News Flash:

Masuri pentru ca dezastrul de la simulare sa nu se repete la examenele nationale

1 Aprilie 2004
637 Vizualizari | 0 Comentarii
•Unul dintre subiectele date la matematica in cadrul simularii testelor nationale a depasit programa pentru examen

Reprezentantii Inspectoratului Scolar Judetean Iasi (ISJ) au trimis ieri in unitatile de invatamant o adresa prin care cadrele didactice sunt atentionate sa ia o serie de masuri pentru ca rezultatele dezastruoase obtinute, sambata, la simularea testelor nationale si a examenului de bacalaureat sa nu se repete si la examenele propriu-zise, care vor avea loc peste doua luni si jumatate. Reamintim ca, din cei circa 11.300 de elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea testelor nationale, doar putin peste 50% au reusit sa promoveze, procentul de promovabilitate coborand destul de sever spre 44% in cazul celor care au ales sa sustina simularea la matematica si la geografie. De asemenea, daca promovabilitatea la simularea examenului de bacalaureat este, in total, de circa 55%, aceasta coboara la 44% in cazul limbii si literaturii romane si chiar spre 40% in cazul matematicii, la cele doua probe participand si cei mai multi elevi, respectiv in jur de 1.300 la fiecare. Pentru ca aceste rezultate penibile sa nu se repete peste doua luni si jumatate, cadrele didactice iesene care predau fie la clasa a VIII-a, fie la a XII-a si la a XIII-a au fost atentionate sa analizeze rezultatele obtinute de elevii proprii (comparatia cu rezultatele din anii precedenti, greselile tipice, sa insiste in privinta elevilor cu rezultatele cele mai slabe etc.), sa-si desfasoare in continuare activitatea in functie de rezultatele constatate, sa organizeze intalniri cu parintii pentru a-i atentiona in privinta nivelului de pregatire al copiilor lor, sa acorde atentie recapitularilor finale, sa conceapa tezele si lucrarile de control in functie de tipurile de subiecte de la simulare s.a.m.d. Pe de alta parte, reprezentantii ISJ nu s-au aratat nelinistiti in legatura cu rezultatele obtinute la simulare, atribuindu-le in special faptului ca elevii s-au prezentat la probele pe care le stapanesc mai putin si, mai ales, perioadei destul de lungi ramase pana la examenele propriu-zise, perioada considerata suficienta de elevi pentru a recupera si a se pune la punct cu materia. Exista insa si cauze obiective ale acestor rezultate, imputabile unor neglijente ale Serviciului National de Examinare si Evaluare, institutie care se ocupa cu conceperea subiectelor de examen. Astfel, din cate a precizat ieri Cristina Timofte, inspector de matematica in cadrul ISJ, subiectele la aceasta disciplina, unde s-au inregistrat si cele mai slabe rezultate, nu au fost suficient de diversificate, iar unul dintre subiectele de la simularea examenului de bacalaureat nu facea parte din programa corespunzatoare examenului.
(D.P.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1386 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013542 (s)