Titlurile zilei

Lovitură pentru șoferii din Iași care au plătit polițe la „City Insurance”! Cea mai mare companie de asigurări este la un pas de faliment. „Prețurile vor crește brusc cu 70-80 la sută”

Publicat: 14 sept. 2021
Un om care își pune mâinile la cap, sigla
Situația firmei de asigurări "City Insurance" este una gravă. Milioane de români sunt afectați

Situația firmei de asigurări „City Insurance”, care este la un pas de faliment, are efecte și asupra clienților din Iași. Transportatorii, principalii clienți ai acestei companii, spun că situația se poate agrava dacă nu intervine Autoritatea de Supraveghere Financiară. „City Insurance” are mii de clienți în Iași, iar la nivel național are 3 milioane de asigurați

Scandalul izbucnit după ce firma de asigurări „City Insurance” a intrat în insolvență și este la un pas de faliment se resimte și la Iași. Clienții din Iași care au achiziționat pachetele oferite de această companie așteaptă răspunsul final al Autorității de Supraveghere Financiară privind falimentul firmei și ce se întâmplă cu polițele de asigurare în această situație. Specialiștii în asigurări spun că tarifele practicate de această companie au fost cele mai mici de pe piață, de aceea a crescut și numărul clienților.

„Momentan nu se știe deznodământul în privința companiei de asigurări. Ar trebui să plătească Fondul de Garantare (n.r- Fondul de Garantare a Asiguratilor-FGA) deci, dacă vor fi daune, vor fi suportate de Fond. Deocamdată oamenii așteaptă despăgubirile și dacă va falimenta probabil ASF va furniza un ghid pentru clienții acestei companii. Asigurările încheiate în Iași de „City Insurance” sunt preponderent RCA, CASCO, de locuințe sau agricole. Tarifele practicate sunt cele mai ieftine de pe piața asigurărilor. De exemplu, o asigurare la această companie costă 6.900 de lei, iar la alta, 12.000 de lei”, Andrei Postelnicu, manager zonal „Destine Broker”.

Augustin Hagiu, președinte FORT: „Vor crește foarte mult tarifele la asigurări”

Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), care momentan acționează ca administrator temporar al „City Insurance”, are obligația de a garanta plata despăgubirilor, din punct de vedere legal, a contractelor de asigurare în cazul falimentului unui asigurator, dar în limita plafonului stabilit de lege. Plafonul de garantare prevăzut de lege este de 450.000 lei pe un creditor de asigurare al asiguratorului în faliment, sumă insuficientă în cazul dosarelor de despăgubiri, potrivit specialiștilor în asigurări. Printre cei mai importanți clienți ai „City Insurance” se află firmele de transport. Potrivit lui Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), efectele falimentului companiei de asigurări se vor vedea în prețul polițelor de asigurare.

„Ar trebui să intervină ASF-ul pentru ca niciun client să nu fie afectat, inclusiv transportatorii. E deranjant faptul că vor crește foarte mult tarifele la asigurări dacă va dispărea de pe piață «City Insurance». Prețurile vor crește brusc cu 70-80 la sută”, susține Augustin Hagiu, președinte FORT.

Ionuț Moraru, antreprenor: „Dacă lucrurile nu vor fi cum trebuie, transportatorii vor ieși în stradă”

Unul dintre cei mai mari transportatori din Moldova care a încheiat polițe de asigurare cu „City Insurance” este Ionuț Moraru, administratorul companiei „Morandi Logistic” SRL. Administratorul companiei plătește anual în jur de 200.000 de lei către firma de asigurări.

„Dacă va crește tariful la asigurări, va trebui să intervină ASF-ul. Dacă lucrurile nu vor fi cum trebuie, transportatorii vor ieși în stradă, așa cum s-a mai întâmplat. Au mai fost probleme cu firmele de asigurări, iar piața a fost blocată. Pentru autobuzele cu mai mult de 50 de locuri plătesc 5.500 de lei pe an, doar pentru că sunt obligat, pentru a putea circula cu autobuzul, iar pentru microbuze, între 2.000 și 2.500 de lei, în funcție de capacitate. În ultimii 4 ani am avut doar 2 evenimente, dar nu grave, și în cazul în care se întâmplă ceva, acum, cu mașinile, va fi o presiune pe noi. În străinătate plătești 2.500 de euro/an și polița include CASCO, partea de prevenție, pachetul complet”, spune Ionuț Moraru, administratorul companiei „Morandi Logistic” SRL.

Reporterii „BZI” au prezentat într-o ediție anterioară situația antreprenorului care și-a salvat afacerea cu ajutorul banilor din programul IMM Invest.

Potrivit specialiștilor din Iași, clienții nu au motive de îngrijorare dacă instituțiile statului își fac treaba

Specialiștii în economie, din Iași, spun că situația în care a ajuns compania „City Insurance” era inevitabilă. Dacă specialiștii din cadrul ASF intervin la timp, situația nu se agravează.

„Dacă vinzi polițe sub prețul de funcționare la un moment dat intri în faliment. Problema e când ești lăsat să invadezi piața cu astfel de produse. ASF-ul trebuie să verifice ce s-a întâmplat. Dacă ASF-ul constată că o societate de asigurări nu are polițele de reasigurare, a fost păcălită, și compania nu și-a făcut aceste polițe și a închis ochii, nu este bine deloc. Dacă instituțiile abilitate își fac treaba, eu, ca și client, nu ar trebui să am nicio grijă”, susține conf. univ. dr. Dan Chirleșan, de la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor „UAIC” Iași.

Într-o ediție anterioară „BZI” a prezentat un caz al unui ieșean nemulțumit de compania de asigurări.

Compania „City Insurance” are 3 milioane de asigurați, la nivel național

„City Insurance” este una dintre cele mai importante companii de asigurări din România. „City Insurance” a fost înființată în anul 1998 și este singura companie de asigurări neafiliată, până în acest an, unui grup internațional. De-a lungul timpului, numărul clienților „City Insurance” a crescut pe piața polițelor RCA, după ce au falimentat companiile „Astra” și „Carpatica”.

În anul 2017, „City Insurance” a devenit liderul pieței asigurărilor din România. La finalul anului 2020, „City Insurance” avea active de peste 3,8 miliarde de lei, o valoare a capitalului social de 93,3 milioane de lei. Segmentul RCA este pilonul principal pe care compania s-a bazat, creșterea subscrierilor și a cotei de piață fiind un rezultat al unui preț foarte scăzut pe care asiguratorul l-a practicat. În ceea ce privește polițele RCA, compania are o cota de piață de 45 la sută, adică aproximativ trei milioane de asigurați și 20 la sută din întreaga piață de asigurări, potrivit datelor de la finalul primului trimestru.





Adauga un comentariu