Actualitate

Marsaviile gastii de la „Ziarul de Iasi” dezvaluite de BZI au ajuns in presa centrala

Publicat: 09 mart. 2011
Marsaviile gastii de la „Ziarul de Iasi„, in fruntea careia se afla actualul sef al TVR, Alexandru Lazescu, care au fost dezvaluite in ample anchete jurnalistice de cotidianul „Buna Ziua Iasi„, au ajuns in presa centrala.

Sub titlul „Basescu si PD-L rasplatesc cuplul Andi Lazescu – Dan Radu cu sefia TVR„, cotidianul.ro a publicat un material de sinteza sustinut de facsimile si bazat pe articolele publicate de BZI de-a lungul anilor cu privire la afacerile derulate la Iasi de echipa fostei publicatii „Monitorul de Iasi„, transferata acum, in parte, la carma TVR.

Redam mai jos amplul material al cotidianul.ro insotit de facsimilele publicate de BZI:
„Cotidianul „Buna Ziua Iasi” a publicat de-a lungul anilor zeci de anchete jurnalistice cu privire la afacerile derulate la Iasi de echipa fostei publicatii „Monitorul de Iasi”, transferata acum, în parte, la cârma TVR prin reprezentanti: consilierul Dan Radu si presedintele Alexandru Lazescu.
Pe data de 22 iunie 2009, ziarul „Buna Ziua Iasi” anunta cu litere de-o schioapa:
„Grupul de interese care de aproximativ 15 ani controleaza economia si aproape toata presa din Iasi este cercetat penal de DNA Bucuresti
• Dosarul penal instrumentat de Directia Nationala Anticoruptie cu ajutorul Curtii de Conturi a Romaniei are numarul 25/P/2006 si se refera la devalizarea, jefuirea celei mai mari societati de alimentatie publica de stat din Iasi, SC Alimentara SA
• Sunt implicati Danut Prisecariu – actualul patron al postului de televiziune Tele M, dar si Cezar Caluschi, Alexandru Lazescu, Dan Radu, Constantin Hritac (zis Toni), care au ocupat de-a lungul timpului functii de conducere, de directori, redactori sefi, editori la ziarul Monitorul, transformat dupa aceea in Ziarul de Iasi, dar si firma care a finantat cele doua ziare, respectiv SC Medianet SRL
• In anul 2000, cand au pus mana, cu doar cateva zeci de milioane de lei vechi, pe SC Alimentara SA, unitatea avea un numar de 60 de spatii comerciale
• Cele mai bune spatii, inclusiv Hala Centrala, au fost impartite intre Danut Prisecariu, Cezar Caluschi, Alexandru Lazescu, Dan Radu si Constantin Hritac, actualul redactor sef al Ziarului de Iasi, care a luat doua spatii mari si traieste ca boierul din chirie
• Dupa aceea, restul spatiilor le-au vandut cu zeci de miliarde lei si au bagat banii in buzunar
• Jurnalistii cotidianului BUNA ZIUA IASI au studiat zeci de ore documentele existente in arhivele institutiilor statului si au refacut piesa cu piesa istoria celui mai mare jaf din istoria economica a judetului Iasi
• Ulterior, din vanzarea spatiilor au incasat 42.750.758.499 lei vechi, plus 496.306 USD si 743.717 Euro, bani pe care i-au bagat in buzunare
• Dar asta nu este tot, acesti indivizi incaseaza in continuare chirii de milioane de Euro anual din spatiile pe care le-au pastrat pentru ei si le-au trecut in proprietate privata”.
Aceeasi publicatie facea o precizare: „Vorbim despre cel mai mare jaf din istoria economica a judetului Iasi, privatizarea, devalizarea si jefuirea celei mai importante unitati de alimentatie publica de stat din Iasi, SC Alimentara SA. De aceea, Directia Nationala Anticoruptie, cu ajutorul Curtii de Conturi a Romaniei, a deschis dosarul penal nr. 25/P/2006”.
