Actualitate

Mai rau ca pe vremea lui Ceausescu: strazile, interzise pentru masini – FOTO

Publicat: 17 ian. 2012
1

@ Soferii trebuie sa se tina bine, pentru ca, din acest an, circulatia rutiera din centrul orasului se va desfasura dupa cu totul alte reguli @ In zona centrala vor avea acces riveranii si masinile de aprovizionare @ Modificarile au fost incluse in noul Plan Urbanistic General al Iasului @ Pe timpul lui Nicolae Ceausescu, duminica, aveau voie sa circule cu masinile, pe rand, doar cate o parte a soferilor @ In mandatul lui Nichita, pe strazile din centrul Iasului nu vei mai putea trece decat ca pieton @ Vezi in randurile de mai jos strazile pe care nu mai ai voie sa intri cu autoturismul

Atentie, soferi! Din acest an, circulatia rutiera din centrul orasului se va desfasura dupa cu totul alte reguli. In zona centrala vor avea acces riveranii si masinile de aprovizionare. Practic, in Iasi, va fi mai rau decat pe vremea lui Nicolae Ceausescu. Atunci, duminica, nu aveai voie sa circuli cu masina prin anumite zone decat odata la doua saptamani (intr-o duminica cei cu numere de inmatriculare pare; in cealalta, cei cu numere de inmatriculare impare). La peste doua decenii de la Revolutia din ’89, in mandatul lui Nichita, pe strazile din centrul Iasului nu vei mai putea trece decat ca pieton.
 
Dupa doua zile de discutii cu firma Search Corporation SRL, care se ocupa de intocmirea noului Plan Urbanistic General (PUG) al Iasului, ieri s-a ajuns la o serie de hotarari clare, ce vizeaza, in principal, traficul din zona centrala. Una dintre cele mai importante masuri anuntate anul trecut a fost avizata de comisia tehnica formata din trei arhitecti, alaturi de reprezentanti ai primariei si ai Search Corporation. Astfel, dupa ce PUG-ul va fi receptionat soferii nu vor mai avea acces in zona centrala a orasului, adica in interiorul perimetrului format de bd. Stefan cel Mare si Sfant, bd. A.Panu, Elena Doamna, bd. Independentei. Concret, in afara de bd. Stefan cel Mare, pe celelalte artere se va putea circula, dar nu si pe strazile alaturate din interiorul perimetrului. Edilii spun ca masura este binevenita si ca ar conduce la fluidizarea traficului. Ramane de vazut daca si in realitate vor sta lucrurile astfel.

Accesul nu va fi interzis in totalitate. Vor putea intra in perimetru soferii riverani, care au locul de munca in zona si masinile de aprovizionare, care vor avea un orar bine definit, in cursul diminetii. Nu se stie clar daca va fi interzis accesul vehiculelor si pe strazile Closca, Crisan sau in zona Mitropoliei. Anul trecut, directorul tehnic Mihai Chirica a precizat ca nici in 20 de ani nu ar putea fi luata o astfel de masura. Cert este ca, pana la urma, masura a fost aprobata. Contactat telefonic, el a precizat ca, totusi, este o perspectiva. „Si cine mai are voie sa intre in centru? Sincer, nu am vazut prevederile din PUZ-uri. Presupun ca este vorba de masinile de mare tonaj. Unde mai pot parca autocarele cu turisti? Ar fi o idee de perspectiva. Inca nu am studiat”, a comentat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si Investitii.

Parcari supraterane si subterane

Conform documentatiei realizate de Search Corporation, ar urma sa fie amenajata o parcare supraterana pe amplasamentul actualei parcari cu taxa de pe strada Agatha Barsescu, din spatele primariei. Apoi ar urma sa fie construita o parcare sub esplanada Teatrului National, iar alta sub statuia de pe bd. Independentei. Edilii cred ca astfel s-ar rezolva problema locurilor de parcare in perimetrul mentionat, situatie in care strazile pot deveni zone de promenada.

