News Flash:

Mancarea gatita, mai sanatoasa? Adevarul este la mijloc

23 Mai 2018
542 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (0.0000)
USD: 4.0854 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Mancare gatita

Multe gospodine gatesc zi de zi si se mandresc cu asta, convinse ca in familia lor se mananca sanatos, tocmai din motivul ca mancarea e facuta-n casa.

Ai mei au mancare gatita zilnic, nu cumpara toate bazaconiile, ca altii“ – se lauda multe mamici si sotii. Totusi, cei care obisnuiesc sa manance acasa nu au o stare de sanatate mai buna decat restul populatiei, conform unor studii. Mai mult decat atat, persoanele care petrec ore intregi in bucatarie, gatind, prezinta un risc chiar mai mare de a suferi de boli de inima, infarct miocardic sau atac vascular cerebral, pentru ca e vorba de o activitate sedentara. Gatit nu e sinonim cu sanatos, iar alimentele nu sunt mai benefice doar pentru ca sunt gatite acasa. Desigur, asta nu inseamna ca nu e bine sa gatesti, dar trebuie sa ai mare grija la modul cum o faci.

Femeile care petrec frecvent mult timp in bucatarie, gatind, au risc mai mare de obezitate, diabet, boli de inima si complicatii asociate.

Atentie la grasimi!

Ingredientul cel mai ingrasator din mancarurile gatite sunt grasimile, de cele mai multe ori sub forma de unt, ulei si  smantana grasa.

O banala mancare de spanac isi dubleaza (cel putin) numarul de calorii daca o prepari cu smantana, asa cum salata de vinete devine bomba calorica daca ii adaugi maioneza, iar cartofii prajiti nu sunt mai putin ingrasatori daca ii prepari acasa, in tuci. De asemenea, daca folosesti sare si zahar din belsug, mancarea devine la fel de nesanatoasa ca aceea de la fast-food. Pericol de ingrasare Persoanele care gatesc nu sunt neaparat mai slabe decat celelalte, dimpotriva.

Asta pentru ca, gatind, nu poti monitoriza cu precizie caloriile. Cand mananci o cutie cu branza de vaci, te uiti pe eticheta si stii exact cate calorii are: 200, sa spunem. La fel, daca cumperi o salata de ton la restaurant sau hypermarket – cantitatea si numarul de calorii trebuie sa apara pe ambalaj/in meniu. Insa cand e vorba de mancarea gatita, e greu sa estimezi corect atat gramajul, cat si numarul de calorii dintr-o portie. Nu ai idee cate calorii contine o farfurie cu tocanita de dovleac, de ciuperci sau mamaliguta cu branza,  nu-i asa? Poate mai mult de jumatate din totalul permis de-a lungul unei zile, pentru ca in procesul de preparare adaugi tot felul de ingrediente care cresc  valoarea calorica a mancarii. In plus, cum nu gatesti fix atatea portii cate persoane sunt la masa, mereu exista tentatia sa mananci mai mult sau chiar sa dublezi portia.

Exista si avantaje
Depinde doar de tine sa faci din mancatul acasa un beneficiu real.  Ideal este sa gatesti supe, ciorbe, carne si legume la cuptor sau la abur.

  • ai control total asupra ingredientelor, a calitatii si prospetimii lor;
  • costa mai putin;
  • mancarea nu contine conservanti, asa cum se intampla cu chipsurile, semipreparatele sau alte produse tip fast-food.

Gatit versus crud
Mancarea cruda, precum salatele de legume si fructe, are cu siguranta mai putine calorii. Totusi, nu e indicat sa mananci totul crud si nici nu e mai sanatos, caci unele vitamine sufleu se absorb chiar mai usor din alimentele gatite, de exemplu, licopenul din rosii sau morcovi. Solutia este sa adopti un meniu echilibrat.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1596 (s) | 23 queries | Mysql time :0.021346 (s)