WoW!

Medic specialist: „Lipsa acestei vitamine cauzează dureri de spate și de articulații”

Publicat: 28 ian. 2020

Durerile puternice de spate şi de articulaţii pot fi cauzate de o simplă deficienţă a unei singure vitamine. Vitamina D nu este o vitamină, ci este mai degrabă asemenea unui hormon.

În loc să fie produsă de tiroida, ea este produsă de piele, când este expusă la soare. Ea este necesară pentru numeroase procese în organism.

Cortizolul are nevoie de cantităţi mari de vitamina D pentru a fi produs. Cantităţi insuficiente de cortizol produc durere şi inflamare a articulaţiilor. De aceea este nevoie de cure de cortizon pentru a alina durerea.

Durerea de spate are legătură cu lipsa de vitamina D şi cu deficientele de vitamina B12, B5 şi B6. Durerile de cap apar la persoanele cu lipsa de vitamina D pentru că acestea dorm prost şi suferă de depresie.

Lipsa de somn, asociată cu durerea provocate de lipsa vitaminei D contribuie la durerile de cap. Profesor doctor Doina Catrinoiu, diabetolog şi nutriţionist, de la Universitatea Ovidius Constantă, ne-a vorbit despre simptomele lipsei de vitamina D din organism, dar şi cum putem evita o asemenea lipsa.

”Aşadar, cum ştim că nu avem suficientă vitamina D în organism? Care sunt simptomele? Cum ne putem adapta alimentaţia pentru a beneficia de efectele vitaminei D, pentru a avea toată viaţa o osatură rezistenta?

În ceea ce priveşte simptomele, „există câteva pe care le prezintă adultul, ca de exemplu tetania sau – cum se numeşte popular – cârceii, care sunt un semn de lipsa de vitamina D şi, în mod normal, arata lipsa de calciu.

Mai este, de asemenea, spasmofilia, care de multe ori este supradiagnosticata, după părerea mea. În general, exista un deficit de vitamina D în rândul populaţiei, din cauza alimentaţiei. Romanii mănâncă foarte puţin peste. Cea mai importantă sursa de vitamina D este peştele gras – somonul de exemplu (deşi orice tip de peste conţine vitamina D).

Alte alimente care ne pot ajuta în acumularea de vitamina D sunt carnea de vită, brânzeturile, gălbenuşul de ou. Oricum, sursa cea mai importantă şi care absoarbe cel mai bine calciul este peştele gras, ficatul de peşte.

La noi există aşa o idee ca peştele gras îngraşă, dar atunci ce să mai vorbim de carnea grasă? Peştele gras este foarte bun, bogat în radicali liberi, o sursă foarte importantă şi foarte sănătoasă pentru organism. Ar trebui o educare mai clară a populaţiei în ceea ce priveşte consumul de peşte. Şi la adulţi, şi la copii”, spune dr. Doina Catrinoiu.



loading...

Adauga un comentariu