministrul de resort, Lucian Bode, a anunţat că linia va fi inaugurată în decembrie.

„Este posibil în acest moment, când încărcarea este mică – la începutul exploatării unei linii tot timpul încărcarea este mai mică – ar fi posibil să avem 50 de minute, pentru că mai sunt şi alte trenuri în grafic. De exemplu, dacă nu ar fi trenurile de Galaţi, ne-am duce undeva la 30 şi ceva de minute. Lucrurile se pot îmbunătăţi”, a spus Costescu.

În acest moment se fac pregătirile tehnice pentru punerea în funcţiune, a adăugat el.

„Materialul rulant este pregătit. Pentru intervalul care ni se oferă în acest moment de către (CFR – n.r.) Infrastructura, este suficient un singur automotor, pentru că distanţa este foarte mică”, a precizat reprezentantul operatorului feroviar.

Cel mai nou tren din România

Trenul spre Aeroportul Otopeni, chiar dacă are 15 ani, este cel mai nou din România şi are o capacitate de 70 sau de 110 locuri, în funcţie de configuraţie.

CFR Călători are în prezent un parc activ de 1.002 vagoane, din care 260 au fost reparate şi 28 au fost modernizate în acest an.

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a afirmat marţi că linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni va fi dată în folosinţă în decembrie.

„Eu am fost astăzi într-o proba-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, a declarat ministrul Transporturilor.

Adauga un comentariu