News Flash:

Masini de mii de Euro abandonate la Sculeni

11 August 2007
6015 Vizualizari | 0 Comentarii
• Vama Sculeni este pe punctul de a se transforma intr-un cimitir de masini • Retinute, confiscate sau luate in custodie, marci precum Mercedes, BMW, Volkswagen sau chiar Mazda au fost abandonate in vama • 16 autoturisme zac in spatiile vamii din Sculeni • "Cazurile in care proprietarii au venit sa isi recupereze masinile sunt foarte rare. Au fost doar cateva in ultimii ani", a sustinut Ioan Pintilei, seful Biroului Vamal Sculeni
Retinute, confiscate sau luate in custodie, marci precum Mercedes, BMW sau chiar Mazda au fost abandonate in vama. Masinile au fost retinute de vamesi in ultimii ani, deoarece conducatorii auto nu au putut sa faca dovada proprietatii sau a faptului ca masinile nu sunt furate. Cei mai multi nu au mai venit sa isi ridice masinile. La o medie de minim 6 mii Euro pe masina, cele 16 autoturisme valoreaza peste 96 mii Euro. Pe langa acestea, in Biroul Vamal Sculeni mai stationeaza si un tir care valoreaza peste 40 de mii Euro, confiscat dupa ce a fost prins cu tigari de contrabanda. "Cazurile in care proprietarii au venit sa isi recupereze masinile sunt foarte rare. Au fost doar cateva in ultimii ani", a sustinut Ioan Pintilei, seful Biroului Vamal Sculeni. Cele mai multe masini au fost descoperite la controale simple, insa a existat si cazul unui Volkswagen Passat, a carui serie de sasiu a fost modificata. Masluirea a fost descoperita insa de vamesi. Proprietarul, cel mai probabil din Germania, nu a mai revendicat bunul. Problema in aceste situatii este lipsa de reactie a proprietarilor din Europa de Vest. Exista indicii conform carora multe dintre furturile de masini se fac cu acordul proprietarului care isi ridica totusi polita de asigurare si castiga de doua ori: o masina noua data de firma de asigurare si o parte din suma de la cel care o vinde pe o piata din Est. Greu de vandut Masinile confiscate in vama nu indeplinesc conditiile de circulatie pe drumurile nationale si se pot vinde numai pentru piese de schimb. Dupa finalizarea procedurilor prin care se incearca inapoierea catre proprietar, preturile autovehiculelor se stabilesc de catre comisia de evaluare, in functie de starea si gradul de uzura al acestora. Licitatia publica a autovehiculelor are loc la Fisc, care face si evaluarea. Si, intr-adevar, in spatiul de la vama pot fi gasite autoturisme ca BMW 525 din 1992, cu doar 40 milioane lei (4.000 RON), preturi cu care se vand de obicei la Fisc, sau Crysler Voyager din 1991, cu doar 26 milioane lei (2.600 RON). Asta in conditiile in care astfel de automobile se vand pe piata cu aproximativ 6.000 Euro si respectiv 4.500 Euro. Ultimele, cu posibilitati de inmatriculare, ce-i drept. Fiscul mai are si acum masini pe care nu le poate vinde. De la un Volkswagen Golf II din anul 1989 care costa 15 milioane lei (1.500 RON), daca proprietarul mai are o masina similara si o poate folosi pe cea cumparata ca piese de schimb sau chiar un Ford Mondeo, tot pentru piese de schimb, dar care costa 133 milioane lei (13.350 RON). Toate sunt greu de valorificat daca nu se gasesc proprietari cu masini similare care sa cumpere masina confiscata doar pentru piese de schimb la masina principala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1352 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017535 (s)