News Flash:

Magazinele vrac, o afacere care incepe sa prinda contur

22 August 2001
1759 Vizualizari | 0 Comentarii
•Acestea sunt preferate de catre iesenii cu venituri modeste

In ultima perioada, pe piata ieseana au luat fiinta tot mai multe societati al caror obiect de activitate este comercializarea produselor vrac. Acest tip de comert este considerat in prezent cel mai avantajos atat de comercianti, dar si de iesenii de rand care au posibilitatea sa cumpere doar in limita banilor pe care ii au in buzunar. In magazinele de tip vrac, produsele alimentare care se comercializeaza variaza de la piper macinat, praf de inghetata si vegeta, pana o gama larga de sortimente de dulciuri si paste fainoase. Aproape din nici o firma cu un astfel de domeniu de activitate nu lipsesc variatele sortimente de cafea. Daca unele firme s-au axat pe comercializarea produselor alimentare doar sub aceasta forma, alte societati au preferat ca pe langa alimentele impachetate sa introduca la vanzare si produsele de acest tip. In plus, unele firme iesene au renuntat la comertul clasic in favoarea vanzarii alimentelor vrac deoarece au considerat ca este mult mai avantajos si le aduce un profit mai mare. "Am avut inainte deschisa o societate in genul vechilor alimentare de pe timpul lui Ceausescu, insa nu avea prea mare vad si prin urmare nu mergea prea bine. Din acest an am renuntat la acel tip de comert si m-am axat pe vanzarea produselor vrac. Investitia este la fel de mare, dar activitatea merge mult mai bine decat inainte. Si in acest caz, cheia succesului este vadul comercial, deoarece omul intra si cumpara atatea sute de grame cat isi permite, fara a fi obligat sa ia o anumita cantitate", a afirmat Mariana Morariu, proprietara magazinului Marcom. De asemenea, Iulian Avram, de la firma Star Company, a declarat ca "profitul nu este chiar foarte mare, dar, oricum, momentan, acest tip de activitate este mult mai profitabil decat oricare altul. Plasate in cartierele marginase ale Iasului, aceste magazine au o clientela si mai mare deoarece oamenii au posibilitati financiare mult mai reduse decat in centrul orasului. Aprovizionarea se face cu usurinta deoarece acum sunt foarte multe firme de distributie care iti preiau comanda si iti dau chiar un anumit relas pana la efectuarea platii daca esti client fidel".
In ceea ce-i priveste pe ieseni, acest tip de magazine este foarte avantajos pentru multi dintre ei. "Acum mi-am cumparat de exemplu 50 de grame de cafea si 100 de grame de covrigei deoarece doar pentru atat am avut bani. In timpul scolii pot da copiilor pachet mult mai usor de cand au aparut aceste magazine", a precizat Ioana Gradinaru, o clienta fidela a acestui tip de magazine.
Cornelia LAZARESCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014230 (s)