International

Lovitura pentru Orange. Gigantul telecom, zguduit de un imens scandal

Publicat: 10 iul. 2016
1

Dupa sapte ani de ancheta asupra unui val de sinucideri la France Télécom, devenit intre timp Orange, se prefigureaza amenintarea unui proces pentru hartuire morala impotriva operatorul francez de telecomunicatii, a fostului director general si a mai multor manageri ai grupului.

In rechizitoriul care dateaza din 22 iunie, parchetul din Paris a cerut trimiterea in judecata a companiei, in calitate de persoana juridica, si a fostului director general Didier Lombard, care si-a dat demisia in urma acestui scandal.

O cerere similara a fost emisa impotriva altor doi directori de la France Télécom, fostul numar doi Louis-Pierre Wenes, si fostul director de resurse umane Olivier Barberot. Alti patru directori sunt vizati pentru complicitate.

Decizia de a da sau nu urmare a acestor cereri apartine acum judecatorului de caz care se ocupa de aceasta afacere care dateaza din 2008-2009 si care a avut un ecou enorm in Franta.

Potrivit sindicatelor si echipei manageriale, 35 de angajatii de la France Télécom s-au sinucis in 2008 si 2009. Aceste sinucideri sunt o consecinta a planului de restructurare Next demarat de operatorul francez, care intre 2006 si 2008 a dorit sa elimine 22.000 de locuri de munca si sa determine alti 10.000 de angajati sa isi schimbe postul.

„In 2007 voi face aceste restructurari intr-o maniera sau alta, pe fereastra sau pe usa”, ar fi declarat Didier Lombard in 2006 in fata angajatilor de la France Télécom. Ulterior, in luna martie 2010, Didier Lombard si-a dat demisia din functia de director general a grupului France Télécom.

Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent in 209 de tari, are 247 de milioane de clienti, dintre care 185 de milioane abonati la serviciile de telefonie mobila. Orange a realizat anul trecut vanzari de 39 de miliarde de euro si avea 155.000 de angajati la nivel mondial. Compania este lider de piata in Romania, cu peste 10 milioane de clienti, la 31 martie 2016.




Adauga un comentariu