News Flash:

Mazda CX-7 îsi dubleaza reputatia

12 Mai 2010
3666 Vizualizari | 0 Comentarii
Mazda CX-7 este unul dintre SUV-urile, autodeclarate crossover, despre care se poate spune fara teama ca atrage. Atrage priviri, cumparatori, atrage atentia atunci cand te sui în el, la volan sau doar ca pasager. Anul trecut a fost revizuit, primind în plus si un motor diesel, adica exact ceea ce-i mai lipsea. Intr-un segment, cel al SUV-urilor medii, în care toate modelele costa cel putin 25-30 de mii euro, iar principalii competitori sunt produsele constructorilor premium din Germania, este greu sa vorbesti despre masini proaste. Desigur, detaliile fac diferenta, ca peste tot. Insa Mazda CX-7 este departe de a fi doar un participant în multimea de Sport Utility Vehicle de peste 4,5 metri. Face-liftul acestui model, prezentat în premiera la Geneva 2009 si introdus pe piata romaneasca la sfarsitul anului trecut, nu este neaparat o transformare estetica, deoarece avea prea putina nevoie de asa ceva, ci doar un prilej de lansare, în premiera, a unui motor diesel. Modificarile exterioare au cuprins în special partea frontala, unde a aparut o grila redesenata, una ceva mai mare, cu o sigla mai impozanta, si au fost amplasate noi proiectoare de ceata. La spate, un spoiler mai mare si unele detalii de crom au îmbunatatit aspectul masinii. In fine, noi jante de 18 si 19 inci au adus un aer proaspat acestui model. La interior, schimbarile au inclus un nou volan, cu comenzi pentru linia audio, si altele, cadrane redesenate pe bord, materiale noi pentru finisaje, inclusiv tapiterie. Dar cea mai importanta schimbare este reprezentata de dieselul de 2.2 litri, o necesitate absoluta pentru piata europeana, unde consumul de carburant este la fel de important ca si performantele unui autoturism. Alegerea acestui propulsor a fost una fericita (s-au vazut si cazuri dramatice la alti producatori), astfel ca echilibrul lui CX-7, dat de confort si dinamica, nu a avut de suferit. Puterea de 173 CP este suficienta pentru orice tip de activitate la care este supusa masina, cuplul sau de 400 Nm, disponibil de la 2000 rpm fiind cel care îi completeaza aptitudinile. Cutia oferita pentru acest propulsor este una manuala în 6 trepte, destul de bine etajata, cu o usoara senzatie de rigiditate la schimbare, dar cu un comportament, pe ansamblu, eficient. Datele tehnice nu vorbesc despre un bolid sport - avem totusi de-a face cu un diesel -, dar acceleratia de 11,3 secunde de la 0 la 100 km/h si viteza maxima de 200 km/h sunt rezonabile în cazul unui astfel de vehicul, de familie. Pentru cei care simt nevoia de mai mult, ramane disponibil vechiul motor pe benzina, 2.3 litri Turbo, o adevarata bijuterie capabila sa genereze o acceleratie de 8 secunde (0-100 km/h). Problema cea mare, a consumului, a fost rezolvata însa de noul diesel, care coboara astfel la 7,5 litri/100 km, valoare ce poate fi obtinuta în anumite conditii de trafic, dar care ajunge undeva peste pragul de 10 litri în Bucuresti. Pe ansamblu, ramane unul dintre cele mai sportive si în acelasi timp confortabile SUV-uri de pe piata, cu un plus oferit de pretul accesibil (lucru care nu este specific Mazda, de altfel), la nivelul standard, care asigura si o dotare decenta. Astfel, versiunea diesel începe de la 28.290 de euro, cu tot cu taxe, si ofera CD cu Mp3, cu conexiune Aux, 6 airbaguri, jante aliaj de 18 si anvelope de 235, climatronic, geamuri electrice, 4x4 cu DSC si TCS si altele. Pentru comparatie, cei mai multi dintre competitorii sai nu coboara sub 30.000 de euro, ba unii încep de la peste 40.000, cum e noul Touareg.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1269 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013748 (s)