Cotidianul „Buna Ziua Iasi” a venit si cu alte date în care apare implicarea Directiei Nationale Anticoruptie: „Sesizata de Directia Nationala Anticoruptie cu adresa nr. 797/1.08.2006-Serviciul Teritorial Iasi, Camera de Conturi Iasi a demarat un control la SC Alimentara SA la inceputul anului 2007. Verificarile au durat, deoarece sefii SC Alimentara SA Iasi refuzau sa puna la dispozitia inspectorilor documentele unitatii pentru a efectua verificarile necesare.
Procurorii au intervenit imediat si, cu un mandat special, au ridicat documentele SC Alimentara SA (27 de volume foarte groase) si le-au predat Curtii de Conturi. Procurorii le-au spus inspectorilor Curtii de Conturi sa verifice modul de privatizare, de evaluare si valorificare a patrimoniului etc.
Numai ca, imediat ce au inceput verificarile, sefii Camerei de Conturi Iasi au fost tinta unor atacuri virulente din partea postului de televiziune Tele M, al lui Danut Prisecariu. A fost necesara interventia autoritatilor centrale si transferarea dosarului la Bucuresti, respectiv la Directia Nationala Anticoruptie si la Curtea de Conturi a Romaniei.
In primul rand pentru ca erau necesare si consultarea unor documente de privatizare existente in arhivele Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (fost Fondul Proprietatii de Stat – FPS) si in al doilea rand pentru ca s-a considerat ca era mai bine ca inspectorii Curtii de Conturi sa scape de presiunile exercitate de postul de televiziune Tele M.
Controlul a fost finalizat, banuielile procurorilor s-au adeverit, ceea ce s-a intamplat la SC Alimentara SA Iasi, de cand statul a pierdut controlul si pana in prezent, reprezinta un lung sir de infractiuni, iar dosarul penal este in continuare in cercetari, dupa cum a informat Directia Nationala Anticoruptie cotidianul BUNA ZIUA IASI, prin adresa nr.211/VIII/3/2009″.
Tot „Buna Ziua Iasi” a mai titrat: „Ziarul de Iasi a luat Hala Centrala” si a scris în continuare: „Parte a grupului de firme care au finantat Ziarul de Iasi, SC Medianet SRL, reprezentata de presedintele ziarului, Alexandru Lazescu, a cumparat pe data de 12.02.2000, cu numai 96.208.099 lei vechi, o parte din Hala Centrala. Astfel, Medianet SRL a cumparat subsolul in suprafata de 108 metri patrati, o parte din parter in suprafata 207, precum si 9.100 metri patrati de teren. Anterior, Medianet SRL a mai cumparat pe data de 22.12.2000 tot de la SC Alimentara SA un spatiu comercial de pe strada Sfantu Lazar nr. 45, bloc A6 in suprafata de 69 metri patrati la pretul de 25.083.000 lei. Tot in data de 22.12.2000, SC Alimentara SA a vandut SC Medianet SRL spatiul comercial de pe strada Sfantu Lazar nr.45, bloc A6, spatiu comercial in suprafata de 139 metri patrati, pentru suma de 134.214.000 lei vechi”.
Unii dintre cei implicati în toate aceste povesti au fost condamnati la închisoare. A fost însa închisoare cu suspendare. Având în vedere ca sunt persoane corect orientate, nu i-a atins nici macar un arest preventiv asa cum e la moda pentru altii. Despre închisoare cu executare, cine si ce sa zica.
Reactia lui Dan Radu, consilier al lui Alexandru Lazescu: „Ce treaba am eu cu Medianet?! Hai nu o mai beliti atâta cu asta, scrieti ce vreti. Dar aveti grija ce scrieti! Sa fie corect, da? Sunt de 26 de ani în presa si stiu cum se fac astea. Va rog sa nu ma mai sunati pe mine, scrieti ce vreti. Nu a fost nimeni condamnat. Nu stiu nimic despre un dosar la DNA”.
Alexandru Lazescu nu a raspuns vineri la telefonul mobil, fiind plecat, dupa informatiile noastre, in Finlanda.”

 





Comentarii
Adauga un comentariu