News Flash:

Mananci prea mult? Iata de ce nu rezisti tentatiei

6 Octombrie 2009
1677 Vizualizari | 1 Comentarii
Mananci prea mult Iata de ce nu rezisti tentatiei
Afisat la 13:35

Controlul greutatii tine, pe langa alimentele pe care le consumi, si de gradul in care poti sa rezisti tentatiilor culinare. Lucrurile simple, cum ar fi aducerea de snacks-uri tentante in casa ta, bomboanele aflate la vedere pe birou si multe altele asemenea pot duce la ceea ce se numeste supraalimentare. De aceea, pentru a-ti tine greutatea sub control, trebuie sa fii ponderat in tot ceea ce inseamna consum.

Web.md va prezinta cativa dintre factorii care pot cauza supraalimentarea si implicit cresterea in greutate:

1. Sunetele si mirosurile. Supraalimentarea poate fi declansata de mirosul ademenitor al mancarii sau de sunete. In acest sens se poate da exemplul popcornului - numai la simplul auz al floricelelor de porumb care sar in cuptor, ti se deschide in mod instantaneu apetitul.

2. Mancatul irational. Reprezinta actul aproape inconstient de a duce produsele alimentare la gura. Acest lucru se intampla in timp ce stai in fata televizorului, citind o carte sau verificand email-uri.

In aceeasi categorie se incadreaza si situatia cand te fortezi sa termini tot din farfurie, desi abia mai poti lua cateva inghitituri.

3. Usurinta de a gasi produse alimentare. Mancarea nu se mai gaseste doar in restaurante. Oamenii au posibilitatea de a o cumpara de la nenumaratele automate aflate in institutii sau pe strada si chiar de la benzinarii. Iar atunci cand produsele alimentare se afla in fata noastra, avem tendinta de a manca mai mult din ele, spun expertii. Cercetarile arata ca atunci cand pe birou, la locul de munca, un angajat tine o punga de bomboane, mananca aproape inconstient nu mai putin de 9 bomboane pe zi, in timp ce, daca ele sunt tinute in sertar, consumul se reduce la sase bucati pe zi.

4. Produsele alimentare care pot fi mancate rapid si sunt necostisitoare. Restaurante fast-food de la fiecare colt de strada ofera produse alimentare ieftine si incurajeaza consumul mult si des. Nutritionistii recomanda limitarea consumului de la restaurante fast-food la o data pe saptamana. Totodata, trebuie sa alegi optiunile santoase din meniu, cum ar fi salatele si sandwich-urile de pui la gratar.

5. Marimea portiilor de mancare. Cele mai multe restaurante servesc portii mari. Nutritionistii recomanda un consum moderat de alimente, bazat mai degraba pe fructe, legume, salate. Totodata, este bine sa mananci variantele mici ale meniurilor si sa le mesteci incet. Mancand mai incet nu doar ca vei digera mai bine, dar nu vei simti "marimea portiei".

6. Pachetele "extra". Bazate pe ideea de a cumpara pungi mai mari pentru a economisi, ajungi automat sa si consumi mai mult. Cercetatorii au descoperit ca atunci cand mananci dintr-o punga mai mare, consumi mai mult cu 25-50% din acel produs, mai ales cand mananci snacks-uri si dulciuri.

7. Farfuriile mari. Peste 50% dintre persoanele care mananca din boluri, farfurii si cupe mai mari au tendinta de a consuma mai mult. Astfel, este bine sa puneti portii mici de mancare, in farfurii mici.

8. Prea multa varietate. Intr-un restaurant cu bufet suedez este extrem de greu sa te abtii sa nu gusti din tot. Este de preferat sa va orientati catre alimente reduse in calorii si bogate in substante nutritive - cum ar fi fructe, fasole, legume, supe, cereale integrale, lactate.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

fost elev  | #82812
trebuie spuse,daca exista si solutii pt a rezista tentatiei
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1447 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029505 (s)