News Flash:

Luxul de a fi client al bancilor

14 Mai 2008
1859 Vizualizari | 2 Comentarii
• Haina nu il face pe om, dar deschide mai usor usile bancilor comerciale • Reporterii cotidianului BUNA ZIUA Iasi au facut un experiment pentru a descoperi cat de atenti sunt angajatii bancilor cu potentialii clienti, indiferent de haina pe care o poarta • Concluzia a fost ca iesenii imbracati la patru ace au acces mult mai usor la ghisee sau serviciile de consiliere, iar atentia si promptitudinea angajatilor bancilor comerciale fac parte din atitudinea fireasca de prestare a serviciilor bancare • In schimb, clientii imbracati in tinuta sport, o pereche de blugi, un hanorac si adidasi, trebuie sa aiba ceva mai multa rabdare cu reprezentantii bancilor

Haina nu il face pe om, dar deschide mai usor usile bancilor comerciale. Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI au facut un experiment pentru a descoperi cat de atenti sunt angajatii bancilor comerciale cu potentialii clienti, indiferent de haina pe care o poarta. Acestia s-au prezentat la mai multe unitati bancare din oras in doua tinute diferite, una sport si una oficiala si au incercat sa obtina informatii privind posibilitatile de contractare a unui credit bancar. Concluzia a fost ca iesenii imbracati la patru ace au acces mult mai usor la ghisee sau la serviciile de consiliere, iar atentia si promptitudinea angajatilor bancilor comerciale fac parte din atitudinea fireasca de prestare a serviciilor bancare. In schimb, clientii imbracati in tinuta sport, o pereche de blugi, un hanorac si adidasi, trebuie sa aiba ceva mai multa rabdare cu reprezentantii bancilor. Un astfel de client a solicitat serviciile de consultanta a unitatii Romanian International Bank (RIB) din zona Bucegi. Angajatii bancii in cauza s-au aratat destul de iritati de solicitarea clientului, fara sa poata macar sa-l directioneze catre un ghiseu. "Nu stiu. Eu nu ma ocup de asa ceva. De ce credit aveti nevoie?", a intrebat iritata doamna de la ghiseul din incinta bancii comerciale. In alta zi, cu o alta tinuta, clientul a fost primit cu ceva mai multa atentie si consideratie din partea angajatilor. Acesta a fost directionat politicos catre biroul de consultanta, unde a primit toate informatiile necesare. Contactati ulterior de reporterii cotidianului BUNA ZIUA Iasi, reprezentantii bancii comerciale sustin ca angajatii sunt prea tineri si fara experienta, motiv pentru care nu reusesc sa faca fata tuturor solicitarilor. "Avem sapte angajati in total, din care doar doi au vechime. Cei mai multi sunt tineri si nu au inca experienta necesara. Este foarte posibil ca in situatiile prezentate, clientul sa fi fost intr-o zi la un angajat mai vechi si in alta zi la un angajat tanar, care nu are la fel de multa experienta. Sunt trei colegi noi de cateva saptamani. E posibil sa fi vorbit cu unul dintre acestia. Sunt incepatori si abia se familiarizeaza cu operatiunile sau normele din domeniu. Este important si cum s-a adresat clientul. Intotdeauna cel care intra pe usa trebuie tratat ca un posibil client. Este vorba de un parteneriat", a precizat Danut Murariu, directorul sucursalei iesene a Romanian International Bank.

Se schimba foaia


La sediul central al Bancii Romane de Dezvoltare (BRD) Group Societe-Generale, clientul imbracat sport a fost luat in primire chiar de la intrare de catre angajatii de la Serviciul Informatii. Acestia i-au cerut, pe un ton usor nedumerit, sa explice la cine merge si de ce anume are nevoie. In schimb, clientul in tinuta oficiala a trecut de bariera estetica, fiind intampinat cu un salut calduros. La ghiseu insa, ambii clienti au fost tratati egal, iar consultantii bancari au dovedit rabdare si atentie pentru fiecare in parte. "Cateodata un client business poate atrage atentia. Cei mai multi au un consilier, motiv pentru care stiu deja la cine sa se duca si nu au nevoie de alte indicatii. O persoana nou venita este indrumata de cei de la Serviciul Informatii si directionata la un consilier sau la un ghiseu. Nu conteaza felul in care este imbracat clientul. Nu dupa aceste rationamente tratam clientii. Dincolo de zona bancii, exista aceasta perceptie. Desigur, clientii business atrag atentia intr-un anumit fel. Dar ne tratam clientii egal. Suntem prestatori de servicii financiar-bancare si traim de pe seama clientilor nostri", a explicat Eugenia Dascalescu, director Clientela Retail al sucursalei iesene a BRD. Situatiile prezentate nu sunt singulare sau nici pe departe nu reprezinta exceptia de la regula generala. Totusi, in cadrul experimentului facut au fost si unitati bancare, precum Raiffeisen Bank sau Banca Comerciala Romana (BCR), unde clientii au fost tratati in mod egal, fie cu toata atentia cuvenita, fie cu indiferenta si informatii insuficiente.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Anonim  | #35036
Mare experiment...
Vasile  | #35037
Cred ca acest articol e facuta la comanda. Daca tot va laudati ca ati facut o ancheta nu cred ca e relevanta pe doar doua banci. Eu zic sa mai incercati si apoi sa scrieti la ziar.

PS Un citor!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1531 (s) | 23 queries | Mysql time :0.033676 (s)