Pasaj SF in Arcu

O alta masura face referire la construirea unui pasaj suprateran chiar la intersectia strazilor Muzicescu – Arcu. Astfel, tramvaiele si masinile care vin din Copou ar urma sa faca o bucla in intersectie, dupa care sa coboare spre zona Arcu – Gara. Aceste masuri nu par sa se concretizeze in scurt timp, mai ales ca este nevoie de fonduri substantiale. Reprezentantii municipalitatii sustin ca cel putin partea de acces in zona centrala va fi pusa repede in practica, in timp ce celelalte investitii ar putea fi duse pana la capat in baza unui parteneriat public – privat.

Gata in iunie

Se pare ca noul PUG va fi gata de-abia in luna iunie, iar dupa aceea va fi supus aprobarii in plenul Consiliului Local. In maximum trei saptamani vor fi predate cele sase Planuri Urbanistice Zonale (PUZ), recent finalizate. Trei au fost pentru zona centrala, iar alte trei pentru Galata, Cicoarei si Viticultori. Pana acum, sumele au fost decontate catre firma Search Corporation, urmand ca restul de plata sa se faca la predarea noului PUG.

Se construieste pe un PUG vechi

Pentru redactarea PUG-ului, municipalitatea a alocat suma de 1,5 milioane lei, fara TVA. Search Corporation trebuie sa actualizeze PUG-ul, care nu a mai fost modificat de 11 ani, intrucat, in ultima perioada, s-a construit masiv. PUG-ul trebuia finalizat in 2010, dar din cauza lipsei de fonduri perioada de intocmire a fost prelungita. In 2009, o buna parte din proiectele din oras au fost respinse in cadrul Comisiei de Urbanism. La vremea respectiva PUG-ul era expirat, pentru ca avea o valabilitate de zece ani, conform unei hotarari de Consiliu Local. Iesenii aveau sanse mari de castige in instanta daca nu primeau aviz de la comisie. La sesizarea reporterilor cotidianului BUNA ZIUA IASI, in plenul unei sedinte de Consiliu Local s-a luat decizia ca valabilitatea vechiului PUG sa fie prelungita pana la aprobarea celui nou.





Comentarii
  • De ce intarzie PUG nou?Numai unii il cunosc. E vorba ca valoarea mica acum a unor terenuri si propietati imobiliare va creste dupa aparitia PUG nou. Deci smecherii cumpara acum si fraierii dupa!Asta e singurul motiv de ce prostimea, fraierii, nu au acces la PUG nou. Incercati sa ma contraziceti dle. Nechita!Nu aveti cum……

  • Dragii mei, ca Nichita e un manager de toata jena, ca nu face treaba ca nu stiu mai ce e perfect adevarat.Dar cand face ceva iar sariti ca niste gaite.Cum a-ti vrea sa faca si sa modernizeze fara sa incurce pe nimeni. Nu mai fiti carcotasi cand nu e cazul. Unde ai vazut tu stimate reporter sa modernizezi o artera importanta, in orice oras al lumii, fara sa restrictionezi circulatia?

  • budinca de autor, de cand e rau sa fie circulatia auto blocata in centrul orasului? Asa-i in toate orasele cum trebuie din Europa

  • Fratilor, voi nu sinteti in stare sa asfaltati orasul si sa faceti un simplu pasaj subteran la Hala dupa nici eu nu mai stiu cati ani . Ce rost au toate aceste vise . sa nu uitam ca anul asta sau viitor ar trebui sa fie gata inca 2 pasaje la bariera Tigarete si Fundatie. Despre ce vorbim ? Rusine !

  • citeam zilele trecute despre faptul ca reporterul boaru nu are acces in primarie. pentru o clipa am crezut ca e primaru nesimtit, acum insa am inteles. nesimtitul e chiar boaru. acest titlu, acest articol, descalifica complet atat publicatia aceasta cat si pe numitul reporter. este jenant, este stupid, sa compari vremurile lui ceausescu, pe care de altfel dl boaru nu le-a prins de loc, el avand la revolutie doar 6 anisori, cum ziceam, e stupid sa compari interzicerea circulatiei sambata si duminica de dinainte de 9* cu interzicerea circulatiei in anumite zone din oras din cauza lucrarilor de modernizare sau si ma fericit, datorita creearii de spatii pietonale in zone de interes cultural si istoric.
    din pacate cetateanul boaru ca si reporterul boaru nu are absolut de loc capacitatea de a intelege si ulterior relata faptele asa cum sint ele. prezentarea aceasta tendentioasa, rea, stupida este un mare serviciu adus edililului acestui oras frumos, pt ca scoate in evidenta motivul care a stat la baza franarii acestui oras si anume obtuzitatea in gandire. daca priviti cu atentie, boaru este in relatii bune cu simirad, acel primar obtuz care nu a reusit in iasi decat 3 lucruri. sa desfiinteze linia de tramvai podu ros – cug, sa nu faca nici un proiect important de modernizare a orasului, sa tina orasul in loc vreme de *2 ani.
    asa ca obtuzitatea si prostia unora ca boaru si simirad sint motivele intarzierii iasului.
    cand nu vom mai avea obtuzi ne va fi mai bine. felicitari dle boaru pentru articol, e minunat, minunat de obtuz.

