Magazin

Lucruri de știut despre contabilitate când începi o afacere

Publicat: 09 dec. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Lucruri de știut despre contabilitate când începi o afacere

Contabilitatea ar putea să nu fie cel mai interesant subiect atunci când începi o afacere. Îți amintește de foi de calcul complexe și de ore de căutare a chitanțelor.

Dar, afacerea ta depinde de o contabilitate bună. Ai înființat o companie pentru a face bani și nu vei reuși niciodată acest lucru fără a avea o imagine de ansamblu a incasarilor si a cheltuielilor lunare.

Pentru mulți antreprenori, contabilitatea poate părea intimidantă. Probabil ai început cu o idee grozavă pentru un produs sau serviciu, și nu ești pregătit pentru cerințele de zi cu zi ale contabilității.

Pentru infiintare firma Bucuresti, poți apela cu încredere la NuAmContabil.ro. Cu siguranță te va ajuta și îți va fi de folos.

  1. Urmărește veniturile și cheltuielile

Dacă ai început o afacere, probabil că vei dori să faci bani și este foarte important să ai un sistem de înregistrare a veniturilor și cheltuielilor. Prima decizie pe care trebuie să o iei este modul în care dorești să înregistrezi aceste lucruri. Poți alege între un document Excel, o foaie Google, Quickbooks sau un alt instrument, în funcție de complexitatea tranzacțiilor. De asemenea, trebuie să decizi dacă îți dorești să faci acest lucru singur, să externalizezi munca sau dacă dorești să angajezi pe altcineva.

  1. Urmărește activele, pasivele și capitalul

Bilanțul este o declarație a activelor, pasivelor și a capitalului afacerii tale. Vei avea nevoie de unul. Contabilii folosesc această formulă standard pentru a crea un bilanţ: Active = Pasive + Capital propriu. Activele sunt tot ce deține compania ta de valoare, cum ar fi numerar, inventar de produse, computere și așa mai departe. Datoriile sunt lucruri pe care compania ta le datorează, cum ar fi un împrumut sau o datorie. Capitalul propriu reprezintă drepturile pe care proprietarii le au asupra activelor companiei, sau altfel spus, este practic investiția proprietarului în companie și câștigurile cumulate ale companiei.

  1. Pune bani deoparte pentru taxe

Da, trebuie să plătești taxe. Legile fiscale care se aplică afacerii tale depind de natura companie și de ceea ce vinzi. Va trebui să faci câteva cercetări și probabil să discuți cu un contabil pentru a ști exact ce reguli se aplică. Oricare ar fi acestea, va trebui să plătești taxe.

În primii ani, multe companii vor pierde bani. În acest caz, probabil că nu va trebui să plătești niciun impozit pe venit, dar va trebui totuși să depui o declarație de impozit pe venit. Când începi să câștigi bani, va trebui să începi să plătești impozite pe venit. Acest lucru poate fi o surpriză dacă nu ești pregătit pentru asta. Când începi să faci bani, pune bani deoparte pentru impozite.

  1. Buget și previziuni

Pe măsură ce începi să îți construiești afacerea, va trebuie să creezi un buget pentru veniturile și cheltuielile tale și să realizezi un forecast despre cum vor arăta lucrurile în viitor. Nu te lăsa dus de val când faci previziuni. În loc să realizezi un forecast pe 10 ani, când speri să fii milionar, începe cu anul viitor. Fii cât se poate de realist.

Un buget pregătit cu atenție poate fi extrem de util pe măsură ce îți dezvolți compania. Caută un loc pentru a reduce costurile. Vrei să crești veniturile? Uită-te la bugetul tău și începe să modifici lucrurile pentru a vedea cum poți realiza acest lucru.

Pe lângă faptul că te ajută să îți gestionezi afacerea, un buget și o previziune (forecast), te pot ajuta să obții finanțare. Băncile și investitorii vor dori să știe detaliile afacerii tale și cum va arăta în viitor. La fel ca tine, vor dori să se asigure că este o afacere care va reuși.

Sursa Foto – https://pixabay.com/ro/photos/audit-auditor-analiz%c4%83-examinare-4190944/

 

 

Adauga un comentariu