News Flash:

Mai putine examene, in sesiune, pentru studentii de la "Cuza"

30 Iulie 2003
841 Vizualizari | 0 Comentarii
•Incepand cu viitorul an universitar, studentii Universitatii "Al. I. Cuza" ar putea da mai putine examene, insa cu mai multe credite •Din cauza avalansei de examene de la anumite specializari, numarul integralistilor a scazut ingrijorator

Din urmatorul an universitar, sesiunile studentilor Universitatii "Al. I. Cuza" din Iasi ar putea fi ceva mai aerisite: numarul de examene, exagerat de mare in cazul catorva specializari, va scadea. In prima sedinta de dupa vacanta, de pe 4 septembrie, Senatul Universitatii va dezbate problema planurilor de invatamant si a statelor de functiuni, de la cele 15 facultati. Universitarii vor incerca sa gaseasca modalitatile prin care, in conditiile in care li se va preda aceeasi materie, studentii sa aiba mai putine examene de dat, in cadrul sesiunilor. Ideea a fost lansata, cu aproape doua luni in urma, in Colegiul Academic, de catre prorectorul didactic al Universitatii, prof. univ. dr. Mihai Toma, primind girul universitarilor cuzisti. Pornind de la constatarea ca, la anumite specializari (cum sunt cele de la Litere), numarul examenelor dintr-o sesiune ajunge chiar la 14, si de la o scadere alarmanta a numarului de integralisti (pana la 20% din total), universitarii propusesera ca numarul de examene sa nu fie mai mare de 7, fiecare avand intre 4 si 6 credite. Masura ar fi avut avantajul ca le lasa mai mult timp studentilor pentru pregatire, stimulandu-i in acelasi timp sa invete pentru note mai mari. Ramanea ca, pana la sfarsitul anului universitar, fiecare facultate sa vina cu propuneri de a reduce numarul de examene, prin restructurarea cursurilor predate. Numai ca, dupa cum a precizat rectorul Universitatii, Dumitru Oprea, conducerile unora dintre facultatile cuziste (printre care Biologia) au preferat sa amane, pana dupa vacanta, prezentarea propriilor propuneri.

Inertia cadrelor didactice

Concret, propunerea vizeaza comasarea cursurilor cotate cu putine credite, in cursuri mai concentrate, cotate cu un numar mai mare de credite. Astfel, de exemplu, intr-un semestru, in loc de doua cursuri cu cate doua credite, studentii ar putea face unul singur, dar cu patru credite. In acest caz, cei doi profesori ar trebui sa-si concentreze materia predata, fiecare avand la dispozitie cate jumatate de semestru pentru predare. De aceea, dupa cum explica prorectorul Mihai Toma, scaderea numarului de examene nu trebuie sa insemne, spre usurarea profesorilor, si o serie de disponibilizari in randul acestora. Sumele folosite pentru plata normelor vacante ar putea fi utilizate pentru cresterea salariilor, pentru normele posturilor. Insa, avertiza, inca din urma cu aproape doua luni, prorectorul didactic al Universitatii, principalul obstacol care trebuie depasit, pentru ca aceasta masura sa devina functionala, este tocmai inertia profesorilor, multi dintre acestia obisnuiti sa predea de zeci de ani aceeasi materie, in acelasi mod.
(D.P.)
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1319 (s) | 22 queries | Mysql time :0.023856 (s)

loading...