  • Numa nume, asa caracter, talent si instructie. La ce va asteptati de la un Bouar? Ce credeti ca a priceput el si fituica abjecta la care lucreaza din proiectele de anvergura ale Iasului? Nimic! Cum vrei program fara investitii, baiete? In loc sa te incrancenezi impotriva primaului mai bine ai pune mana pe carte si ti-ai cauta un job normal care sa te transforme intr-un barbat adevarat, nu sa te tina papagalul sefului de la BZI. Apropo, cu cat te plateste?

  • In toate orasele care se respecta centrul civic si istoric este destinat numai pietonilor si nu la toti marlanii care isi etaleaza masinile. Asa ca acest asa zis reporter face de ras tota bresla. Rusine si pentru modul tendentios pe care il are si l-a avut mereu atunci cand s-a facut ceva bun in acest frumos oras.
    Felicitari municipalitatii pentru modul in care vrea sa reamenajeje oresul.

  • Poate acum intelegeti de ce nu-l mai lasa Primaria pe acest Bo(u)aru sa aiba acces! Sa stea in p..da masii in fata calculatorului, ca daca iese pe strada moare la cat ii de prost…

  • Poate ca aveti dreptate voi, cei ce sustineti ca e bine ca centrul sa ramana deschis doar traficului pietonal, insa cred ca intai ar trebui construite parcarile si apoi sa se inchida circulatia. Si inca ceva: asta e pentru prostime, ca „boierimea” sta in centru si va avea acces, iar interlopii care vor intra nu vor fi amendati. Totul pentru linistea VIP-urilor!!

  • Daca va uitati putin pe zona marcata cu rosu pe harta o sa vedeti ca nu e dracu asa de negru . Daca ar fi blocata circulatia auto in zona respectiva , in primul rand s-ar fluidiza traficul pe Independentei(se renunta la drumul care duce pana la Filarmonica si la cel care duce pana in spate la Hala ). La fel s-ar fluidiza traficul pe Stefan daca se renunta la drumul dintre Filarmonica si Stefan. Pe Anastasie Panu nu ar mai fi probleme la intersectia cu straduta de la Moldova Mall . Pe Elena Doamna nu te-ai mai confrunta cu toti desteptii care fac stanga dupa o asigurare precara de pe sensul unic (cel din spatele hotelului Europa) . Ca o concluzie , inainte sa sariti mai bine ganditi …

  • Daca mai apuca ca primar ca l da jos lumea cind iese n strada pe tilharul asta de la tara de unde a venit!!!sa faca la bt asta nu in orasul nostru!!!

  • Stati linistiti oameni buni,ca acest PUG nu are alt rost decit sa se mai sustraga niste bani din buget. Ca sa se realizeze ceea ce prevede acest PUG,la banii necesari si la ritmul de lucru in care se executa lucrarile, cred ca abia peste vreo doua generatii va fi posibila infaptuirea lui si cum primarul actual si gasca lui vor fi o amintire cine stie ce vor hotari cei care urmeaza. Lasati firma care a intocmit PUG-ul sa isi ia banii, sa isi plateasca spagile obligatorii catre cei din primarie si in rest om mai vedea noi ce va fi.

