Magazin

Mazda vrea sa faca fiecare generatie noua mai usoara decat predecesoarea

Publicat: 07 aug. 2012
1

Mazda a anuntat un tel îndraznet pentru noile sale modele – reducerea masei cu pâna la 100 kilograme pentru fiecare generatie noua.
Compania a anuntat ca intentioneaza sa-si faca masinile din ce în ce mai usoare, pe masura ce lanseaza noi generatii si modele noi. Constructorul nipon îsi propune sa reduca pâna la 100 kilograme din masa fiecarui model nou în comparatie cu înlocuitorul sau. Telul este ambitios si face parte din strategiile SkyActiv, menite sa reduca consumul de carburant, emisile de CO2 si sa-i ofere soferului satisfactie la condus. Primul exemplu al celor de la Mazda în acest sens este noul CX-5, care este cu 260 de kilograme mai usor decât predecesorul sau de dimensiuni apropiate, CX-7.

În cazul lui CX-5, Mazda a reproiectat sasiul astfel încât sa nu aiba nevoie de aceeasi cantitate de otel, iar fiecare surub folosit este cu opt grame mai usor decât cele folosite pe modelele anterioare. Între timp, alti constructori mizeaza pe materiale mai usoare la constructia sasiului, cum ar fi tehnologia Audi Space Frame, care integreaza aluminiu, magneziu si chiar fibra de carbon. Potrivit celor de la Wall Street Journal, cei de la Ford iau în considerare o caroserie din aluminiu pentru cel mai popular model din gama lor, F-150.
Manfred Sindel, manager al departamentului de calitate de la Audi, sustine ca un automobil mai usor are mai multe beneficii pe lânga consumul redus de carburant, printre care se numara performante mai bune si manevrabilitate îmbunatatita. În ceea ce priveste utilizarea fibrei de carbon, concesiile necesare au fost descrise plastic de James Morgan, directorul de caroserii de la Ford la nivel global, care povesteste ca echipa sa spune despre fibra de carbon ca este”materialul viitorului si va ramâne întotdeauna materialul viitorului”. Cei de la Mazda spun ca vor apela în viitor la materiale mai avansate pentru viitoarele generatii ale modelelor SkyActiv, iar costul acestora va fi redus inevitabil pe masura ce devin din ce în ce mai folosite în industria auto.

Tags:




Adauga un comentariu