News Flash:

Medicamentele din reclame nu trebuie luate fara avizul medicului

16 Martie 2007
812 Vizualizari | 0 Comentarii
Marius Bodea
• Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) trage un semnal de alarma asupra consumului de medicamente fara avizul medicului de familie • Pentru ca inca nu exista nici o lege care sa reglementeze aceste probleme, firmele de medicamente profita de acest lucru si isi lauda produsele excesiv, atribuindu-le calitati pe care nu le au, doar pentru a-si putea vinde mai bine produsele


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) avertizeaza asupra consumului de medicamente fara avizul medicului de familie, o tema dezbatuta in cadrul unei conferinte organizate cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorului. Acestia ar trebui sa fie mai atenti la ce cumpara si sa nu ia ca sfat reclamele facute pentru interesul firmei producatoare. Pentru ca inca nu exista nici o lege care sa reglementeze aceste probleme, firmele de medicamente profita de acest lucru si isi lauda produsele excesiv, atribuindu-le calitati pe care nu le au, numai pentru a-si putea vinde mai bine produsele. Chiar daca acestea specifica in reclame sa se citeasca prospectul, marea majoritate o cumparatorilor nu fac acest lucru, in principal din cauza denumirilor tehnice si a limbajului greoi. "Chiar daca promovarea este necesara, este facuta intr-un mod excesiv si de cele mai multe ori nu se prezinta riscurile medicamentului, ci numai beneficiile. Avertismentul de la sfarsitul reclamei care spune ca acesta poate aduce prejudicii sanatatii, de cele mai multe ori nu este luat in seama. O alta problema importanta este reclama facuta de catre doctori, care recomanda un medicament de fiecare data cand ii facem o vizita", a declarat Marius Bodea, directorul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC). Conform legislatiei, cele mai grave abateri sunt falsele afirmatii atribuite produsului, ascunderea deliberata a efectelor secundare, stimularea medicilor pentru recomandarea unui anumit produs sau sustinerea campaniilor de constientizare a anumitor boli pentru a promova consumul de medicamente, in locul campaniilor de sanatate cu scop preventiv.

Produse pirat

Ziua Nationala a Consumatorului a adus in discutie promovarea lipsita de etica a produselor medicamentoase si a impactului acesteia asupra cumparatorului. Participantii la dezbatere au pus accentul si pe impactul masiv al reclamelor asupra oamenilor care nu mai cer sfatul medicilor si cumpara medicamente in functie de care reclama le-a ramas cel mai bine intiparita in minte. Reprezentantii OJPC au mentionat drepturile consumatorilor care ofera dreptul la protectia vietii, sanatatii, securitatii, protectia intereselor economice, a dreptului la informare, la educare, la pietele de produse si servicii precum si drepturile de despagubire si reprezentare. Consumatorii au fost avertizati sa fie atenti la produsele care le cumpara, care de cele mai multe ori sunt produse pirat, ce nu corespund si incalca parametrii de calitate.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

produse pirat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1326 (s) | 22 queries | Mysql time :0.023325 (s)