  • Catre autorul „articolului” : pai, mai, BOUarule, nici daca se construieste cate ceva, pe ici, pe colo, nu-i bine? Si ce daca n-ai sa mai treci cu masina prin centru? Cu cat mai putina poluare, cu atat mai bine, nu crezi? CHINEZII AU TRECUT DE MULT LA BICICLETE PT DEPLASARI SCURTE…

  • Ok! Si acum ca un bun manager primarul trebuie sa explice punctele tari si punctele slabe … Dar mai ales in baza carui studiu a luat decizia (e clar ca el nu e specialist si nici Chirica) … Si daca nu e in baza celui platit cu ceva timp in urma ptr muuuulti bani … Atunci pe ce naiba a dat banii ???? Oricum … Aici e si de autosesizat ceva autoritati care dorm in papuci de la revolutie si prind doar gainari …

  • incredibil…dar la sensuri unice de ce nu va ganditi?
    cred ca ar trebui sa cereti si parerea cetatenilor inainte de a va lua valul,,,cred ca taximetristii sunt cei mai in masura sa va dea si ideeile daca duceti lipsa de ele,,,iar daca nu intrebati si alti primari (de ex.la Brasov)cu au implementat strazile cu sens unic….luati exemplu de la ei

  • Pai in zona aceea sunt si spitale, Policlinici unde vin si bolnavi din alte orase. Sens unic ar trebui incercat. A cui e firma de consultanta? Poate e chiar a cuiva din Primarie.

  • Jegosul asta de primar comunist impreuna cu lingaul sau Chirica, daca ar fi umblat putin prin strainataturi ar sti ca in timpul zilei cel putin autoturismele cu euro * si euro 5 pot circula prin centrul orasului. Dupa ce a permis construirea supermarketurilor prin tot orasul astfel incat tirurile au distrus toata infrastructura acum se gandeste cum sa isi mai bata joc putin de praiubitii sai alegatori. Vezi mai jeg comunist ca mai ai de prasit pe la Hodoroi. si ia-l si pe Chirica cu tine sa-l bronzeze putin soarele in creier.

  • Suferiti cu comunismu’ asta…in orasele civilizate, in centrul vechi nu se prea circula cu masina sau te rupe costul parcarii daca vrei sa o faci; la noi nu prea se incadreaza ca si „centru vechi” si nu prea sunt alternative, dar putin bun simt n-ar strica! Sa vedem la vara ce iese…

  • Da, nu fiti indignati, toata lumea are dreptate, realitatea si dreptatea este a privitorului.Dar sa va spun eu si altii ca mine, pe aproape 2* ha teren intravilan cuprins in vechiul PUG prin PUZ-ul Tatarasi asa numitul proiect pasaj Tatarasi care interzice oamenilor sa construiasca pe proprietatea personala. De ** ani nu pot construi, nu ma expropriaza, nu-mi da teren la schimb si daca am gasit teren pentru schimb mi-au facut o expertiza la metru patrat la pret de periferie, adica *6 euro/mp/ teren semicentral,motivand ca nu se poate construi, iar expertiza pe terenul lor este de 2*9 euro/mp.Va mira? Sa nu va mire, pentru ca va spun sigur nu-i intereseaza de noi, sunt reprezentantii statului si eu spun ca statul in acest moment se comporta ca cel mai rau vataf.Nu uitati, nu sunteti voi reprezentati de ei sa va rezolve problemele, sunt acolo sa va tina in frau si cat mai saraci, sa va bucurati cand va da ajutoare sociale, salarii mici, dari cat mai mari si servicii ioc.Sa-mi spuna si mie un smecher de asta cu gura mare care-i apara pe cei fara de inima cu ce l-a ajutat Nechita si acolitii si ce se vede in Iasu-l nostru de pe urma lor. Linii de tramvai la supra pret, tramvaie mortale, ignorare fata de proprietari, bahlui navigabil, palas construit pe locul unui strand de pe la **** monument istoric la fel ca si palatul, strazi proaste, caini din ce in ce mai multi, echipa de fotbal :), administrarea cet datorita careia si-au taiat oamenii caloriferele.Dar mai bine -i las pe aia care au jucat hora unirii, in piata, cu USL, ca doar au primit fasole cu carnati si vin, sa vorbeasca ei despre realizarile acestor doctori, ingineri si tot felul de venetici ai orasului nostru drag.Astept criticile fasolarilor scump platiti, dar din pacate tot din banii lor, saracii de ei nici macar asta nu stiu.

Adauga un comentariu